var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=69594;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("69594","0","שני זקנים בציידן, אחד כב"ש ואחד כב"ה","27/03/20 14:40","ב ניסן","תש"פ","14:40","עלי","כמין דרשה :
א. מה אכפת לנו שהיו שניהם זקנים דווקא, וכי לו היו צעירים היה הדבר שונה ?
ב. מה אכפת לנו שהיו בציידן, וכי לו היו בירושלים היה הדבר שונה ?
ואיך חלקו בתקופת האמוראים, ומניין שהיה זה קודם קביעת ההלכה כב"ה, שמא היה זה גם אחרי ?
ג. מדוע דווקא רבי יוחנן הוא מוסר הסיפור ?
ונראה לומר ששני אנשים אלו נהגו כך דווקא בציידן, שהיא ישוב על גבול הארץ וממנו והלאה חו"ל, והם התגוררו בציידן שנים רבות ולכן הזקינו שם, ואעפ"י שהיו קרובים לגבול לא יצאו מעולם מגבול ציידן לחו"ל מפני מעלת א"י וחיבתה, והיות וזקנים היו והחלו במנהגם שנים רבות קודם וטעמם עימם מילדותם, לא רצו לשנות אף בזקנותם, וטעם המחלוקת לא רק בגלל עצם מחלוקת ב"ש וב"ה כשלעצמה, אלא גם בשאלה מה ההבדל בין א"י לחו"ל.
זה שנהג כב"ש טעמו עימו : כשם שהפחתת מספר הפרים מורה לכיוון היום האחרון בו מקריבים רק פר אחד כנגד ישראל, כך כל הארצות אין להן קדושה אלא רק א"י, וכמו שבגיבוש צבאי נושרים בהדרגה הפחות טובים עד שנשארים הנבחרים כך נבחרה א"י מכל הארצות.
זה שנהג כב"ה טעמו עימו : כשם שמכאן ואילך מעלין בא"י עד י-ם ואין מורידין לחו"ל, כך בכל העניינים
ורבי יוחנן מחמת אהבת א"י ציין שטעם שניהם טעם אחד הוא אף שמנהגיהם חלוקים.","209","","1494","True","True","False","","573","141.226.61.53","0","0","שבת|כא ע"א",""),new Message("69604","69594","דרוש יפה","28/03/20 21:23","ג ניסן","תש"פ","21:23","איתיאל","אך עד דרך הפשט, מביאים ראיה מזקנים שקנו חכמה.

ומביאים את מקומם כדרך הש"ס למסור עדות שלימה.","842","","1493","True","True","False","","106","","0","69594","שבת|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);