var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=69218;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("69218","0","ידו של אדם חשובה לו כ 4 על 4","11/03/20 23:14","טו אדר","תש"פ","23:14","davida","לא הבנתי למסקנות הגמרא .
כאשר העשיר מוציא לעני ומניח לו בידו הרי הוא חייב.
במציאות היד של העני נמצאת מעל 10 טפחים ולכן היא לא ברה"ב, אלא במקום פטור.
מדוע חייב?","667","","1513","True","True","False","","545","213.137.66.50","0","0","שבת|ה ע"א",""),new Message("69224","69218","מדוע ידו "במקום פטור" ?","12/03/20 08:27","טז אדר","תש"פ","08:27","אבי גרינבלט","","539","","1512","False","True","False","","45","80.178.202.72","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69228","69218","שאלה טובה","12/03/20 10:51","טז אדר","תש"פ","10:51","אור חדש","ניתן בדוחק לומר שכאן ה'אלא' של רבא לא בא לבטל דברי קודמיו אלא נסמך עליהם

או שבזה רואים שידו של אדם נגררת אגב עיקרו העומד בתוך י"ט של רה"ר (אך דחוק יותר ותלוי בהבנת סוגית הנח ע"ג זיז)","458","","1512","True","True","False","","78","89.139.109.32","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69229","69224","בד"כ","12/03/20 10:54","טז אדר","תש"פ","10:54","אור חדש","ידו של אדם נורמלי נמצאת מעל גובה ג"ט שעד לשם בלבד מגיעה רה"ר לדינא - מעל זה זה מקום פטור או רה"י לפי הכללים הנקוטים בידנו ברשויות אלו","458","","1512","True","True","False","","90","89.139.109.32","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69231","69229","ברור לגמרי","12/03/20 11:33","טז אדר","תש"פ","11:33","אבי גרינבלט","אם ידו מעל ג"ט ככלל היינו רה"י.
האם אין כאן הוצאה מרהי לרהי דרך רהר ולכן חייב ?","539","","1512","True","True","False","","53","147.161.9.200","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69232","69231","זה לא פתרון אפשרי","12/03/20 12:00","טז אדר","תש"פ","12:00","אור חדש","באדם רגיל אין שטח של ד*ד בד"כ ולכן לפי הכללים לא יהיה רה"י בפשטות","458","","1512","True","True","False","","85","89.139.109.32","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69235","69232","ידו של אדם חשובה לו כד' על ד'","12/03/20 13:10","טז אדר","תש"פ","13:10","אבי גרינבלט","ואכן נחלקו ולמ"ד שמקום פטור הוא חולק על המשנה או שכוונת המשנה למציאות חריגה (ננס וכד).
א"כ מה היתה הקושיא מהמשנה ?","539","","1512","True","True","False","","47","147.161.9.200","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69236","69235","לא בטוח שהבנתי אותך","12/03/20 13:15","טז אדר","תש"פ","13:15","אור חדש","דוידה שאל איך ייתכן דין המשנה שבעה"ב שהניח על ידו של העני יתחייב משום מוציא לרה"ר, הרי יד העני הנמצאת בד"כ מעל הג"ט דרה"ר איננה כלל רה"ר וממילא הנחה עליה לא תהיה 'הוצאה' עליה דיברה המשנה (דבריו של רבא שיש כאן הנחה חשובה שהרי היד נחשבת לד*ד מיישבים למה יש כאן הנחה אך לא פותרים הקושי ש'אין כאן רה"ר' )
מה שאלתך על זה?","458","","1512","True","True","False","","90","89.139.109.32","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69237","69236","יש כאן הוצאה מרל"ר","12/03/20 13:31","טז אדר","תש"פ","13:31","אבי גרינבלט","מרהי לרהי דרך רהר","539","","1512","True","True","False","","54","147.161.9.200","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69238","69237","לא מסתדר","12/03/20 13:42","טז אדר","תש"פ","13:42","אור חדש","א: אין לזה זכר במשנה וגמ' על משנתנו
ב: קשה מאד לומר שאדם שעוביו פחות מד"ט הופך לרה"י ברה"ר רק בגלל ש'חשוב לעצמו כד"ט', החשיבות ראינו שמספקקת להחשיב הנחה לא מצאנו שדי בה ליצור רשות עצמאית","458","","1512","True","True","False","","90","89.139.109.32","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69239","69238","כך נפסק ברמב"ם","12/03/20 13:48","טז אדר","תש"פ","13:48","אבי גרינבלט","","539","","1512","False","True","False","","77","147.161.8.155","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69241","69239","היכן","12/03/20 13:55","טז אדר","תש"פ","13:55","אור חדש","","458","","1512","False","True","False","","80","5.102.229.184","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69242","69241","שבת יג,ב","12/03/20 14:00","טז אדר","תש"פ","14:00","אבי גרינבלט",""ידו של אדם חשובה לו כארבעה על ארבעה. לפיכך אם עקר החפץ מיד אדם העומד ברשות זו והניחו ביד אדם אחר העומד ברשות שניה חייב. וכן אם היה עומד באחת משתי רשויות אלו ופשט ידו לרשות שניה ועקר החפץ ממנה או מיד אדם העומד בה והחזיר ידו אליו חייב. ואף על פי שלא הניח החפץ במקום שהוא עומד בו הואיל והוא בידו הרי הוא כמונח בארץ".

וגם במשנ"ב שמז
"לתוך יד חבירו - ואע"ג דקי"ל דבין עקירה ובין הנחה צריך שיהיה מקום שהוא ד' על ד' טפחים ידו של אדם חשובה כד' על ד'".

גם הרב וואזנר זצ"ל בשבט הלוי ח"ג , נט דן בזה.","539","","1512","True","True","False","","77","80.178.202.72","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69243","69242","השתדל להבין לבד","12/03/20 14:02","טז אדר","תש"פ","14:02","אור חדש","למה זה לא סותר את שכתבתי אלא אדרבה מחזק דבריי","458","","1512","True","True","False","","84","5.102.229.184","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69244","69243","סותר את שלי ?","12/03/20 14:03","טז אדר","תש"פ","14:03","אבי גרינבלט","","539","","1512","False","True","False","","77","80.178.202.72","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69245","69244","כן","12/03/20 14:04","טז אדר","תש"פ","14:04","אור חדש","","458","","1512","False","True","False","","75","5.102.229.184","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69246","69245","אשמח להסבר","12/03/20 14:05","טז אדר","תש"פ","14:05","אבי גרינבלט","","539","","1512","False","True","False","","71","80.178.202.72","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69247","69246","בכל המקורות","12/03/20 14:14","טז אדר","תש"פ","14:14","אור חדש","מפורש שהיד נחשבת אחר הרשות בה נמצא הגוף, כלומר כאשר הגוף ברה"ר אז הנחה על היד זה הנחה ברה"ר כפשט המשנה ולא הנחה ברה"י כדבריך","458","","1512","True","True","False","","83","89.139.109.32","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69248","69247","נתקדם במסלול שהצעת","12/03/20 14:21","טז אדר","תש"פ","14:21","אבי גרינבלט","שאלת המקור היתה "במציאות היד של העני נמצאת מעל 10 טפחים ולכן היא לא ברה"ב, אלא במקום פטור.
מדוע חייב?"
ידו של העני נמצאת כפי הגדרתך כעת : "כאשר הגוף ברה"ר אז הנחה על היד זה הנחה ברה"ר" , אם כך מדוע ציינת שהבנה זו דחוקה (בהודעתך האחרונה באשכול) ?
מה אם כן השאלה על המשנה המחייבת בכה"ג ?","539","","1512","True","True","False","","83","80.178.202.72","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69249","69248","תענה לבד","12/03/20 14:53","טז אדר","תש"פ","14:53","אור חדש","מה היה אם במקום העני היה עומד שם פסל בדמותו ומידותיו?","458","","1512","True","True","False","","89","213.151.55.26","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69250","69249","מקום פטור וכעת שעומד עני ?","12/03/20 14:54","טז אדר","תש"פ","14:54","אבי גרינבלט","","539","","1512","False","True","False","","78","80.178.202.72","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69251","69250","יוצא","12/03/20 14:57","טז אדר","תש"פ","14:57","אור חדש","שצריך לחלק בין פסל שזה מקום פטור וחולק רשות לעצמו לאדם באותו גודל שבטל לרהר וגורם לרהר לעלות מעל י"ט
חילוק זה קשה ומסברא הינו אומרים להפך","458","","1512","True","True","False","","90","213.151.55.26","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69254","69251","פסל מאן דכר שמיה ?","12/03/20 15:08","טז אדר","תש"פ","15:08","אבי גרינבלט","ועוד לא הבנתי את עצם השאלה שפתחה את האשכול.","539","","1512","True","True","False","","70","80.178.202.72","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69255","69254","נסיון שני","12/03/20 15:16","טז אדר","תש"פ","15:16","אור חדש","בהגדרת מקום פטור אנו מכירים שתלוי נטו במידותיו, לכן למשל פסל (פסלא בלש' הגמ') בצורת וגודל של אדם עני שיעמוד ברה"ר סמוך לחצר בעה"ב העשיר והוא יניח על יד הפסל דבר מה יהיה פטור כמובן, שהרי לא הניח ברה"ר אלא במקום פטור.
נשאלת השאלה- אם מקום פטור תלוי רק במידותיו אז למה העני עצמו וידו לא יהיו מקום פטור באותה מידה?
אלא שתמצי לומר שעני בטל לרה"ר והיא עולה על גביו למעלה מי"ט- טענה זו מוזרה מאד, הרי לבטל אדם לרשות הרבה יותר קשה מאשר לבטל חפץ","458","","1512","True","True","False","","88","213.151.55.26","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69256","69255","כנראה נסכים לא להסכים","12/03/20 15:23","טז אדר","תש"פ","15:23","אבי גרינבלט","ההיגיון שלי פועל כנראה אחרת...

נ.ב :

ערוך השולחן
"וטעמא דמילתא, דברשות הרבים בעינן שיהו תשמיש נוח לרבים, שהרי אין הרשות שלהם אלא לילך ולהשתמש דרך הילוכם. ולכן כל שגבוה מג' ולמעלה, אינו נוחה לא להילוך ולא לתשמיש, ולכן הוי או כרמלית או מקום פטור, אבל רשות היחיד לא מצרכינן הילוך נוחה ותשמיש נוחה, דכיון שאין רבים מפסיקין אותו, כל דבר נוחה לתשמיש, והכל רשות היחיד".
זו ההגדרה למקום פטור והאדם אינו מיועד להוות לתשמיש נוח .

בכל מקרה , יש"כ על הדברים והדיון.","539","","1512","True","True","False","","106","80.178.202.72","0","69218","שבת|ה ע"א",""),new Message("69257","69256","לדעתך","12/03/20 15:30","טז אדר","תש"פ","15:30","אור חדש","זו ההגדרה למקום פטור והאדם אינו מיועד להוות לתשמיש נוח .

אם האדם אינו נח לתשמיש רבים אז הוא לא רה"ר, ולכן נשאל למה המניח על ידו מעל ג"ט נחשב שהניח ברה"ר
מ.ש.להבין","458","","1512","True","True","False","","89","213.151.55.26","0","69218","שבת|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);