var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=69484;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("69484","0","רבי טרפון ובניו ברש"י","23/03/20 11:07","כז אדר","תש"פ","11:07","אבי גרינבלט","רש"י אצלנו "אקפח - אקברם לשון חיתוך וקיצור"
תוס' "לשון שבועה"
רש"י ב"מ פה,א "שמקפח את בניו - שהיה רגיל לאמר אקפח את בני כשנשבע".
האם משמע שרש"י חזר מפירושו (כאן או בב"מ) ?","539","","1503","True","True","False","","521","95.86.72.116","0","0","שבת|יז ע"א",""),new Message("69485","69484","לא","23/03/20 11:19","כז אדר","תש"פ","11:19","אור חדש","בזמן שנשבע היה אומר לפי מה שפירש אצלנו
ברור שגם אצלנו זה לא אמירה סתימית אלא בשעת שבועה","458","","1503","True","True","False","","95","109.186.56.171","0","69484","שבת|יז ע"א",""),new Message("69487","69485","לפי תוס' מה כוונת הביטוי "אקפח" ?","23/03/20 11:44","כז אדר","תש"פ","11:44","אבי גרינבלט","רש"י פירש - פעולה מעשית (לא זכיתי להבין את רש"י , האם כוונת ר"ט היתה לפעולה ממשית שהיה עושה ?).
לפי תוס' מה משמעות הביטוי "אקפח" (קיפוח בלשון ימינו יכול להיות קיפוח חיים ואז למעשה כוונתו כדברי רש"י כמו כאן או אפליה שאין עניינו כאן)","539","","1503","True","True","False","","82","95.86.72.116","0","69484","שבת|יז ע"א",""),new Message("69489","69487","אין הבדל בינהם","23/03/20 11:55","כז אדר","תש"פ","11:55","אור חדש","לשני הפירושים מדובר בלשון 'שבועה' שהיה רגיל לומר שאם לא אמת דבריו הרי שיתקצרו ימי בניו","458","","1503","True","True","False","","90","5.102.224.37","0","69484","שבת|יז ע"א",""),new Message("69492","69489","כל הביטוי על פירושיו ברש"י ותוס' מורכב","23/03/20 12:18","כז אדר","תש"פ","12:18","אבי גרינבלט","להבנה על עצם הביטוי של רבי טרפון","539","","1503","True","True","False","","62","95.86.72.116","0","69484","שבת|יז ע"א",""),new Message("69500","69492","שלשת הפירושים יחד הם הפירוש","23/03/20 13:40","כז אדר","תש"פ","13:40","דוד כוכב","בשעת הויכוח המחיש רבי טרפון שהוא בטוח בדעתו בכך שהיה נשבע שהאמת כדבריו. ודרך הנשבעים לומר כגון: (מלכים ב ו, לא) כֹּה יַעֲשֶׂה לִּי אֱלֹהִים וְכֹה יוֹסִף אִם... (רות א, יז) כֹּה יַעֲשֶׂה ה' לִי וְכֹה יֹסִיף. ורבי טרפון היה רגיל לומר כעין דברי ראובן: (בראשית מב, לז) אֶת שְׁנֵי בָנַי תָּמִית אִם לֹא...
ושואל רש"י מה פירוש עצם הלשון: אקפח? ועונה שזה כלשון: (מסכת בכורות פרק ז משנה ו) הַקִּפֵּחַ, וסובר רש"י שקיפח זה שנראה כחתוך (שלא כרמב"ם שם מפרש שהוא ארוך, הפך מננס), לפיכך אקפח היינו שהם ייחתכו.","125","","1503","True","True","False","","192","212.76.125.28","0","69484","שבת|יז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);