var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68461;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68461","0","תכף לנט"י (ראשונים או אחרונים?) - ברכה","14/02/20 11:23","יט שבט","תש"פ","11:23","איתיאל",""שלוש תכיפות הן" -

כשאומרים מניין, משמע שזה הכול.
תינח שלא מנה את של אביי (תכף לת"ח ברכה) מכיוון שאינו עניין הלכתי.

אך בדף נב: איתא עוד "תכף לנט"י סעודה".

אמנם אצלנו איתא "תכך לנט"י ברכה".
אך רש"י ותוס' פירשו שהכוונה למים אחרונים.

שם פירש התוס' שמכיוון שדין זה שנוי בברייתא, לכן לא חש למנותו.

יש להעיר ע"פ גיליון הש"ס לרעק"א שהביא ממדרש וירושלמי שם פירשו מימרא זו על מים ראשונים, וממילא שוב לא קשיא, שהכוונה "ברכה" לברכה ראשונה הפותחת את הסעודה.

אך ע"פ פשטות סוגייתנו מדובר במים אחרונים, כפרש"י ותוס', שבזה עסקו לפני כן.","842","","1541","True","True","False","","612","213.151.52.9","0","0","ברכות|מב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);