var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=70954;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("70954","0","תכלס' מה הכוונה "לא יתן" אם אינו גרוף","12/04/20 01:28","יח ניסן","תש"פ","01:28","מרדכי דב זינגר","לא יחזיר - אבל לשהות משהין אף על פי שאינו גרוף ואינו קטום,
או
לא לשהות - שגם להשהות אסור אם הכירה לא גרופה (וכ"ש לא להחזיר)

הגמרא לא פשטה את הספק

איך הייתם מסכמים את זה להלכה ?","807","","1483","True","True","False","","402","213.151.56.122","0","0","שבת|לז ע"א",""),new Message("70958","70954","סימן רנג סעיף א","12/04/20 07:50","יח ניסן","תש"פ","07:50","אבי גרינבלט","מביא 2 דעות עיקריות (סתם וי"א (לא הוספתי כאן) ובד"כ פוסקים כסתם)

1. כירה שהיא עשויה כקדירה ושופתין על פיה קדירה למעלה, ויש מקום שפיתת שתי קדירות, אם הוסקה בגפת שהוא פסולת של זיתים, או בעצים אסור ליתן עליה תבשיל מבעוד יום להשהותו עליה, אלא אם כן נתבשל כל צרכו, והוא מצטמק (פירוש, הולך וחסר) ורע לו, דליכא למיחש שמא יחתה.
או שהיה חי שלא נתבשל כלל, דכיון שהוא חי מסיח דעתו ממנה עד למחר, ובכל הלילה יכול להתבשל בלא חיתוי. אבל אם נתבשל קצת ולא נתבשל כל צרכו, ואפילו נתבשל כל צרכו והוא מצטצק ויפה לו, חיישינן שמא יחתה, ואסור להשהותו עליה, אלא אם כן גרף, דהיינו שהוציא ממנו כל הגחלים, או קטם, דהיינו שכיסה הגחלים באפר למעט חומם. ואם נתן בה חתיכה חיה, מותר כאילו היתה כולה חיה, דעל ידי כך מסיח דעתו ממנה.
2. ואם הוסקה בקש או בגבבא, מותר לשהות עליה אפילו אינה לא גרופה ולא קטומה.
3. רמ"א - "'הגה:"' שתי כירות המתאימות זו אצל זו ודופן של חרס ביניהם, האחת גרופה וקטומה והשניה אינה גרופה וקטומה, מותר לשהות על הגרופה וקטומה, אף על פי שמוסיף הבל משאינה גרופה וקטומה (גמרא פרק כירה).
4. ותנור אפילו הוסק בקש ובגבבא, אסור אפילו לסמוך לו אפילו הוא גרוף וקטום
"'הגה:"' כל זמן שהיד סולדת בו (הגהות מרדכי)

וכל שכן שאסור לשהות בתוכו או על גבו. וכופח שהוא מקום שפיתת קדירה אחת אם הוסק בקש או גבבא דינו ככירה בגפת או בעצים דינו כתנור. (והתנורים שלנו דינם ככירה) (ר"ן ריש פרק כירה וכל בו וכן משמע מפירוש רש"י). ואם שכח ושהה אם הוא תבשיל שבישל כל צרכו מותר אפילו הוא מצטמק ויפה לו ואם הוא תבשיל שהתחיל להתבשל ולא בישל כל צרכו אסור עד מוצאי שבת ואם עבר ושהה אסור בשניהם:","539","","1483","True","True","False","","77","77.125.31.173","0","70954","שבת|לז ע"א",""),new Message("70987","70958","האיבעיא להו היה רק על "כירה"","12/04/20 14:21","יח ניסן","תש"פ","14:21","מרדכי דב זינגר","לכא' הייתי אומר שאסור הן להשהות והן להחזיר
מדין ספק דאורייתא לחומרא
מלבד דברים שהגמרא הביאה בת"ש להתיר כמו שהבאתם
1. שהתבשל כמאכל ב"ד
2. מצטמק ורע לו
3. ששם בו בשר חי
ייש"כ","807","","1483","True","True","False","","56","213.151.56.122","0","70954","שבת|לז ע"א",""),new Message("70988","70987","להשהות , דרבנן","12/04/20 14:23","יח ניסן","תש"פ","14:23","אבי גרינבלט","כנ"ל להחזיר בגרו"ק","539","","1483","True","True","False","","32","77.125.31.173","0","70954","שבת|לז ע"א",""),new Message("70989","70988","א"כ נתיר ?","12/04/20 14:50","יח ניסן","תש"פ","14:50","מרדכי דב זינגר","מדין ספיקא דרבנן לקולא.
(שהרי זו רק גזירה שמא יחתה)","807","","1483","True","True","False","","47","213.151.56.122","0","70954","שבת|לז ע"א",""),new Message("70990","70989","את מה נתיר ?","12/04/20 14:55","יח ניסן","תש"פ","14:55","אבי גרינבלט","","539","","1483","False","True","False","","36","77.125.31.173","0","70954","שבת|לז ע"א",""),new Message("70991","70990","לשהות.","12/04/20 15:03","יח ניסן","תש"פ","15:03","מרדכי דב זינגר","ונצמצם את איסור "לא יתן" - רק ל"לא יחזיר"
אבל לשהות יהיה מותר בכל גווני.
?","807","","1483","True","True","False","","48","213.151.56.122","0","70954","שבת|לז ע"א",""),new Message("70992","70991","רק בגרו"ק","12/04/20 15:10","יח ניסן","תש"פ","15:10","אבי גרינבלט","בכירה גרו"ק פוסקים כר"י בדעת ב"ה שמותר להשהות הכל.

החזרה - מיחזי כמבשל ומותר בהתקיים 3 תנאים :

1. אין חשש בישול בתבשיל.
2. שו"ע:לא יניחה ע"ג קרקע.
3. רמ"א:בנוסף יחזיקה בידו ויהיה בדעתו להחזירה","539","","1483","True","True","False","","55","77.125.31.173","0","70954","שבת|לז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);