var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=69578;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("69578","0","מה הקשר בין חוסן ל-חסון?","27/03/20 00:06","ב ניסן","תש"פ","00:06","קותי","חוסן שם של צמח? חוסן חוזק. כך פירש רש"י בישעיהו א ל"א","217","","1499","True","True","False","","543","79.179.84.180","0","0","שבת|כ ע"ב",""),new Message("69580","69578","שני הסברים","27/03/20 00:51","ב ניסן","תש"פ","00:51","דוד כוכב","1)
תוספות הרא"ש מסכת שבת דף כ ע"ב:
"והא כתיב והיה החסון לנעורת. וחוסן וחסון חד הוא אלא דלשון חכמים לחוד ולשון תורה לחוד".
חידושי הריטב"א מסכת שבת דף כ ע"ב:
"ויש מקשים דילמא חוסן לחוד וחסון לחוד? ... קים להו דחוסן וחסון חדא מילתא אלא דהאי לשון תורה והאי לשון חכמים".

2)
לשון הגמרא:
"ולא בחוסן. אמר רב יוסף: נעורת של פשתן. אמר ליה אביי: והכתיב והיה החסון לנעורת (מכלל דחוסן לאו נעורת הוא)! אלא אמר אביי: כיתנא דדייק ולא נפיץ".
קושיית אביי היא: היות שחוסן הוא משורש ח.ס.ן. שמשמעותו חוזק כמשמעות הפסוק, לא יתכן שזה השם לנעורת שהוא כאבק מפורד וההיפך הגמור לחוזק. לכן צ"ל שהוא כותנא שנדוך ועדין סיביו סבוכים זה בזה והוא חזק ואינו נקרע בנקל.","125","","1499","True","True","False","","237","212.76.101.132","0","69578","שבת|כ ע"ב",""),new Message("69591","69578","עלה בידנו , פסיק.","27/03/20 08:55","ב ניסן","תש"פ","08:55","קותי","כך צריך לקרוא את הגמרא.
שבת כ ע"ב
אמר רב יוסף: נעורת, [פתיל} של פשתן.
לא לחינם נקרא, סיני.","217","","1499","True","True","False","","93","79.179.84.180","0","69578","שבת|כ ע"ב",""),new Message("69585","69580","ההסבר הראשון איננו הסבר","27/03/20 07:28","ב ניסן","תש"פ","07:28","קותי","הרא"ש והריטב"א אומרים שאין בסיס להשוואה
אלא דהאי לשון תורה והאי לשון חכמים
אז מה ההיגיון ללכת למקרא להביא דוגמה חסרת בסיס.
מה הרווחנו?","217","","1499","True","True","False","","110","79.179.84.180","0","69578","שבת|כ ע"ב",""),new Message("69586","69580","גם ההסבר השני איננו הסבר","27/03/20 07:31","ב ניסן","תש"פ","07:31","קותי",""לנעורת שהוא כאבק מפורד"
מאבק לא עושים פתילה!!!!","217","","1499","True","True","False","","103","79.179.84.180","0","69578","שבת|כ ע"ב",""),new Message("69589","69580","אולי ההסבר דרך משתנה מתווך","27/03/20 07:47","ב ניסן","תש"פ","07:47","קותי","שופטים טז
(ט) וְהָאֹרֵב יֹשֵׁב לָהּ בַּחֶדֶר וַתֹּאמֶר אֵלָיו פְּלִשְׁתִּים עָלֶיךָ שִׁמְשׁוֹן וַיְנַתֵּק אֶת הַיְתָרִים כַּאֲשֶׁר יִנָּתֵק פְּתִיל הַנְּעֹרֶת בַּהֲרִיחוֹ אֵשׁ וְלֹא נוֹדַע כֹּחוֹ:
מנעורת שאיני יודע מה היא אפשר לעשות פתיל ואולי אפילו מאוד חזק לפי ההקשר.
אבל הוא אינו עומד בחום האש ונשרף מיד ולכן אי אפשר להדליק בו נר.

וכך נאמר שוב אצל שמשון
שופטים טו
(יד) הוּא בָא עַד לֶחִי וּפְלִשְׁתִּים הֵרִיעוּ לִקְרָאתוֹ וַתִּצְלַח עָלָיו רוּחַ יְקֹוָק וַתִּהְיֶינָה הָעֲבֹתִים אֲשֶׁר עַל זְרוֹעוֹתָיו כַּפִּשְׁתִּים אֲשֶׁר בָּעֲרוּ בָאֵשׁ וַיִּמַּסּוּ אֱסוּרָיו מֵעַל יָדָיו:
כלומר נעורת זה שם נוסף לפשתים וזה הבסיס לדברי רב יוסף.
ולכן אביי מקשה מפסוק כדי לשלול את דברי רב יוסף.
וקושיית אביי היא החוסן שזה כנראה עץ אלון (שנבחר לעשות ממנו פסל טוב ומאריך ימים) הפך לסיב פשתן. ולכן לא הגיוני לקרוא לחוסן נעורת אלו שני דברים שונים במציאות .","217","","1499","True","True","False","","102","79.179.84.180","0","69578","שבת|כ ע"ב",""),new Message("69587","69585","לתירוצם, ידוע היה שחוסן הוא חסון","27/03/20 07:33","ב ניסן","תש"פ","07:33","דוד כוכב","כמו ש-שַׂלְמָה וְשַׂלְמוֹן היינו הך.
וְנַחְשׁוֹן הוֹלִיד אֶת שַׂלְמָה. וְשַׂלְמוֹן הוֹלִיד אֶת בֹּעַז (רות ד, כ - כא).","125","","1499","True","True","False","","175","212.76.101.132","0","69578","שבת|כ ע"ב",""),new Message("69588","69586",""מדביקים" עם שמן סמיך","27/03/20 07:33","ב ניסן","תש"פ","07:33","דוד כוכב","וטענתך כאן אינה קושיה על ההסבר השני אלא קושיה עצמאית על דברי רב יוסף.","125","","1499","True","True","False","","189","212.76.101.132","0","69578","שבת|כ ע"ב",""),new Message("69590","69587","אם היה ידוע, למה צריך את דברי רב יוסף?","27/03/20 08:29","ב ניסן","תש"פ","08:29","קותי","","217","","1499","False","True","False","","101","79.179.84.180","0","69578","שבת|כ ע"ב",""),new Message("69592","69588","ההסבר הזה איננו נדבק","27/03/20 09:09","ב ניסן","תש"פ","09:09","קותי","","217","","1499","False","True","False","","96","79.179.84.180","0","69578","שבת|כ ע"ב",""),new Message("69593","69590","הוא הסביר מהו החוסן-חסון","27/03/20 12:27","ב ניסן","תש"פ","12:27","דוד כוכב","","125","","1499","False","True","False","","193","212.76.101.132","0","69578","שבת|כ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);