var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=69508;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","74"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("69508","0","הערות במסכת שבת - שבת היא מלזעוק ורפואה.","24/03/20 04:19","כח אדר","תש"פ","04:19","שמואל דוד","א) דף ה:

רש״י ד״ה דרך סטיו - מקום איצטבאות שיושבים סוחרים ושם כרמלית עליה דלאו להילוכה הוא כרה"ר.

ובדף ז. כתב רש״י בד״ה בין העמודים - שהיו עמודים ברחבה ותולין בהם התגרים פרגמטיא וגם איצטבאות היו לפניהם לישב שם התגרים

צ"ע בשינוי הלשון בין סוחר לתגר.


ב) דף יא.

החזן רואה כו'

עיין רש"י.

לכאורה צע"ק שלא יודע היכן קוראים. ואולי מיירי בחזן עם הארץ.


ג) דף י:

הנותן פת לתינוק צריך להודיע לאמו מאי עביד כו׳

צ"ע מדוע אמו דוקא. ועיין רש"י ביצה שכתב אביו ואמו.


ד) דף יג:

רש"י מביא מספר הערוך.

האם מצינו בעוד מקומות שהביא רש"י מספר הערוך.


ה) דף טו.

הלל ושמעון גמליאל ושמעון כו׳

רש״י ד״ה ושמעון - והוא היה אביו של ר״ג דצעריה לרבי יהושע כו׳ ושעשה מחלוקת כו'

צ"ע מדוע נקט רש"י דוגמאות אלו להראות איזה ר"ג היה.


ו) דף טו:

רש"י ד"ה על ספיקו של עפר ארץ העמים - דכל עפר ארץ העמים מספקא לן בקבר של מת.
ובד"ה ועל ספיקו של בגדי עם הארץ - דכולהו מספקא לן שמא ישבה עליהם אשתו נדה כדתנן (חגיגה דף יח:) בגדי ע"ה מדרס לפרושים.

ובד"ה ועל ספק כלים הנמצאים - דלא ידעינן אם טמאים הן.

ובד"ה ספק רוקין - כל רוקין מספקא לן דדילמא דזב נינהו.


צ"ע קצת מדוע שינה רש"י בפירושו בד"ה ועל ספק כלים כו' דהול"ל דכל הכלים מספקא לן שמא טמאים הן.","595","","1503","True","True","False","","669","47.18.37.216","0","0","שבת|ה ע"א",""),new Message("69509","69508","רפואה חלקית -","24/03/20 10:28","כח אדר","תש"פ","10:28","יום יום ידרשון","ב) ראה רש"י לקמן יב ע"ב, שכותב 'שמתוך שראש הפרשה שגורה בפיו הוא נזכר בכולה למחר ומסייע את שבעה הקורין בנקודה וטעמיה', כלומר שאינו עם הארץ, הוא יודע את כל הפרשה בע"פ, ורק צריך להיזכר בפסוקים הראשונים כדי שמכאן ואילך יהיה שגור בפיו. וע"ע בשו"ע (או"ח רע"ה, י) 'וראשי פרשיות לאו דוקא, אלא כל שיודע הפרשה ע"פ ובקצת צריך לראות בספר, שרי'.
ג) אפשר להסביר ע"פ הגמ' בתענית (כג ע"ב) 'משום דאיתתא שכיחא בביתא'.
ד) בפרויקט השו"ת מצאתי ברש"י על מסכת אבות א, ג.","919","","1503","True","True","False","","97","213.151.36.54","0","69508","שבת|ה ע"א",""),new Message("69512","69508","לה'","24/03/20 11:13","כח אדר","תש"פ","11:13","אור חדש","הנדון כאן זה סידור הסטורי של שושלת הלל
ממילא צריך להביא דוגמאות שיש בהם סיפורים הסטוריים המערבים חכמים אחרים ולא סתם הלכה שאמר","458","","1503","True","True","False","","105","109.186.56.171","0","69508","שבת|ה ע"א",""),new Message("69517","69508","א. כבר העלית לדיון. סברה בנוגע ל ו.","24/03/20 12:17","כח אדר","תש"פ","12:17","אבי גרינבלט","אולי כעין הכלים שמצאו בירושלים בירידה ובעליה למקוואות שלא טימאו את כולם , כעין זה כאן ולכן רש"י לא כלל את אל הכלים כפי שכלל בספיקות - עפר,בגדי ע"ה ורוקין.","539","","1503","True","True","False","","53","147.161.13.178","0","69508","שבת|ה ע"א",""),new Message("69518","69517","גם רוק","24/03/20 13:03","כח אדר","תש"פ","13:03","אי ל","עד כמה שאני זוכר רוק שנמצא בצידי הדרכים הוא בחזקת טהור, כי לרוב טהורים נמצאים בצידי הדרכים.
בחגים רוק שנמצא באמצע הדרך בחזקת טהור כי טמאים הולכים לצידי הדרך בשביל לא לטמא את מי שנטהר ורשי כתב "כל הרוקין.","916","","1503","True","True","False","","67","95.86.67.8","0","69508","שבת|ה ע"א",""),new Message("69519","69518","רק בירושלים נאמר כלל זה","24/03/20 13:06","כח אדר","תש"פ","13:06","אבי גרינבלט","","539","","1503","False","True","False","","48","147.161.13.178","0","69508","שבת|ה ע"א",""),new Message("69528","69519","יישר כח לכל המגיבים!","24/03/20 16:30","כח אדר","תש"פ","16:30","שמואל דוד","","595","","1503","False","True","False","","122","47.18.37.216","0","69508","שבת|ה ע"א",""),new Message("69537","69519","תודה על התיקון","25/03/20 11:09","כט אדר","תש"פ","11:09","אי ל","אבל עדיין זה לא כל הרוקין!
אולי הכוונה לרוב הרוקין ורובו ככולו?
כי בקשר לכלים גם רק בדרך הטבילה טהור בתנאים מסוימים ואז רוב הכלים ורובו ככולו.
וחזרנו לקושיה המקורית למה לא כתוב "כל הכלים"","916","","1502","True","True","False","","56","95.86.67.8","0","69508","שבת|ה ע"א",""),new Message("69539","69537","לא כל הכלים בספק","25/03/20 14:26","כט אדר","תש"פ","14:26","אבי גרינבלט","כל כלי ע"ה בספק
כל הרוקין בספק
כל עפר חו"ל בספק","539","","1502","True","True","False","","52","95.86.72.116","0","69508","שבת|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);