var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=69600;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("69600","0","קלוטה מניין?","27/03/20 16:55","ב ניסן","תש"פ","16:55","קותי","","217","","1500","False","True","False","","529","79.179.84.180","0","0","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69615","69600","אולי סברה מהרמב"ן בדף צז","29/03/20 09:50","ד ניסן","תש"פ","09:50","אבי גרינבלט","כאשר "סופו לנוח" (בניגוד לדוגמא של ספר הנגלל שחלקו ביד וחלקו נתגלגל כלפי מטה אך בודאי לא ינוח) , נחשב "כקלוטה"","539","","1498","True","True","False","","59","95.86.72.116","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69660","69600","אם נסכם את מה שעלה כמקור ל"קלוטה"","30/03/20 12:06","ה ניסן","תש"פ","12:06","קותי","קלוט= אחיד, בלתי נפרד, רציף.
עיר מקלט= מקום שלא משנה היכן אתה נמצא העיקר שאתה אינך בחוץ! כל הפנים אחד הוא.
אז בואו נעבור לחשיבה קצת מתמטית
משהוא אחיד בלתי משתנה זה בעצם דבר חסר תנועה
אולי זה מזכיר מישהו את הפרדוקס של זנון.
אז אני מצרף קטע שכתבתי לעצמי בעניין
בתקווה שלא יעיפו אותי מהפורום.","217","docx","1497","True","True","False","","173","79.179.84.180","0","69600","שבת|ד ע"ב","0-docx"),new Message("69628","69615","השאלה מניין הגיע המושג "קלוטה"?","29/03/20 13:28","ד ניסן","תש"פ","13:28","קותי","ומה הוא אומר?","217","","1498","True","True","False","","97","79.179.84.180","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69629","69628","נקלטה בארץ = ערי מקלט","29/03/20 13:54","ד ניסן","תש"פ","13:54","אבי גרינבלט","ואין צורך שתנוח ממש.","539","","1498","True","True","False","","36","95.86.72.116","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69630","69628","כשאתה מצרף או מוסיף משהו למסגרת או","29/03/20 13:56","ד ניסן","תש"פ","13:56","יהודי_קדום","למקום מסויים אתה קולט את המשהו הזה והופך אותו לחלק ממנו. למשל:
לאור מגיפת הקורונה נקלטו מובטלים רבים כשליחים.
עובדים אלו קלוטים.
או:
האדמה קלטה את שורשי הצמח ועתה הם קולטים מן האדמה מים.

כך גם הקלוטה שלנו: החפץ שנקלט באויר רשות הרבים קלוט באוויר רשות הרבים ובכך הפך לחלק מאוויר רשות הרבים,ו לכן כאילו הפך לחפץ המונח ברשות הרבים.","233","","1498","True","True","False","","267","79.178.96.222","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69636","69628","המילה קלוט היא מקראית כידוע:","29/03/20 14:19","ד ניסן","תש"פ","14:19","יהודי_קדום","וְשׁ֥וֹר וָשֶׂ֖ה שָׂר֣וּעַ וְקָל֑וּט נְדָבָה֙ תַּעֲשֶׂ֣ה אֹת֔וֹ וּלְנֵ֖דֶר לֹ֥א יֵרָצֶֽה: (ויקרא פרק כב פסוק כג ).

וְקָל֑וּט כאן משמעו פרסה שסועה שבבקר ובצאן אשר חלקיה נקלטו לתוך פרסה אחת (כשל סוס למשל).","233","","1498","True","True","False","","268","79.178.96.222","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69632","69629","אם רוצח בשגגה לא ינוח בעיר המקלט","29/03/20 14:05","ד ניסן","תש"פ","14:05","קותי","והוא יצא כמו החפץ, מרשות הרבים, הרוצח, "ינוח על משכבו בשלום"","217","","1498","True","True","False","","116","79.179.84.180","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69631","69630","ההסבר שלך מאוד יפה אז למה חכמים נגד?","29/03/20 14:02","ד ניסן","תש"פ","14:02","קותי","החפץ ממשיך בדרכו ומסרב להיקלט ברשות הרבים.
מדוע שנראה אותו כקלוט בניגוד למה שעינינו רואות?","217","","1498","True","True","False","","102","79.179.84.180","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69634","69631","גזירה","29/03/20 14:10","ד ניסן","תש"פ","14:10","אבי גרינבלט","רבי עוד מוסיף ומחייב פעמיים , היינו "נח" ברה"ר ואז "ממשיך" ובעצם עקירה מרה"י והנחה ברה"ר ואז עקירה מרה"ר והנחה ברה"י נוספת.","539","","1498","True","True","False","","67","95.86.72.116","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69635","69631","ההסבר שלי רק מסביר לשונית מהו קלוטה,","29/03/20 14:11","ד ניסן","תש"פ","14:11","יהודי_קדום","ואינו נכנס לסוגיין ובה יש מי שלא מקבל שהות חפץ באוויר לזמן קצר שייקרא קלוט.","233","","1498","True","True","False","","236","79.178.96.222","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69633","69632","שנון ומדוייק "בשלום" ולא "ל..."","29/03/20 14:08","ד ניסן","תש"פ","14:08","אבי גרינבלט","","539","","1498","False","True","False","","45","95.86.72.116","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69637","69632","","29/03/20 14:20","ד ניסן","תש"פ","14:20","יהודי_קדום","","233","","1498","False","True","False","","210","79.178.96.222","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69640","69634","אז רבי עושה גזירה לגזירה?","29/03/20 14:48","ד ניסן","תש"פ","14:48","קותי","האם רק רבי עקיבא גזר?
לרבי קשה איך דבר שעיננו רואות שאינו נח לרגע פתאום הוא נח ופתאום הוא נע מרשות הרבים לרשות היחיד השנייה.","217","","1498","True","True","False","","91","79.179.84.180","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69639","69636","יפה מאוד. כלומר אין רווח בין הפרסות","29/03/20 14:43","ד ניסן","תש"פ","14:43","קותי","הן רציפות. הן אחודות ואין הבדל בין חלק לחלק, הכל אחד.","217","","1498","True","True","False","","97","79.179.84.180","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69642","69636","קלוט ועיר מקלט באותו ענין","29/03/20 15:08","ד ניסן","תש"פ","15:08","אבי גרינבלט","","539","","1498","False","True","False","","38","95.86.72.116","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69646","69639","כן, הבהרתך מאירה יותר.","29/03/20 15:54","ד ניסן","תש"פ","15:54","יהודי_קדום","","233","","1498","False","True","False","","247","79.178.96.222","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69641","69640","מדוע גזירה לגזירה ?","29/03/20 15:07","ד ניסן","תש"פ","15:07","אבי גרינבלט","אצל רבי זו גזירה אחת.
כבר העליתי את הנושא לדיון לפני כשלושה שבועות.","539","","1498","True","True","False","","49","95.86.72.116","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69644","69642","נכון מאוד. אבל כתבת","29/03/20 15:47","ד ניסן","תש"פ","15:47","קותי",""ואין צורך שתנוח ממש." בעיר מקלט חייב לנוח ממש
עיר מקלט וקלוט אכן אותו הדבר הוא אחוד ומאוחד בתוך העיר כמו הפרסה הקלוטה שהיא אחת ולא שסועה באמצע.","217","","1498","True","True","False","","98","79.179.84.180","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69645","69644","אכן ביטוי מושאל (ביקשת מקור)","29/03/20 15:53","ד ניסן","תש"פ","15:53","אבי גרינבלט","","539","","1498","False","True","False","","43","95.86.72.116","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69661","69660","אתה קלוט בפורום....","30/03/20 12:36","ה ניסן","תש"פ","12:36","אבי גרינבלט","ראה גם זבחים צג,א מעין זה בעניני טומאה וגם שם דעת רבי עקיבא מובאת כמקור לדעת רבי אלעזר תלמידו.
רבי עקיבא ראה את המציאות בצורה נכוחה ואפילו כשמסר את נפשו עשה זאת בצורה מפוקחת ולא פרדוקסלית","539","","1497","True","True","False","","68","95.86.72.116","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69669","69660","יפה","30/03/20 20:22","ה ניסן","תש"פ","20:22","אור חדש","מזכיר מה שנדון כאן על התפיסה של הקדמונים","458","","1497","True","True","False","","83","5.102.197.65","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69684","69660","מחרוזת פנינים - יישכוייח!","31/03/20 09:41","ו ניסן","תש"פ","09:41","יהודי_קדום","","233","","1496","False","True","False","","277","109.64.95.56","0","69600","שבת|ד ע"ב",""),new Message("69668","69661","תודה תודה . במיוחד על ההפניה לזבחים.","30/03/20 19:51","ה ניסן","תש"פ","19:51","קותי","","217","","1497","False","True","False","","95","79.179.84.180","0","69600","שבת|ד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);