var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7061;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7061","0",""שאין מתנדבין שמן" - גירסת המשנה","10/02/11 00:52","ו אדר א","תשע"א","00:52","המכריע","בסוגיא נראה שהגמרא גרסה מילים אלו במשנה פעמיים. בסוף הרישא ושוב בסוף הסיפא. כך היא מעתיקה בסיום דברי ר' זירא. וגם כך משמע מכל הנידון של תני רישא משום סיפא. אבל מרש"י נראה שהבין שגירסתם כמו לפנינו, ולכן טרח וביאר שהבעיא ברישא היא לא המשפט הזה, אלא כל הרישא מיותר לאביי, מכיון שאם גם למ"ד מתנדבין שמן, כולו לאישים, א"כ לשם מה יש לומר את כל הרישא, הרי כל המשנה באה רק בשביל לאפוקי שאין מתנדבין, וממילא זה שאין להסתפק בשיריים זה גם למ"ד מתנדבין. ודוק.

בעצם קושיית אביי על ר' זירא ממש תמוהה, הרי שפיר קאמר ר"ז דסיפא בא לומר שאין קומץ. אבל לדברינו שכל כולה של המשנה היא רק דרך מליצית של ר' שמעון לומר שאין מתנדבין שמן, (כי אחרת לשם מה ישאל אדם מהו השמן, למאי נפ"מ), ולכן שאל שכבר מרישא ידעינן, והוצרך ר"ז לומר תני סיפא אטו רישא, אלא דיש תוכן לסיפא דהיינו הקומץ.","199","","4831","True","True","False","","915","212.76.117.73","0","0","זבחים|צא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);