var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=69803;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("69803","0","מה כוונת רש"י באמרו - "כיון שהקצהו לנר..","04/04/20 21:06","י ניסן","תש"פ","21:06","אבצן","חייב משום מכבה"?
מה זה קשור ל'הקצהו לנר'?

הגע עצמך, וכי אם מישהו אחר ישים את שפופרת של ביצה ע"ג הנר ואתה תסתפק ממנה, אינך חייב משום מכבה?

מילא לרמב"ם - שהענין משום מוקצה, שייך לדבר על הקצהו, אך לרש"י לא זכיתי להבין.","785","","1490","True","True","False","","437","109.226.59.2","0","0","שבת|כט ע"ב",""),new Message("69808","69803","לא מחייב שכוונתו בהכרח לדין מוקצה","04/04/20 22:00","י ניסן","תש"פ","22:00","אבי גרינבלט","מדובר בחומר המיועד=מוקצה(מוקצב) לבעירה.
בנטילת חומר הבעירה , עוברים משום מכבה.
המוקצה שהובא ברמב"ם עוסק גם בשלב שהאש כבתה.","539","","1490","True","True","False","","57","95.86.72.116","0","69803","שבת|כט ע"ב",""),new Message("70828","69803","דברים שסיכמתי","05/04/20 23:45","יא ניסן","תש"פ","23:45","אור חדש","בעבר על הכיבוי דנן בקובץ המצ"ב

אוסיף רק שלפי לש' הראש ניתן להבין גם כך:
כיוון שהקצה הביצה לנר (שבהוצאת שמנו חוששים לכיבוי ואסור) הרי שבהקצאה זו חל האיסור אף על הביצה ולא תאמר ששני גופים הם ואין לגזור, ואף בשל חרס גזרו","458","doc","1489","True","True","False","","81","89.139.126.96","0","69803","שבת|כט ע"ב","0-doc"),new Message("69809","69808","שו"ר שהפנ"י וראש יוסף התקשו בזה","04/04/20 22:08","י ניסן","תש"פ","22:08","אבצן","שרש"י ארכביה אתרי רכשי, וא"צ לטעם דמוקצה, דמכבה הוי גם אם לא הוקצה.
ניתן לראות כאן [פתוח בחינם בעת הקורונה לזמן מוגבל...] בספר 'אבן שלמה'
https://mef.otzar.org/#/t/826260.4554716413/b/173919/p/63/s/198975","785","","1490","True","True","False","","63","109.226.59.2","0","69803","שבת|כט ע"ב",""),new Message("69810","69808","רש"י דייק לומר 'שהקצהו' קרי פעולה שעשה","04/04/20 22:10","י ניסן","תש"פ","22:10","אבצן","המדליק, ולא אמר סתם 'כיון שהוקצה וכו''.","785","","1490","True","True","False","","61","109.226.59.2","0","69803","שבת|כט ע"ב",""),new Message("69811","69810","ראה דברי הרא"ש (ביצה פרק ב סימן יז)","04/04/20 22:12","י ניסן","תש"פ","22:12","אבי גרינבלט","ברור שעשה , נתן שמן וכעת ממעטו ובזה גורם לכיבוי מוקדם.
ומצ"ב מתוף שו"ת הרשב"ץ","539","jpg","1490","True","True","False","","78","95.86.72.116","0","69803","שבת|כט ע"ב","0-jpg"),new Message("70829","70828","ואם הם שני גופים - אין לגזור?","06/04/20 00:01","יב ניסן","תש"פ","00:01","אבצן","הרי בקערה + נר, אתה כן גוזר, ולמה שאחשוב שבשני גופים אין לגזור??","785","","1488","True","True","False","","75","109.226.59.2","0","69803","שבת|כט ע"ב",""),new Message("70830","70829","אפשר להמציא","06/04/20 00:03","יב ניסן","תש"פ","00:03","אור חדש","חילוקים
אולם כיוון שלמסקנה הדין שווה אין לטרוח להמציא חילוק שאינו נכון למסקנה","458","","1488","True","True","False","","84","141.226.152.149","0","69803","שבת|כט ע"ב",""),new Message("70831","70830","אני לא מחפש שתמציא חילוקים","06/04/20 00:09","יב ניסן","תש"פ","00:09","אבצן","אני מנסה להבין את הרא"ש - למה שהייתי חושב שבשני גופים אין לגזור? הרי בקערה המשנה במפורש אומרת שגזרנו, הגם שמדובר בשני גופים.","785","","1488","True","True","False","","53","109.226.59.2","0","69803","שבת|כט ע"ב",""),new Message("70833","70831","קושייתך על התנאים","06/04/20 00:19","יב ניסן","תש"פ","00:19","אור חדש","הראש ניסה להציע לחלק שאצלנו יכול להיות מאוס
אפשר להוסיף שיש הבדל בין שהפתילה מונחת בשני הכלים למונחת רק בתחתון
בכ"מ למסקנה החילוק ים לא נכונים ולכל אותו דין","458","","1488","True","True","False","","72","141.226.152.149","0","69803","שבת|כט ע"ב",""),new Message("70834","70833","הרא"ש אומר שביצה זה מאוס? הגמ' אמרה זאת","06/04/20 00:27","יב ניסן","תש"פ","00:27","אבצן","רק לגבי חרס??!

ובכלל - תוכל להסביר היכן ראית דברים אלה ברא"ש? אני לא ראיתי זאת כלל, ואולי תוכל לצטט את דבריו שנבין שאנו מדברים על דברי הרא"ש ולא באויר.","785","","1488","True","True","False","","71","109.226.59.2","0","69803","שבת|כט ע"ב",""),new Message("70835","70834","קראת הקובץ שצירפתי?","06/04/20 01:12","יב ניסן","תש"פ","01:12","אור חדש","התייחסתי לראש שהבאת בעצמך","458","","1488","True","True","False","","68","141.226.152.149","0","69803","שבת|כט ע"ב",""),new Message("70836","70835","קראתי, ולא ראיתי זאת שם","06/04/20 01:24","יב ניסן","תש"פ","01:24","אבצן","אגב, כן ראיתי קושיה טובה, אך תירוץ לא מספק...

אין שייך היבהוב בהנמכת האש. הבהוב או עשיית פחם הוא דוקא בכיבוי גמור, דבר המהווה הכנה להדלקה הבאה, לא הנמכת אש הגומרת את הפתילה רק לאט יותר!","785","","1488","True","True","False","","63","109.226.59.2","0","69803","שבת|כט ע"ב",""),new Message("70837","70836","הבהוב זה","06/04/20 01:26","יב ניסן","תש"פ","01:26","אור חדש","כיבוי גמור של פתילה דולקת","458","","1488","True","True","False","","64","141.226.152.149","0","69803","שבת|כט ע"ב",""),new Message("70838","70837","ציטוט של מה שכתבת","06/04/20 01:40","יב ניסן","תש"פ","01:40","אבצן",""לדבריי שאלתם היתה כזו: הרי פשוט שהכיבוי האסור הינו רק בפתילה ולא בשמן או באש אם כן למה חייב המסתפק מן השמן?"
ולזה ענה התוס': מדובר רק במציאות שלקיחת השמן גורמת מיידית לתחילת כיבוי האש וממילא להבהוב הפתילה ולכן חייב כאילו כיבה הפתילה בידים."
עד כאן לשונך.

וז"ל התוס':
הואיל דבאותה שעה שהוא מסתפק ממנה מכבה קצת ומכסה אורו דלא יכול לאנהורי כולי האי כי איכא שמן מועט בנר ולכך נראה ככבוי עכ"ל.

איך אם כן אפשר להלביש על דבריהם שזה כיבוי גמור, ויש הבהוב לפתילה, אתמהה?","785","","1488","True","True","False","","97","109.226.59.2","0","69803","שבת|כט ע"ב",""),new Message("70839","70838","אכן בלש' זה","06/04/20 01:45","יב ניסן","תש"פ","01:45","אור חדש","פחות נראה שבאו לחייב משום מכבה ולכן לשונם נראה כמכבה

מי שירצה לטעון שלדעתם יתחייב ממש על המעשה יצטרך לדחוק בהבנתם שהחיוב על התחלת הכיבוי שלאחריה האש רק תלך ותדעך עד שתכבה סופית","458","","1488","True","True","False","","87","141.226.152.149","0","69803","שבת|כט ע"ב",""),new Message("70841","70839","התעלמת מהלשון "מכבה קצת ומכסה אורו דלא י","06/04/20 11:34","יב ניסן","תש"פ","11:34","אבצן","יכול לאנהורי כולי האי"

כל תעלולי הלשון שתנקוט לא ימחקו את דברי התוספות הברורים הסותרים את דבריך.","785","","1488","True","True","False","","70","109.226.59.2","0","69803","שבת|כט ע"ב",""),new Message("70842","70841","תעלולי הלשון","06/04/20 11:38","יב ניסן","תש"פ","11:38","אור חדש","נועדו להציל את תוס' עצמם מטעות בהבנת יסוד מלאכות שבת
אם רוצים להצילם צריך לדחוק בלשונם
אם רוצים להניח שטעו מבינים כפשט
בכ"מ ברור לי שאין כל כיבוי בנטילת השמן בלא שיוצר בזה הבהוב אם לא שנאמר כהרא"ש שזה שמקרב הכיבוי זה כאילו כיבה כעת (ובזה הרחיב מאד הגרמא המחייבת ואכמ"ל)

אומנם נראה שהראשונים סמכו על המימרא בביצה ממנה משמע שכל הסתפקות מהשמן מחייבת, כפשוטה, אך כפי שביארתי, הדבר מאד לא מסתדר עם משניות פסוקות ושיטת חז"ל שנתבארה במס' שבת וע"כ אין לקבל הדברים של ביצה ללא תיקון","458","","1488","True","True","False","","94","141.226.151.64","0","69803","שבת|כט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);