var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6826;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6826","0","דמים של פנים וחוץ שהתערבו","03/02/11 11:59","כט שבט","תשע"א","11:59","מתפעל",""וניפלוג נמי ר"א בהא? היכי ליעביד, ניתיב בחוץ והדר ניתיב לפנים, כשם שמצוה להקדים עליונים לתחתונים כך מצוה להקדים פנים לחוץ, וניתיב לפנים והדר ניתיב לחוץ? כיון דאיכא חטאת ואשם דכי נכנס דמן פסולין לא פסיקא ליה":

הגמרא אומרת שגם לרבי אליעזר שיש לו את הפטנט של רואין זה לא יעזור.

נשאלת השאלה, אם בסופו של דבר צריך עכשיו לפסול 2 קרבנות בגלל התערובת,
ובעצם יש לנו פיתרון מצויין שיכשיר את 2 הקרבנות, אם נעשה קודם את החיצוני ואחר כך הפנימי, וכל הבעיה היא שלכתחילה צריך לעשות קודם את הפנימי,
האם זו סיבה מוצדקת להפסיד 2 קרבנות ולשרוף אותם?

מה בדיוק הלימוד הזה שצריך לעשות קודם את הפנימי? רש"י רק אומר: "דפנים חשוב". זה לימוד מדאורייתא? סברא בעלמא? וגם אם זה דאורייתא, האם יש כאן תרתי לעיכובא כמו שנהוג בקדשים? לכאורה זה רק למצוה ולא מעכב אז למה להפסיד 2 קרבנות בגלל זה?","148","","4832","True","True","False","","976","94.188.248.70","0","0","זבחים|פב ע"א",""),new Message("6827","6826","תשובה חלקית","03/02/11 12:14","כט שבט","תשע"א","12:14","עציוני","רש"י שואל שאלה אחרת, אבל התשובה שלו עונה חלקית גם על שאלתך:
וא''ת ליפסלינהו לחיצונים להכשיר פנימיי' למפסלינהו בידים לא קאמר ר''א ומוטב להמתין עד שקיעת החמה ויפסלו מאליהן וישפכם לאמה
כלומר: עדיף לנו להימנע מעשיה שאינה רצויה, גם אם בסופו של דבר התוצאה תהיה פחות טובה, העיקר שלא נעשה את זה בידים.","159","","4832","True","True","False","","248","132.70.40.183","0","6826","זבחים|פב ע"א",""),new Message("6833","6826","השפת אמת מתייחס לכך","03/02/11 13:05","כט שבט","תשע"א","13:05","ברוך",""ולולי פירש"י הי' נראה לע"ד פי' אחר דבאמת עיקר הדבר תמוה לומר כיון דמצוה להקדים פנים לחוץ לכן ישפך שניהם לאמה הלא מוטב להקריב הפנימי אחר החיצון משיתבטל כל הקרבן לכן יש לפרש דבלא"ה גם לפירש"י והרע"ב חולק ר"א עכ"פ בתערובות פנים ועולה דחוץ רק התנא לא רצה להאריך וסמך עצמו אדלעיל וכיון דלא פסיקא לי' למתני' בכלל לא רצה להאריך בפרט וא"כ י"ל דאה"נ דר"א בתרווייהו פליג רק כיון דבעולה צריך ליתן בפנים ואח"כ בחוץ ובחטאת ואשם צריך ליתן בחוץ ואח"כ בפנים כיון דליכא עצה אחרת והי' צריך התנא להאריך בחילוקי דינים להכי סמך אדלעיל אבל באמת ר"א פליג גם בב' האופנים ופי' הגמ' היכי ניעבד כו' הכוונה איך יאמר התנא בקיצור דיעבד אי ליתן בחוץ ואח"כ בפנים הא מצוה להקדים פי' בעולה דיש עצה להקדים פנים ואם יאמר שיתן בפנים ואח"כ בחוץ הא בחטאת ואשם כה"ג פסול וצריך לעשות להיפוך להכי לא פסיקא לי' למיתני כנ"ל ולפ"ז אין להוכיח מכאן דישפך לאמה הפי' בלילה וצ"ע"","86","","4832","True","True","False","","240","213.151.55.152","0","6826","זבחים|פב ע"א",""),new Message("6830","6827","שם זה הרבה יותר חמור","03/02/11 12:32","כט שבט","תשע"א","12:32","מתפעל","שם מדובר בפסילה בידיים, היינו להכניס את הדם פנימה.

כאן מדובר רק באי עשיית מצוה של לכתחילה, לא פסילה.","148","","4832","True","True","False","","133","94.188.248.70","0","6826","זבחים|פב ע"א",""),new Message("6831","6830","נכון","03/02/11 12:39","כט שבט","תשע"א","12:39","עציוני","ולכן ציינתי שזו רק תשובה חלקית. אבל עדיין מדובר על עשיה בידים לעומת הימנעות מעשיה.","159","","4832","True","True","False","","179","132.70.40.183","0","6826","זבחים|פב ע"א",""),new Message("6834","6833","יישר כח","03/02/11 14:58","כט שבט","תשע"א","14:58","מתפעל","אמנם תירוצו נשמע לי די דחוק.","148","","4832","True","True","False","","133","94.188.248.70","0","6826","זבחים|פב ע"א",""),new Message("6853","6834","יש הסוברים שדיני הקדימה מעכבים גם בדיעבד","06/02/11 00:42","ב אדר א","תשע"א","00:42","ברוך","עיין משנה למלך תמידים ומוספים ט ,ו, והוא מפנה שם לריטב"א בקידושין יג:, הסובר כי דיני הקדימויות הם לעיכובא. ואם כן, אם לא ניתן להקריב את החטאת הפנימית, לא ניתן להקריב גם את החיצונה.

ואף אם נאמר שבעלמא דיני הקדימה אינה לעיכובא, ייתכן שזה רק במקום הראוי לבילה וכו'.

ועדיין הקושיה טובה מהתשובות.","86","","4829","True","True","False","","267","84.229.201.167","0","6826","זבחים|פב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);