var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6892;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6892","0","לחם פנים","06/02/11 17:34","ב אדר א","תשע"א","17:34","יאירה","על מצוות לחם פנים בהיכל ניתן לקרוא במאמר הזה","192","","4829","True","True","False","","1059","95.86.74.198","0","0","זבחים|פז ע"א",""),new Message("6895","6892","הקבלה בין הרמב"ם לאריז"ל","06/02/11 20:01","ב אדר א","תשע"א","20:01","המכריע","הביאו שם במאמר שהרמב"ם כותבעל לחם הפנים שלא נתברר לו הטעם. כמדומני שזו המצוה היחידה שהרמב"ם מרים ידיים. על פניו לפי העקרונות שהרמבם מבאר את שאר המצוות לא היתה לו שום בעיה להמציא כאן משהו דומה. והנה כמה מעניין שהאריזל בפיוטו לשבת בשחרית (זמן לחם הפנים) כותב;
יגלה לן טעמי דבתריסר נהמי וכו'. הרבי מאיז'ביצא מצא כאן תימוכין להשקפתו על ידיעת הרמב"ם בנסתרות ואכ"מ.","199","","4829","True","True","False","","232","213.151.52.219","0","6892","זבחים|פז ע"א",""),new Message("6903","6895","גם ניסוך היין, עץ ארז אזוב ושני תולעת","06/02/11 22:06","ב אדר א","תשע"א","22:06","משיב מאורות דף היומי","ספר מורה הנבוכים חלק שלישי פרק מו

אבל הקרבת היין אני נבוך בו עד היום, איך צוה להקריבו, וכבר היו עובדי ע"ז מקריבים אותו, ולא נראה לי בו טעם, אבל זולתי נתן לי בו טעם, שאמר כי הטוב שבדברים לכח התאוה אשר מבועה הכבד, הוא הבשר, והטוב שבדברים לכח החיונית אשר מבועה הלב, הוא היין, וכן הכח אשר מבועה המוח והיא הנפשיית, יערב לה הניגון בכלים ומפני זה התקרב כל כח אל השם בנאהב שבדברים לו, והיה הקרבן הבשר והיין ושמע קול ר"ל השיר.

ספר מורה הנבוכים חלק שלישי פרק מז

אך היות טהרתה בעץ ארז ואזוב ושני תולעת ושתי צפורים, כבר נודע טעמם במדרשות ואמנם אינו נאות בכונתנו, ואני לא ידעתי עד היום טעם אחד מהם, ולא טעם עץ ארז ואזוב ושני תולעת בפרה אדומה, וכן אגודת אזוב שמזים בה דם הפסח איני מוצא דבר שאסמך עליו ביחדו אלה המינים,

אבל הרמב"ם מו"נ ח"ג פ' לב אינו כותב שלא הבין את לחם הפנים ובכלל לא דן על לחם הפנים. אולי במקום אחר?","142","","4829","True","True","False","","277","85.130.130.141","0","6892","זבחים|פז ע"א",""),new Message("6920","6895","יגלה לן טעמי","07/02/11 00:33","ג אדר א","תשע"א","00:33","דוד כוכב","בשם הגר"א נאמר שהאר"י אמר זאת על דברי הזוהר לבצוע על י"ב חלות. ושהיה כתוב י"ב ח' והכוונה י"ב חצאין כדעת הרשב"א שהלכה כמ"ד שבוצע על שתי הככרות והוו י"ב חצאין בג' סעודות.

חיפשתי עתה בזוהר ומצאתי רק:
בזוהר - רעיא מהימנא פרשת עקב דף רעב ע"א:
"ובשבת צריך לבצוע משני ככרות".
ובזוהר - רעיא מהימנא פרשת עקב דף רעג ע"א:
"תניינא למבצע על שני ככרות בשבת דאינון רמיזין בתרי לוחי אורייתא דאתייהיבי בשבת זוגות".","125","","4828","True","True","False","","128","95.86.94.177","0","6892","זבחים|פז ע"א",""),new Message("6957","6895","הקבלה או קבלה?","07/02/11 18:38","ג אדר א","תשע"א","18:38","נחמן","אחי, אם אתה מאמין שהרמב"ם היה מקובל, אתה מאוד נאיבי, ואם לא, למה לך לטרוח בכגון דא?","182","","4828","True","True","False","","128","85.130.130.141","0","6892","זבחים|פז ע"א",""),new Message("6909","6903","שם בדיוק","06/02/11 23:42","ב אדר א","תשע"א","23:42","המכריע","ראה נא במאמר שהביאה יאירה שזה נמצא דוקא בדיוק במקום שציינת. לגבי ניסוך היין הרמבם בכל זאת מביא טעם מזולתו. ולגבי הארז וכו' אתה באמת צודק, אבל בכל זאת שם חסר לו טעם בפרט מפרטי המצוה, אבל לא בכל המצוה.","199","","4829","True","True","False","","168","213.151.52.219","0","6892","זבחים|פז ע"א",""),new Message("6911","6909","איפה?","06/02/11 23:54","ב אדר א","תשע"א","23:54","משיב מאורות דף היומי","שם לא מצאתי כלום","142","","4829","True","True","False","","248","85.130.130.141","0","6892","זבחים|פז ע"א",""),new Message("6968","6957","הכי אחי אתה","07/02/11 21:50","ג אדר א","תשע"א","21:50","המכריע","אחי היקר היכן מצאת את "אמונתי". סך הכל כתבתי שזה מענין. והפניתי לדברי הבית יעקב בזה, שגם הם מענינים. אתה יכול להסכים ויכול שלא, ויכול אף לא להתענין, לשם מה לך לטרוח להגיב? ואם אחי אתה איך לא חשת שארגיש לא נעים באומרך עלי "אתה מאד נאיבי"....","199","","4828","True","True","False","","186","213.151.52.219","0","6892","זבחים|פז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);