var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=69347;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("69347","0","מה קרה לאחר הגזירה ?","17/03/20 12:53","כא אדר","תש"פ","12:53","עלי","על מים שאובים לאחר טבילה שיטמאו. - האם הטובלים נשארו מלוכלכים מהמים הסרוחים שבמערות ( איך הציבור שהקפיד עמד בגזירה כזו ) ? או שמא מדובר רק בגזירה כשטובל בשאובים מיד לאחר הטבילה אבל לא לאחר זמן ?","209","","1505","True","True","False","","553","141.226.60.233","0","0","שבת|יד ע"א",""),new Message("69348","69347","אפשרות ב","17/03/20 13:20","כא אדר","תש"פ","13:20","אור חדש","","458","","1505","False","True","False","","74","109.186.152.7","0","69347","שבת|יד ע"א",""),new Message("69414","69347","לפי מה שאני זוכר גם לאחר זמן הגזרה קיימת","19/03/20 13:00","כג אדר","תש"פ","13:00","אי ל","אולי הכניסו את הגוף והראש בנפרד בלי לשפוך (יש גזרה על הבא ראשו ורובו בו זמנית) או שהפסיקו לטבול במי מערות אלא במקוואות שדומים לשלנו","916","","1503","True","True","False","","54","95.86.67.8","0","69347","שבת|יד ע"א",""),new Message("69415","69414","צודק","19/03/20 13:43","כג אדר","תש"פ","13:43","אור חדש","ואתקן דבריי:
הגזרה נכונה תמיד ובכל מקרה של שאובין במידה שנפלו על ראשו ורובו נפסל לתרומה גם לאחר זמן רב מהטבילה

מסוגייתנו דנו הפוסקים לשאלה הרלוונטית יותר לחיינו:
'האם נשים יכולות לרחוץ אחר טבילת נדה' וכן נשאל לגבי טבילת טהרת גברים לשם קדושה אם מותר לרחוץ.
א"ל שהשאלה אם חז"ל למעשה גזרו על כל מרחץ אחר טבילה שמא יטבלו בשאובין (וכאילו ביטלו הטבילה לגמרי) או בעצם יש כאן רק גזרת טומאת פסול תרומה אך הטהרה מטומאה חמורה לא ביטלו וממילא לא שייך לבטל טבילת נשים בכך (אומנם סברת הגזרה שייכת גם בהן ולכן מסתבר לאסור לאוסרים)
בשאלת הנשים נחלקו הראשונים וכנ"ל, יש אחרונים שכתבו שאם התנגבה כבר ממי הטבילה יכולה לרחוץ שבזה כבר לא שייך סברת האיסור שיבואו לטעות

אותו הדין בטבילת גברים, משיגים קדושה ע"י הטבילה ואף שחוזרים מדרבנן לפסול תרומה לית לן בה אך בצעירותי שמעתי שעדיף לא לרחוץ מייד וממילא כשהיינו טובלים במעיינות עד שהיינו חוזרים לישיבה לרחוץ היה עובר די זמן","458","","1503","True","True","False","","84","5.102.255.21","0","69347","שבת|יד ע"א",""),new Message("69441","69415","יש הבדל בין ביאה במים לבין נתינת מים","20/03/20 11:35","כד אדר","תש"פ","11:35","יום יום ידרשון","רואים בלשון הגמ' כאן, וכן מפורש ברש"י ותוס', שגזירת ביאה במים שאובים היא רק על מי שטבל, וגזירת נתינת מים שאובים היא על כל אדם גם טהור.
ממילא ביום למחרת כבר יכול לבא במים שאובים ורק לא יביא עליו מים שאובים. ע"פ דברי הגמ' בריש ברכות רואים שמנהגם היה לטבול סמוך לשקיעה, א"כ היו יכולים מיד לאחר צה"כ להיכנס לאמבטיית מים שאובים ולהתנקות.","919","","1502","True","True","False","","79","212.76.108.2","0","69347","שבת|יד ע"א",""),new Message("69448","69441","אפשר מקור","20/03/20 15:00","כד אדר","תש"פ","15:00","אור חדש","לדבריך?","458","","1502","True","True","False","","85","46.117.42.76","0","69347","שבת|יד ע"א",""),new Message("69449","69441","יפה, ובכל זאת","20/03/20 15:01","כד אדר","תש"פ","15:01","אי ל","הבנתי את הדיוק שעשית,
ולא הבנתי מה ההיגיון בזה שדווקא בגזרה המקורית - "הבא ראשו ורובו" מקלים יותר

יכול להיות שזה "גזרה שאין הציבור יכולים לעמוד בה"?
(מהסיבה שאמרנו, שאין דרך אחרת להתנקות מהמי מערה)","916","","1502","True","True","False","","56","95.86.67.8","0","69347","שבת|יד ע"א",""),new Message("69451","69441","מקור לדברי","20/03/20 15:13","כד אדר","תש"פ","15:13","יום יום ידרשון","לא יודע למה בדיוק ביקשת מקור, אז אשתדל לפרט:
א. גזירת ביאה במים שאובים היא רק על מי שהיה טמא וטבל, מפורש ברש"י "והבא - לאחר שטבל מטומאתו במים שאובין, בו ביום. וטהור - גמור, שנפלו על ראשו כו'."
ב. רק באותו יום, מפורש ברש"י הנ"ל, וגם פשוט מסברא אם צריך לחלק בין טמא לטהור.
ג. המנהג לטבול סמוך לשקיעה - גמ' ברכות דף ב' ע"ב "משעה שהכהנים טובלין לאכול בתרומתן", וברש"י שם "היינו קודם בין השמשות, כדי שיהא להם קודם בין השמשות הערב שמש, והכי אמרינן בבמה מדליקין (דף לה א) דזמן הטבילה קודם בין השמשות מעט".","919","","1502","True","True","False","","88","212.76.108.2","0","69347","שבת|יד ע"א",""),new Message("69453","69449","הגזירה המקורית היא על נתינת מים","20/03/20 15:16","כד אדר","תש"פ","15:16","יום יום ידרשון","כמו שכותב תוספות (יג:) ד"ה וטהור, ומדייק זאת מלשון הגמ' "והיו נותנים עליהם ג' לוגים מים שאובים", כלומר שהמציאות היתה בנתינה ולא בביאה, אלא שהוסיפו לגזירה גם ביאה, וזה רק במי שהיה טמא היום.","919","","1502","True","True","False","","72","212.76.108.2","0","69347","שבת|יד ע"א",""),new Message("69466","69451","ייש"כ","22/03/20 16:03","כו אדר","תש"פ","16:03","אור חדש","","458","","1500","False","True","False","","81","94.230.85.154","0","69347","שבת|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);