var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6913;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6913","0","מנחת בהמה","07/02/11 00:00","ג אדר א","תשע"א","00:00","המכריע","מנחות ונסכים ומנחת בהמה. לכאורה הכוונה למנחת הנסכים הבאה עם בהמת הקרבן.

וראיתי להביא כאן מעשה נפלא שסיפר לי ידידי (הגרע"ט) שהסתפק בכוונת המקרא בסוף פרשת במדבר (ד,טז) ופקודת אלעזר בן אהרן הכהן שמן המאור וקטורת הסמים ומנחת התמיד ושמן המשחה. מה זה מנחת התמיד, האם הכוונה למנחה הבאה עם התמיד, או למנחת החביתין. וחיפש במפרשי המקרא ולא מצא. שאל את הגאון המופלא הרב קנייבסקי שליט"א וענה לו ראה רש"י שבת צב עמוד א'.

ראו נא אחיי ורעיי איזו גאונות, שם כתוב במשנה המוציא בין בימינו בין בשמאלו בתוך חיקו או על כתפיו חייב שכן משא בני קהת. כותב שם רש"י שהפירוש הפשוט הוא שהראיה ממשא בני קהת הוא רק בנוגע לכתף אבל השאר כך אורח ארעא. אבל מביא בשם רב האי בשם ירושלמי שהכוונה למשא אלעזר שהיה נושא שמן אחד בימינו (שמן המאור) שמן אחד בשמאלו (שמן המשחה) קטורת בחיקו, "והחביתין" בכתף. הרי להדיא שהירושלמי פירש אגב אורחא שמנחת התמיד דהאי קרא הוא החביתין...","199","","4833","True","True","False","","1022","213.151.52.219","0","0","זבחים|פח ע"א",""),new Message("7031","6913","יישר כח, ומי זה הגרע"ט?","09/02/11 11:21","ה אדר א","תשע"א","11:21","מתפעל","ושאלה,

מנחת החביתין הזו, הכוונה למנחה של הכהן הגדול שהיה מביא בכל יום מחציתה בבקר ומחציתה בערב?

לגבי הפסוק ופקודת אלעזר,
לא כל כך הבנתי בפשט, האם מדובר כאשר נסעו ממקום מקום?
ואם כן, למה היה צריך לסחוב מנחת חביתין? ברגע שיגיעו למקום החדש ויעמידו את המשכן, אזי יכינו את המנחה.","148","","4831","True","True","False","","173","94.188.248.70","0","6913","זבחים|פח ע"א",""),new Message("7042","7031","חביתין","09/02/11 14:00","ה אדר א","תשע"א","14:00","המכריע","א. חביתין זה אכן מנחת הכה"ג, בכל דוכתא.
ב. הכוונה בעת המסעות. היה צריך לשאת את הקמח המיועד למנחה זו. ובפרט באמצע היום שהיו מביאים עישרון בבוקר וחוצהו, ואת חציו השני בדוקא היה צריך להקריב בערב.
ג. הגרע"ט הוא יהודי ת"ח עצום מלומדי כולל חזו"א בבני ברק. מרן הסטייפלר מביאו כך בספריו. אבל הוא שומר על צינעת הפרט שלו, לא נראה לי ראוי לפרסמו כאן. כשיהיה מיילים פרטיים בלי נדר אפרט למעונין בכגון דא.","199","","4831","True","True","False","","148","212.76.117.73","0","6913","זבחים|פח ע"א",""),new Message("7073","7042","מעניין מאד","10/02/11 08:56","ו אדר א","תשע"א","08:56","מתפעל","האם באמת קרה שנסעו בבקר וחנו עוד באותו יום במקום אחר והיה זמן להעמיד את המשכן ולהקריב את המחצית השניה?","148","","4830","True","True","False","","181","94.188.248.70","0","6913","זבחים|פח ע"א",""),new Message("7083","7073","מקרא כמעט מלא","10/02/11 15:53","ו אדר א","תשע"א","15:53","המכריע","ויש אשר יהיה הענן מערב עד בקר ונעלה הענן בבקר ונסעו. במדבר ט,כא.
יש עוד לעיין מה עשו במסע שנמשך כמה ימים ולא העמידו משכן, האם לא הקריבו את התמידין (למ"ד קרבו במדבר, עי' ריש חגיגה) והחביתין, או הקריבום על במה מאולתרת.","199","","4830","True","True","False","","118","212.76.117.73","0","6913","זבחים|פח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);