var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7029;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7029","0","שאלה לגבי תרומה","09/02/11 11:11","ה אדר א","תשע"א","11:11","מתפעל","הכהן קיבל חיטים כתרומה.

והוא התנדב מנחה לבית המקדש,

האם מותר לו לקחת את חיטי התרומה, להקדיש אותם ולהביאם עבור מנחתו לבית המקדש?","148","","4829","True","True","False","","829","94.188.248.70","0","0","זבחים|פח ע"א",""),new Message("7033","7029","התרומה ממון כהן אך אסור להביאה לידי נותר","09/02/11 11:38","ה אדר א","תשע"א","11:38","דוד כוכב","מסכת קידושין ב משנה י: "המקדש בתרומות... - הרי זו מקודשת".

מסכת ביצה ה משנה ב: "לא מקדישין... תרומה ומעשר, כל אלו ביום טוב אמרו קל וחומר בשבת".
הא בחול שרי (אם אינו קדושת הגוף הבא לידי נותר).

ירושלמי מסכת תרומות פרק א הלכה א:
"תני רבי הושעיא אחד המקדיש טיבלו ואחד המקדיש תרומתו".

ובמשנתנו, מסכת זבחים דף צ ע"ב:
"ר"מ אומר: לא יתן לתוכו תבלי תרומה, שלא יביא התרומה לידי פסול".
וכן פסק הרמב"ם הלכות מעשה הקרבנות י, י.","125","","4829","True","True","False","","119","212.76.115.197","0","7029","זבחים|פח ע"א",""),new Message("7035","7029","אולי מחלוקת במשנה","09/02/11 11:44","ה אדר א","תשע"א","11:44","עציוני","משנה (דף צ:)
וכולן הכהנים רשאין לשנות באכילתן לאכלן צלוין ושלוקין ומבושלין לתת לתוכו תבלי חולין ותבלי תרומה דברי ר''ש ר''מ אומר לא יתן לתוכו תבלי תרומה שלא יביא התרומה לידי פסול:

לדעת ר"ש אין בעיה של להביא תרומה לבית הפסול ולכן לכאורה אין בעיה. לדעת ר"מ לכאורה אסור (אם כי ניתן לחלק ולטעון שמנחת כהן הלא עולה כליל, ואולי אכילת מזבח נחשבת גם היא כשימוש מותר בתרומה, לעומת שריפת נותר וכדו' שהוא "בית הפסול").","159","","4829","True","True","False","","197","132.70.40.183","0","7029","זבחים|פח ע"א",""),new Message("7036","7033","מה שהבאת מביצה לא נכון","09/02/11 11:57","ה אדר א","תשע"א","11:57","מתפעל","כלל לא מדובר שם להקדיש תרומה.
שם מדובר על הפרשת תרומות בשבת.

אני התכוונתי לגמרא שלנו בפ"ח ע"א, מחלוקת רש"י ותוס מה זה מדומע.
רש"י אומר שהבעיה היא מצד "משקה ישראל", כי ברגע שמשהו מותר רק לכהנים ולא לישראל, זה לא נקרא ממשקה ישראל. הקרבן צריך להיות מותר לכל עם ישראל.
התוס' חולקים, מדוע לא מספיק שזה מותר לכהנים? לכן מפרשים מדומע בערלה.

ולכוארה הוקשה לי מאד, בין לרש"י ובין לתוס, מה עם דין משמרת שיש בתרומה שאסור להביאה לידי פסול? כפי שהבאת מדף צ' ע"ב וממה שלמדנו לעיל שלא יביא לידי פסול.

ואם כן כאן מדובר שלא להביא מנחות ממדומע, יש לכאורה הסבר הרבה יותר פשוט, שלא ניתן להביא בגלל שזה מביא את התרומה לידי פסול.","148","","4829","True","True","False","","184","94.188.248.70","0","7029","זבחים|פח ע"א",""),new Message("7047","7035","הרמב"ם","09/02/11 15:18","ה אדר א","תשע"א","15:18","המכריע","כתב הרמב"ם איסורי מזבח ח' ט' שאין מביאין מנחות וכו' מן התרומה ומקורו מתוספתא דמעילה פרק א, יב. אבל בדק הבית מביאין עי' פ"י מתרומות כד-כה, ואם כי שם דיעבד לכ' גם לכתחילה, (דדיעבד חל גם במזבח כנראה ואכמ"ל).","199","","4829","True","True","False","","115","212.76.117.73","0","7029","זבחים|פח ע"א",""),new Message("7040","7036","אתה צודק","09/02/11 13:30","ה אדר א","תשע"א","13:30","דוד כוכב","בעניין המשנה בביצה.

לגבי שאלתך, חידוש הגמרא בדף פח ע"א שאם הביא לא קדש. ואין הכי נמי, אילו היה קדש, היה אסור לכתחילה לרבי מאיר.","125","","4829","True","True","False","","121","212.76.115.197","0","7029","זבחים|פח ע"א",""),new Message("7071","7040","אבל רש"י ביאר למה אין מביאין","10/02/11 08:53","ו אדר א","תשע"א","08:53","מתפעל","בגלל שאינו ממשקה ישראל.
וקשה לי עליו, למה לומר סיבה שנראית חלשה יותר,
יש סיבה הרבה יותר חזקה, אין מביאין כי מביא את התרומה לידי פסול.
ולתוס' קשה עוד יותר שמשמע מדבריהם שבאמת אין בעיה של משקה ישראל והיה ניתן להביא. לכן נדחק לפרש שמדומע בכלל מדבר על ערלה וכלאי הכרם.

וצ"ע.","148","","4828","True","True","False","","141","94.188.248.70","0","7029","זבחים|פח ע"א",""),new Message("7072","7047","יש הסבר בתוספתא?","10/02/11 08:54","ו אדר א","תשע"א","08:54","מתפעל","האם מבואר שם מה הסיבה שאין מביאין מנחות מתרומה?

האם נושאי כלי הרמב"ם באיסורי מזבח מבארים הסיבה?","148","","4828","True","True","False","","128","94.188.248.70","0","7029","זבחים|פח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);