var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=71050;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","70"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","47"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","44")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("71050","0","תנור,כופח,כירה","13/04/20 12:11","יט ניסן","תש"פ","12:11","אבי גרינבלט","מה ההיגיון שהגמרא מתחילה את הדיון על תנור וכופח וממש לפני סיום , מבררת לנו מהו הכופח ומהי הכירה ?","539","","1488","True","True","False","","455","77.125.31.173","0","0","שבת|לח ע"ב",""),new Message("71087","71050","דרך הגמרא כך","14/04/20 09:00","כ ניסן","תש"פ","09:00","איתיאל","קודם הדיון המופשט בעקרונות, ואח"כ התרגום ליישום בפועל.

כמו שאנו יכולים לדון במשוואה גם לפני שנבין מה מייצגים x וy. אח"כ כדאי שנתרגם למציאות מהם.

אגב, גם אנו הלומדים יכולים להמשיך לדון בדיוני הש"ס לנצח, גם אחרי ששיטת הבישול השתנתה ואין לנו מעין זה, כי העיקרון קיים.","842","","1487","True","True","False","","107","","0","71050","שבת|לח ע"ב",""),new Message("71329","71050","ההבהרה נדרשה רק בדור רב אשי, עד אז הבינו","19/04/20 23:26","כה ניסן","תש"פ","23:26","דוד כוכב","","125","","1482","False","True","False","","142","95.86.101.40","0","71050","שבת|לח ע"ב",""),new Message("71093","71087","משמע שאין היגיון ?","14/04/20 09:57","כ ניסן","תש"פ","09:57","אבי גרינבלט","","539","","1487","False","True","False","","34","77.125.31.173","0","71050","שבת|לח ע"ב",""),new Message("71119","71093","יש היגיון","14/04/20 12:10","כ ניסן","תש"פ","12:10","איתיאל","אם אתה לא מספר סיפור אלא דן בהלכה.","842","","1487","True","True","False","","100","","0","71050","שבת|לח ע"ב",""),new Message("71120","71119","מה ההיגיון ?","14/04/20 12:14","כ ניסן","תש"פ","12:14","אבי גרינבלט","אחרי שמבינים מהו הכופח ומדוע הוא דומה במשהו לתנור , אפשר להתחיל ללמוד.
בלימוד , משתדלים לתת הקדמה כדי שהלומדים יכנסו לענין (כך לענ"ד וגם נוהג בפועל) או ששיטת הלימוד בעבר סברה , שכך ניתן להחזיק את הלומדים "במתח לימודי" ?
במתמטיקה יש אקסיומות בתלמוד את הכל מבררים ומלמדים.","539","","1487","True","True","False","","58","77.125.31.173","0","71050","שבת|לח ע"ב",""),new Message("71132","71120","אני יכול להבין את ההיגיון","14/04/20 16:06","כ ניסן","תש"פ","16:06","איתיאל","הסברה קיימת גם בלי הבנת המציאות. לכן נדון בה בתחילה.

לראיה, ראה כמה אנו לומדים היום ודנים בסוגיות של מושגי פעם, שהיום רוב הלומדים לא מבינים את המציאות בכלל.

כמה מאיתנו מבינים באמת מה זה "גרופה וקטומה"? או מהו גפת?

אבל אנחנו יכולים להבין שגרופה וקטומה הוא עניין היכר שלא יבוא לחתות (אגב, יש גם לומדים שלא מבינים מה זה לחתות בכלל...), או שגפת מוסיפה הבל.

לכן הגיוני לדון בעיקרון לפני שיורדים לתרגום בפרטים.

מכיוון שהגמרא היא לא ספר הלכה פרקטי (כמו המשנה לדוגמה, או שמירת שבת כהלכתה), אלא תיעוד של בית המדרש, כך הגיוני יותר ללמוד.

לרוב הלומדים, התרגום "למעשה" הוא החלק ה"משעמם" של הסוגיה.

גם בשו"תים, הסגנון המתבקש יותר הוא קודם לדון בסוגיות העקרוניות של השהייה והטמנה, ואח"כ לדון איך זה מתרגם בפלטה ובמיחם.

נכון שכשואל, פחות מעניין אותי העקרון אלא יותר הפסק במציאות. אבל הגמרא אינה ספר סיכומי הלכות לבעלי בתים, אלא בית מדרש.","842","","1487","True","True","False","","96","","0","71050","שבת|לח ע"ב",""),new Message("71136","71132","לא הצלחתי להבין את ההיגיון","14/04/20 16:11","כ ניסן","תש"פ","16:11","אבי גרינבלט","אמשיך כנראה בדרכי לפתוח לימוד סוגיות בהסבר מושגי יסוד ואז להיכנס לשקלא וטריא .
השותי"ם מתבססים על כך שמי שנכנס ושואל , מבין ומכיר את היסודות , התלמוד הוא יסוד פסיקת ההלכה. אם המושגים ברורים לשם מה להסביר אותם בסוף הסוגיא , אולי זה מיותר לגמרי ?","539","","1487","True","True","False","","47","77.125.31.173","0","71050","שבת|לח ע"ב",""),new Message("71169","71136","טוב, זה כבר טחינת מים","15/04/20 23:59","כא ניסן","תש"פ","23:59","איתיאל","דומני שהסברתי מספיק, ולא נראה שאם אסביר שוב אצליח לשכנע.

לשאלתך האחרונה: יש חשיבות גם להבנת המושג. אבל זו חשיבות משנית. העקרון ניתן לדיון לפני שנבין את היישום המעשי. אבל כמובן שיש משמעות ליישום המעשי, אחרת זה סתם פלפול סרק.

רק הערה אחרונה:
דומני שיש בש"ס סוגיות המסודרות בשני הדרכים. כלומר: יש היגיון כך או כך. והגמרא, כמתעדת סוגיות בבית המדרש, לא ראו צורך לדון דווקא בסדר זה או אחר.","842","","1486","True","True","False","","107","","0","71050","שבת|לח ע"ב",""),new Message("71195","71169","לפחות זה מותר בשבת.....","16/04/20 12:37","כב ניסן","תש"פ","12:37","אבי גרינבלט","","539","","1485","False","True","False","","32","77.125.31.173","0","71050","שבת|לח ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82707);