var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=69420;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("69420","0","מדוע רק חנניה בן חזקיה בן גרון","19/03/20 18:26","כג אדר","תש"פ","18:26","עלי","מדוע בכל השנים מימות יחזקאל עד ימיו של חנניה לא הטרידו הסתירות בספר יחזקאל את החכמים ורק בימיו 'נזכרו' שצריך לישבן.
ועוד קשה, הרי בוני בית שני לא בנוהו לפי הכתוב בספר יחזקאל ומשמע שיש בו דברים סתומים ובלתי מובנים והם נשארו כאלה גם אח"כ. מדוע את הדברים הסתומים לא באר חנניה ורק דרש את הסתירות לסלקן ?
ועוד, הבה נניח שחנניה לא היה מצליח במלאכתו והיו גונזים את ספר יחזקאל. כיצד היה ניתן לבנות את ביהמ"ק השלישי בהעדר ספר יחזקאל שתוכנית הבניין כתובה רק בו, ולא עוד אלא גם חלוקת הארץ לנחלות והנהגות הנשיא והכהנים וכדו' דברים רבים הנוגעים לעת"ל, אם כן מניין בכלל הרעיון לגנוז ספר נבואה זה, הרי זה דבר בלתי סביר בעליל ?","209","","1505","True","True","False","","559","194.114.146.227","0","0","שבת|יג ע"א",""),new Message("69421","69420","הם ערכו מה יכנס לתנ"ך","19/03/20 18:53","כג אדר","תש"פ","18:53","דוד כוכב","","125","","1505","False","True","False","","177","212.76.108.158","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69422","69420","הרב זצ"ל בעין איה מאריך בזה","19/03/20 19:37","כג אדר","תש"פ","19:37","יום יום ידרשון","תוכן דבריו בקיצור בנוגע לשאלתך -
ע"פ הכלל ש'אין לך אלא בי"ד שבימיך', כל דור צריך לפסוק ע"פ הבנתו. דברי יחזקאל שנאמרו בנבואה ולא בדרך של דרישת התורה שבע"פ אינם מתאימים לחכמה של דורותינו, והם יתאימו רק לעתיד לבא. חנניה בן חזקיה לא יכל להפוך את דברי יחזקאל למובנים, אלא רק להסביר שאינם סותרים את התורה, כדי שלא ייגנז.
לפי זה אפשר לומר שגם לא חששו כ"כ לגנוז ספר זה, כיוון שכאשר יבוא יום והוא יתאים לדור מסוים, ממילא הסנהדרין שבאותו דור יבינו בעצמם דברים אלו מתוך התורה, ולא יצטרכו לנבואה.
אגב, אפשר לקשר את זה לענין מחלוקות ב"ש וב"ה שנקלעו לאותה עליה, שגם בהם אומרים שאין הלכה כב"ש, אך אולי לעת"ל כן. ודוק.","919","","1505","True","True","False","","97","212.76.103.35","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69423","69420","לשאלות שבסיפא","19/03/20 20:01","כג אדר","תש"פ","20:01","אור חדש","כנראה סברו שזה תאורים של מה שיהיה ולא הנחיות מה צריך להיות
וכגישת הגמ' שאין נביא רשאי כלל להורות הנהגות חדשות
ואיך ייבנה וכו'?
המשיח יבוא עם משרע"ה ויסתדרו כבר
ייבנו בדומה לבית שני ודברי יחזקאל יישארו סתומים כמו שהיו בבית שני
לא עניינם","458","","1505","True","True","False","","100","5.102.255.21","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69428","69423","לא הבנתי תשובותיכם","19/03/20 21:02","כג אדר","תש"פ","21:02","עלי","לדברי המשיבים, בעצם היה אפשר בכלל לוותר על ספר יחזקאל כי בלאו הכי הוא אינו מובן ומה שניבא לעת"ל יידעו בבא הזמן ( משרע"ה ומשיח ) מצד החכמה ורוח הנבואה שתחול עליהם, אז מדוע בכלל ניבא יחזקאל - לשוא ?","209","","1505","True","True","False","","103","141.226.60.233","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69429","69428","לא כל ספר יחזקאל אינו מובן","19/03/20 21:11","כג אדר","תש"פ","21:11","יום יום ידרשון","רק חלקים ממנו סותרים לכא' דברי תורה.
ובנוסף, ישנם דברים שבמהלך הדורות מבינים אותם יותר, כגון חזון העצמות היבשות שלדברי רבנים שונים הוא קורם עור וגידים לנגד עינינו.","919","","1505","True","True","False","","87","212.76.103.35","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69430","69428","הבנת מצויין","19/03/20 21:32","כג אדר","תש"פ","21:32","אור חדש","שאלתך שאלה חדשה היא

א: יש דברים מובנים

ב: אכן ספרי הנבואה לא נועדו לפי התפיסה המקובלת בחז"ל להוות ספרי הוראה מעשית לישראל וממילא מצד זה 'היה אפשר בכלל לוותר עליהם'
אומנם כיוון שלא נועדו להוות ספרי הלכה והוראה מעשית הרי שבמקום לחפש בהם זאת יש לחפש מה מטרתם האחרת שלשמה נמסרו ונרשמו ונקבעו בקנון המקודש של הכ"ד ספרי התנ"ך
חיפוש קצר של מטרה כזו יביאך להבנה שהיו שתי מטרות עיקריות לנבואה:
א: נבואות נקודתיות לבני הדור המנובא שמטרתם להחזירם למוטב (הנביאים עצמם ידעו שתכלית זו לא תושג ע"י דיבורהם כמבואר בדבריהם)
ב: גילוי רצון ה' בעולם כך שהדורות יידעו שה' משגיח עליו ואף רוצה בהתנהגות מסויימת של הנבראים, מטרה זו מושגת ע"י קיום נבואות על העתיד
נק' זו הינה קריטית לקיום חברה דתית- ללא ההכרה שה' אכן מנבא את נבראיו ורוצה במעשיהם אין ערך לחיים הדתיים
תועלת משנית הינה שהנבואות יכולות להוות קריאות כיוון למאמינים ולגרום למבינים שה' רוצה שאנו נגשים רצונו בעצמנו שנקרא הנבואות וננסה להגשימן בכוחנו, זה הופך את הנבואות בחזרה ל'הוראות' אך לא במשמעות של 'הלכה' אלא 'הנהגה'","458","","1505","True","True","False","","85","5.102.255.21","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69462","69430","אני מנסה להבין במדויק את הדברים","22/03/20 11:13","כו אדר","תש"פ","11:13","עלי","כי כמו ש'אור חדש' כתב משמע לי שתיתכן נבואה לעת"ל שלא תתגשם, ומה בכך שאנו אומרים בברכות ההפטרה 'ודבר אחד מדבריך אחור לא ישוב ריקם' ...
גם אם יחזקאל ניבא על חלוקה מחדש של הארץ, ובניין בית שלישי בתבנית מסוימת והנהגת כניסה שונה לביהמ"ק שלעת"ל, ושל הכהנים, הדבר אינו מוכרח לקרות לפרטיו ? האמנם ?
האם הנבואות הן רק בגדר האפשר בתנאים מסויימים אבל בתנאים אחרים לא, כי לא יבאו אלא לתקן תפיסות מוטעות וערכים שליליים אבל אם הללו יתוקנו הרי שאינן חייבות להתגשם בכל מקרה ?","209","","1502","True","True","False","","133","194.114.146.227","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69467","69462","כבר דננו בזה","22/03/20 16:09","כו אדר","תש"פ","16:09","אור חדש","כמה פעמים
וכיוון שפשוט שאף בדברי תורה יש שלא יתקיימו לעולם כדיני עמון/מואב/עמלק (אחר שפסקנו הלכה כר"י) וכן יובל (שכיוון שלא בא אליהו אלא לקרב המרוחקים בזרוע הרי שלא יחלק השבטים וממילא ייחסר לעולם הפרט הזה הנצרך לחזרת דיני יובל) ובע"ה גם דיני עבדות לא יחזרו עוד לעולם הרי שק"ו שפשוט שגם בדברי נביאים ייתכן שלא הכל יתגשם בפועל ממש
ואין להקשות מנוסח ברכה כלל","458","","1502","True","True","False","","104","94.230.85.154","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69502","69467","יש הבדל","23/03/20 23:49","כז אדר","תש"פ","23:49","איתיאל","יש הבדל בין דינים שחסר תנאי לקיומן. שם הדין קיים, אלא שאינו חל עליך. כמו שיש סיפור מגוחך על רב שרצה לגרש את אשתו כדי להרוויח עוד מצווה. אין מצווה לגרש, יש מצווה שהמגרש יעשה זאת בגט.
כך אין מצווה לשעבד יהודים כדי לשחררם ביובל. יש מצווה שאם יש לאדם עבד עברי - ישחררו ביובל.
אין מצווה שיהיה יובל. יש מצווה שאם יושבים ישראל בארצם - ינהגו את דיניו בכל 50 שנה.
כמו שאין מצווה לשלח את הקן, אלא שאם רוצה את האפרוחים או הביצים - ישלח את האם (ולענ"ד המשלחים כדי לזכות במצווה ואח"כ משיבים את הביצים, עוברים סתם על צער בעלי חיים).

לעומת הנבואות שאמורות להתקיים. ואכן ברור שיש נבואות שהם משל ודוגמה, והדבר ניכר מלשונם.

אך דווקא יחזקאל מבחינה זו מאוד מדוייק. הוא מצייר תבנית מעשית מחולקת לפרטי פרטים (עם סרגל - אמת מידה בידו), פירוט המידות, הלשכות, הקרבנות. קשה לומר שזו לא נבואה מעשית כפשוטה.

לענ"ד המפטיר ביחזקאל על צורת הבית או בהפטרת החודש על חלוקת הארץ ואינו מאמין שיהיה כן - הרי הוא בגדר "דובר שקרים לא יכון" בברכת "דבר אחד מדבריך אחור לא ישוב ריקם".

אגב, תמיד קשה לי הנבואות של "ושבתי שבות מואב" ו"שבות מצרים" וחורבן מצריים לארבעים שנה שאחריהם תקום מחדש, שבפשטות כבר לא יוכלו להתקיים. אשמח אם יש למישהו ביאור.","842","","1501","True","True","False","","119","","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69503","69502","חילוקך לא מובן","23/03/20 23:53","כז אדר","תש"פ","23:53","אור חדש","דיני תורה שנכנסו לרוב המונים לתריג פשוט לך שיכולים להתבטל בגלל חסרון בפרט כלשהו שלא יכול עוד להתקיים ואילו נבואות שלפי חז"ל אסור להן להיות בגדר הוראה מחייבת חייבות להתקיים לגמרי ועוד אחר שבעצמך הוכחת שיש פסוקים שזה לא ייתכן בהם?!?","458","","1501","True","True","False","","82","109.186.56.171","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69527","69502","האין דבריך איתיאל סותרים רמב"ם מפורש ?","24/03/20 14:57","כח אדר","תש"פ","14:57","עלי","( בכותרת : יש הבדל )
לא הבנתי דבריך שאין מצוה שיהיה יובל ומאידך כתבת שיש מצוה שינהגו את דיניו בהגיע זמנו, הרי זה היינו הך וכתב הרמב"ם :
המלך המשיח עתיד לעמוד, ולהחזיר מלכות בית דויד ליושנה הממשלה הראשונה, ובונה מקדש, ומקבץ נדחי ישראל. וחוזרין כל המשפטים בימיו, כשהיו מקודם: מקריבין קרבנות, ועושין שמיטין ויובלות ככל מצותן האמורה בתורה.
מה בדיוק כוונתך ? ניחא שלא יהיו עבדים אבל הרי היובל הוא גם כשמיטה ?","209","","1500","True","True","False","","117","141.226.78.79","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69505","69503","שום דבר לא מתבטל","24/03/20 00:21","כח אדר","תש"פ","00:21","איתיאל","אלא שאינו מתקיים בגלל חסרון תנאי.

אם אני גר בחו"ל ולא מקיים מצוות התלויות בארץ - המצווה לא התבטלה. פשוט אני לא יכול לקיימה.

והוא הדין גם בכלל ישראל. אם אף אחד לא חילל שבת, לא התבטלה מצוות בית דין להרוג בסקילה. פשוט חסר תנאי - חוטא.

כך גם ביובל. הוא לא התבטל ח"ו. פשוט חסר תנאי לקיומו.

וכך גם הנבואות צריכות להתגשם. לא מכיר שום מקור בחז"ל שלא פוסקים מהנבואות. אדרבה, בבניין בית שני שינו דברים בבניין (כמו ארבע לשכות בפינות עזרת נשים) משום נבואת יחזקאל. את השאר העמידו שמדובר על בניין בית שלישי. אבל בשום מקום לא אמרו שהנבואה לא מעניינת אותנו להלכה.

גם מנבואת מלאכי פוסקים הלכה לגבי ד' צומות.

לענ"ד זה מעיקרי האמונה הפשוטים שדברי הנביאים יתקיימו (העיקר השישי). כמובן שיש דברים שניכר שהם דרך משל, אבל אין סיבה לומר זאת סתם. בפרט במקום שהלשון מורה אחרת.

ולגבי הדוגמות שהזכרתי: אכן צ"ע. לא בגלל זה נדחה דבר יסודי כזה. אלא נטרח ונתרץ.","842","","1500","True","True","False","","104","","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69507","69505","[ללא נושא]","24/03/20 01:17","כח אדר","תש"פ","01:17","אור חדש","אין נביא רשאי לחדש הלכה זה יסוד מוסד בחזל ונפסק בפשטות ברמבם

איך פשוט לך לקבל שגופי פרשיות בתורת משה לעולם לא יתקיימו אך כל דברי הנביאים חייבים להגשים ללא שיפול דבר ארצה נשגב מבינתי","458","","1500","True","True","False","","89","109.186.56.171","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69510","69507","יש עוד דברים ש'נפסקו בפשטות ברמבם'","24/03/20 10:34","כח אדר","תש"פ","10:34","יום יום ידרשון","כגון זה (יסודי התורה י, א) "כל נביא שיעמוד לנו ויאמר שה' שלחו... אומרים לו אם נביא אתה אמור דברים העתידים להיות, והוא אומר, ואנו מחכים לראות היבואו דבריו אם לא יבואו, ואפילו נפל דבר קטן בידוע שהוא נביא שקר, ואם באו דבריו כולן יהיה בעינינו נאמן".
ולגבי תבנית בנין הבית, זה שעכשיו אנחנו לא יכולים לבנות ככה זה לא מוריד כהוא זה מהאמונה שיום יבוא וזה יקרה. גם להחיות מתים אני לא יודע ובכל זאת אני מאמין בתחית המתים.","919","","1500","True","True","False","","86","213.151.36.54","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69521","69507","אני חושב שדברי ברורים. קרא שוב","24/03/20 13:49","כח אדר","תש"פ","13:49","איתיאל","אין שום גוף תורה שבטל. יש הלכות קיימות שאין את התנאי הנדרש לקיומן (ואכן זו סוגיה אמונית מעניינת מדוע נצטווינו במצוות שלהם תנאי שבפועל אינו מאפשר את קיומן).

זה חלק מהפיקציה של "הלל ביטל שמיטה" ואיפה הרבנים האמיצים בימינו וכו'.

אין ביטול מצוות. לא מהתורה ולא מהנביאים. יש אי היתכנות לקיומן. לכן אני ממשיך ללמוד סדרי קדשים וטהרות, בידיעה שכשיהיה בית מקדש תהיה משמעות לכללי הטהרה והקרבנות.

האומר שמצווה בטלה - הריהו כופר. זה דבר פשוט.

לעניין התוקף של הנביא להלכה - עניין אחר (ולא כאן המקום לפתוח עשרות הלכות שדווקא כן נלמדו מהנביאים. דיני שבת מ"אם תשיב משבת רגלך וכו'" של ישעיהו. אבלות מיחזקאל. ד' צומות ממלאכי. נידוי מאיוב ועוד רבים). אבל ודאי שדבריו של הנביא צריכים להתאמת. אחרת אינני מבין מה אתה מתכוון בברכתך על ההפטרה.","842","","1500","True","True","False","","115","","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69511","69510","[ללא נושא]","24/03/20 11:10","כח אדר","תש"פ","11:10","אור חדש","האמנת הנביא אכן נעשית ע"י נבואה מסויימת שאומר לשומעיו וצריכה להתקיים כולה ללא דבר שיפול (אא"כ ניבא לרעה שאז יכול להשתנות ואף בנבואה לטובה כן במקרה מסויים...)
וודאי שאחר שנאמן הנביא אין זה כך שהרי אם כן לא נאמין לשום נביא ומרע"ה בכלל ח"ו שהרי בכולם יש נבואות שטרם התגשמו

בכ"מ האמנת הנביא ע"י תאור מאורעות הוא ולא ע"י ניבוי הלכה ח"ו שהרי אם מנסה לנבא הוראה חובתנו להמיתו בחנק אף אם נביא אמת הוא כמפורש שם ברמב"ם

ראה בספר העבודה לרמב"ם מה מצווה עלינו לבנות וכמה התחשב בנבואת יחזקאל
וכן כתב:
ד בִּנְיָן שֶׁבָּנָה שְׁלֹמֹה כְּבָר מְפֹרָשׁ בִּמְלָכִים. וְכֵן בִּנְיָן הֶעָתִיד לְהִבָּנוֹת אַף עַל פִּי שֶׁהוּא כָּתוּב בִּיחֶזְקֵאל אֵינוֹ מְפֹרָשׁ וּמְבֹאָר. וְאַנְשֵׁי בַּיִת שֵׁנִי כְּשֶׁבָּנוּ בִּימֵי עֶזְרָא בָּנוּהוּ כְּבִנְיַן שְׁלֹמֹה וּמֵעֵין דְּבָרִים הַמְפֹרָשִׁים בִּיחֶזְקֵאל: ה וְאֵלּוּ הֵן הַדְּבָרִים שֶׁהֵן עִקָּר בְּבִנְיַן הַבַּיִת...

כלומר למעשה כשבונים בונים לפי המפורש וכך חיובנו לבנות מעצמנו
אומנם אם אכן צודקים המאמינים בביאת משיח שיהיה אדם ניסי שיבוא עם משרע"ה ואליהו הנביא הרי שוודאי יוכלו לבנות כיחזקאל שלהם הדברים ברורים כראוי
אולם הרמב"ם לא סבר כך בסוף חיבורו...
לכן תוכל להאמין שיקרה
אומנם אם הגעת למסקנה כמסקנת הרמב"ם שאין בין המשיח למנהיג ב"ו רגיל דבר
הרי שחוזרת שאלתך 'מה יהיה על נבואת יחזקאל?' ולזה התשובה- 'לא יקרה דבר' וכמו שהמון מפסוקי הנביאים לא מובנים כלל או לא יתאמתו עוד לעולם (במה שנבאו על עמים שבטלו מהעולם) כך גם בזה ואין בדברר קושיה חדשה","458","","1500","True","True","False","","121","109.186.56.171","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69513","69511","[ללא נושא]","24/03/20 11:23","כח אדר","תש"פ","11:23","יום יום ידרשון","נבואה שטרם התגשמה אכן לא פוגמת באמונת הנביא, אא"כ הוא קבע זמן שבו הנבואה צריכה להתגשם. אני מבין מתוך דבריך שגם דברי משה רבנו על העתיד בטלים? אני מקוה שלא, וא"כ אני מפסיק את הדיון הזה מיד.
לגבי בנין הבית, זה בדיוק מה שאמרתי, כל עוד דבריו של יחזקאל 'סותרים דברי תורה' אנחנו צריכים לבנות את הבית כבנין בית שני, וזה לא סותר שיום יבוא ונוכל להבין את דבריו. אין לזה כל קשר למשיח ניסי (שאכן אינו, כדברי הרמבם), חנניה בן חזקיה לא היה אדם ניסי ובכל זאת פתר את הסתירות בספר יחזקאל.","919","","1500","True","True","False","","88","213.151.36.54","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69514","69513","[ללא נושא]","24/03/20 11:30","כח אדר","תש"פ","11:30","אור חדש","מנין הבאת הבנתך השניה בדבריי?
דבריו על שילה וכו' והתאמתותם לא מטרידה אותי וכ"ש יתקיימו יתקיימו
מצוותו שאסור לאשה יהודיה לנשא לעמוני בטלו להלכה בימי ר" ג ור"י

רק למשה רבנו יש הסמכות לשנות הלכה עפ"י נבואה
כל הסבר ביחזקאל שיגרום לשינוי בהלכה פסוקה שלא ע"י משרע"ה בלתי חוקית אצלנו
אומנם יש כמה הלכות שחז"ל הבינו מיחזקאל אך הטענה היתה שאלו הלכות וותעקות ורק יחזקאל סמכן","458","","1500","True","True","False","","97","109.186.56.171","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69515","69514","[ללא נושא]","24/03/20 11:41","כח אדר","תש"פ","11:41","יום יום ידרשון","אולי באמת לא הבנתי נכון, היה נשמע כאילו מה שלא התגשם גם לא אמור להתגשם.
עכ"פ, בענין נבואה והלכה, זה נראה קצת כמו שיח חרשים, ברור שאתה צודק שאין לנביא לשנות מתורת משה, אבל יכולה להיות מציאות שבה נבין את דברי התורה באופן אחר ממה שאנחנו מבינים עכשיו (דוג' לדבר - במשנה בסוטה דף כז ע"ב - "א"ר יהושע מי יגלה עפר מעיניך רבן יוחנן בן זכאי, שהיית אומר עתיד דור אחר לטהר ככר שלישי שאין לו מקרא מן התורה שהוא טמא, והלא ר' עקיבא תלמידך מביא לו מקרא מן התורה שהוא טמא").","919","","1500","True","True","False","","112","213.151.36.54","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69516","69515","הבהרה","24/03/20 12:03","כח אדר","תש"פ","12:03","אור חדש","מה שלא התגשם מדברי נביא שהתאמת כבר- לדעתי יכול להתגשם אך מאידך יכול גם שלא יתגשם עוד לעולם, ובדיוק כמו הנבואות לגבי עמים שבטלו כבר מהעולם שלעולם לא ישובו עוד וממילא לא יתגשמו אותן הנבואות לעולם
ולא בגלל זה נמצא הנביא נביא שקר, שהרי כפי שהסברתי החילוק, רק בשלב ההאמנה צריך לצדוק לגמרי בנבואות הטובה (וגם בזה יש כוכבית)
בכלל, בתנ"ך וחז"ל המילים 'לעולם' בכלל לא מוחלטות כבתפיסתנו וכוללות יוצאי דופן
כך גם 'כל'

לגבי ההלכה מיחזקאל:
אם ירצו לשנות דבר בעיצוב שאין בו הלכה ניתן לפרש דבריו ולבנות בהתאם
בדברים שיש בהם הלכה פסוקה המגבלה קשה הרבה יותר","458","","1500","True","True","False","","94","109.186.56.171","0","69420","שבת|יג ע"א",""),new Message("69522","69521","יש הבדל","24/03/20 13:53","כח אדר","תש"פ","13:53","אור חדש","בין פרט שבטל זמנית וכשיחזור תחזור אתו המצווה
לבין פרט שבטל לעולם וממילא לעולם לא תשוב מצוותו
לכן כיוון שבטלו עמי קדם ממילא כל המצוות של התורה המתייחסות אליהם לעולם לא ישובו עוד להיות מצוות למעשה
לזה ייקרא ביטול
סוג של ביטול כזה אם ייתכן בתורת משה ק"ו שייתכן בשאר הנביאים
לא רואה מקום לקושיה מנוסח ברכה","458","","1500","True","True","False","","101","141.226.151.45","0","69420","שבת|יג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);