var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=69762;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("69762","0","לשם מה","02/04/20 11:19","ח ניסן","תש"פ","11:19","עלי","ציין עורך הגמרא שמר זוטרא הוא ש'מצא' שלמדים שפשתן נקרא עץ מפסוק בספר יהושע, הרי זו אינה מימרא והפסוק נמצא לפנינו ומן הסתם הדבר היה ידוע גם בדורות שלפניו ואין הלימוד הזה 'מסורת' מרבותיו ?","209","","1489","True","True","False","","515","194.114.146.227","0","0","שבת|כז ע"א",""),new Message("69764","69762","מנין הגעת למסקנה שזה מסורת?","02/04/20 11:23","ח ניסן","תש"פ","11:23","אי ל","הלימוד הזה הוא באמת לא מסורת מרבותיו","916","","1489","True","True","False","","55","95.86.67.8","0","69762","שבת|כז ע"א",""),new Message("69768","69762","מדוע אינה מסורת מרבותיו ?","02/04/20 12:41","ח ניסן","תש"פ","12:41","אבי גרינבלט","גם בברכות דף מג מציין רבי זירא ששיחים ריחניים מוגדרים כעצים (לענין ברכת הבשמים) ומשכך , דווקא נראה שזו כן מסורת מרבותיו של רבי זירא ואת זה הוא מלמדנו גם כאן.

נ.ב , שאלתך מתייחסת לדף כז,ב ולא כז,א.","539","","1489","True","True","False","","40","95.86.72.116","0","69762","שבת|כז ע"א",""),new Message("69766","69764","להיפך, כתבתי שזו לא מסורת","02/04/20 12:08","ח ניסן","תש"פ","12:08","עלי","","209","","1489","False","True","False","","86","194.114.146.227","0","69762","שבת|כז ע"א",""),new Message("69770","69768","לא מסורת אלא פסוק מפורש","02/04/20 13:50","ח ניסן","תש"פ","13:50","עלי","הוא המובא בשם מר זוטרא להוכיח שפשתן קרוי עץ . ושאלתי מדוע צריך להודיענו שמר זוטרא הוכיח זאת הרי הפסוק עומד ומודיענו זאת בעצמו, וכי לולא מר זוטרא לא היינו יודעים זאת - הרי היינו מחפשים במחשב ( או בזכרון הפנומנלי שלנו ) והיינו מוצאים שכך הוא ?","209","","1489","True","True","False","","93","141.226.76.58","0","69762","שבת|כז ע"א",""),new Message("69771","69770","התחביר של הפסוק","02/04/20 13:55","ח ניסן","תש"פ","13:55","אור חדש","תמוה ולא מוכרח ממנו ללמוד שפשתים זה עץ","458","","1489","True","True","False","","87","141.226.147.45","0","69762","שבת|כז ע"א",""),new Message("69776","69771","אם אמנם כדבריך, נא האר באור חדש","02/04/20 14:21","ח ניסן","תש"פ","14:21","עלי","מה משמעות הכתוב החלופית האפשרית לדעתך ?","209","","1489","True","True","False","","83","141.226.76.58","0","69762","שבת|כז ע"א",""),new Message("69778","69776","[ללא נושא]","02/04/20 15:50","ח ניסן","תש"פ","15:50","אור חדש","מלבי"ם יהושע פרק ב פסוק ו
(ו) והיא. אחר שע"י חכמתה פטרה השלוחים מביתה אז מחשש פן ישובו לבקשם שנית, העלתם אל הגג ותטמנם (שהטמנה הוא ע"י כסוי), שכסתה אותם בפשתי העץ הערוכות, שהיו מסודרות שם מכבר עד שלא ירגיש איש כי איש טמון תחתיהם. ופשתי העץ פי' המפ' בעצי פשתן, כמו תולעת שני ושני תולעת. וי"ל שכבר נחבטו הקנים רק לא נופצו והיו מעורבים עם העץ, ולכן אמר הערוכות בלשון נקבה כי הפשתה הוא שם נקבה. וי"מ שהוא מין פשתה הגדלה על העצים הנקרא צמר גפן בלשון המשנה (בוים וואללע), ופשתים סתם שיש בם משום שעטנז גדלים על האדמה, והצמר גפן קרוי פשתי עץ:","458","","1489","True","True","False","","88","141.226.147.45","0","69762","שבת|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);