var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68859;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68859","0","ניתן ללמוד מבר קפרא","28/02/20 09:27","ג אדר","תש"פ","09:27","עלי","בדבריו לרבי וכן מהגמרא שלפני כן כמה דברים :
א. בחלום , כשהכרת האדם פחותה, החשיבה אינה מדויקת אלא מעורפלת, על כן גם החלום אינו מדוייק אף פעם ותמיד יש בו לפחות חלק שאינו מעלה ואינו מוריד ולא יתקיים.
ב. מאותה סיבה והיות והחשיבה היא סמלית ולא ישירה אפילו אם היא מילולית, אין משמעות החלום חד ערכית ויכולה להיות דו משמעית. החלום מבטא לעתים קרובות חששות מצד אחד ותקוות טובות מצד שני , של החולם. מה שיתגשם תלוי לעתים ב'גורם חיצוני' שהוא בעצם הקב"ה, אלא שהקב"ה משתמש בפותר החלום כדי להגשים את החלום.
ג. פסוקי התורה גם הם בהיותם נבואיים ודומים לחלום, ניתנים לפירושים שונים ואפילו הפוכים כמין וורטים חסידיים היכולים לתת משמעות מילולית הרחוקה מאד מפשט הכתוב ואפילו הפוכה לו, ולכן גם אותם ניתן לפרש כחלום.
ד. נראה שכך תפשו החכמים בבית מדרשו של רבי - כולל בר קפרא, ומן הסתם גם אחריהם - את העניין, ופשוט 'התאמנו' במציאת פרשנויות ישרות והפוכות, ובעיקר בכיוון של הטבת חלום, לפי פסוקי התורה ( ולא רק לפסוקי פרשת התוכחה שלגביהם הדבר מתבקש ) ובכלל בכל דבר. כך יכלו להיעשות בעצמם פותרי ופרשני ומטיבי חלומות.
אמנם נראה כאילו מסופר על בר קפרא הבא אל רבי לפתור את חלומותיו אך נראה שבעצם זה חלק מהאימון המדובר.
נראה לי שגם כיום אדם יכול להתאמן בזה ואין הדבר קשה כ"כ.","209","","1527","True","True","False","","578","141.226.61.78","0","0","ברכות|נו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);