var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=67838;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("67838","0","שכיבה במיטה אחת","27/01/20 08:02","א שבט","תש"פ","08:02","נתנאל","בגמ' מבואר שהיו שוכבים כמה ביחד במיטה אחת וכדי לקרוא קריאת שמע הגמ' דנה מתי צריכים להסתובב ומתי צריך טלית מפסיקה כדי להמנע מהרהור.
השאלה למה רק בקריאת שמע צריך להימנע מהרהור, לכאו' הרהור הוא בעייתי תמיד?","747","","1554","True","True","False","","586","141.226.15.117","0","0","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67839","67838","קבלת עול מלכות שמים","27/01/20 08:29","א שבט","תש"פ","08:29","אבי גרינבלט","","539","","1554","False","True","False","","82","80.178.202.72","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67840","67839","עדין לא מובן עד הסוף","27/01/20 09:07","א שבט","תש"פ","09:07","נתנאל","הרי מדובר על הרהור שנגרם כתוצאה ממגע במקומות מוצנעים, הרי זה לכאו' דומה להרהורי עבירה שצריך להימנע מהם תמיד לא רק בזמן קבלת עול מלכות שמים?

אציע אולי הצעה, שמשמע מפה שיש מצבים שעלולים לגרום להרהור מסויים ואין חיוב להימנע מהם, אלא אולי להתמודד עם ההרהור, לדוג' אדם שהליכה ברחוב גורמת לו להרהור, או אשה מסויימת גורמת לו להרהור אולי יתכן שלא יגידו לו שחייב שימנע מזה אלא שיתמודד (אך כמובן שח"ו להתיר שום איסור...).","747","","1554","True","True","False","","93","141.226.15.117","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67841","67840","כיצד קשור למה שהגמרא מביאה","27/01/20 09:30","א שבט","תש"פ","09:30","אבי גרינבלט","הליכה ברחוב ענינה כבר נידון והרהור באשה אסור בלי קשר לקריאת שמע.","539","","1554","True","True","False","","106","80.178.202.72","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67843","67841","הליכה ברחוב","27/01/20 10:31","א שבט","תש"פ","10:31","נתנאל","נידונה סביב השאלה של דרכה אחרינא, של מה מותר לראות ומה מותר להסתכל, פחות ראיתי את השאלה אחרי שיש היתר מה לעשות עם הרהורים שבאים לאדם? או אדם שיש לו הרהורים כאשר קורא שיר השירים האם נאסור לו, כמו שכבתבת שהרהור באשה אסור? עוד שאלה שנשאלתי, בחור צעיר שיש לו הרהור על גיסתו, האם אסור לו להיות בשבת אצל הוריו כשאחיו בא?
רציתי להביא ראיה מהגמ' שלנו שמוכח שיש הרהור שהוא כתוצאה מנגיעה בערווה ִ, מסתבר שלא הרהור על הדף היומי, אלא משהו שקרוב להרהורי עברה, והבעייה היחידה היא קריאת שמע, ואין דרישה להימנע לגמרי מהמצב הזה. מסקנה כנראה שיש הרהור שמצד אחד הוא לא עברה (שאינו גורם לקישוי, וק''ו לקרי) ומצד שני הוא לא מצווה גדולה שהרי עוסק בנושאי צניעות (ולא בהלכות צניעות...) ואין הלכה להימנע מזה (אם כי יתכן מאוד שראוי לעבוד על עצמו) אלא רק לא לקרוא קריאת שמע","747","","1554","True","True","False","","99","188.64.206.51","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67844","67843","כאן הכוונה אחרת","27/01/20 10:40","א שבט","תש"פ","10:40","אבי גרינבלט","הרהור הנובע מקרבה גופנית","539","","1554","True","True","False","","82","80.178.202.72","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67845","67844","אז ק''ו","27/01/20 10:45","א שבט","תש"פ","10:45","נתנאל","מסתמא זה הרהור הרבה יותר חמור, ובכל זאת הבעייה היחידה היא קריאת שמע, ק''ו הרהור שמגיע לאדם מראיה (שאינה אסורה), כמו בדוגמאות שהבאתי, שאין לאסור את המצבים האלה, אלא מקסימום להדריך את האדם לעבוד על עצמו","747","","1554","True","True","False","","99","188.64.206.51","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67846","67845","ההבדל לענ"ד","27/01/20 11:11","א שבט","תש"פ","11:11","אבי גרינבלט","בראיית חכמי ישראל , קרבה גופנית גורמת להרהור בהכרח.
הרהור הנובע מהתעסקות בפעולה אחרת (כגון הליכה שציינת) אינה כרוכה בהכרח בהרהור אלא שאין זה ראוי שאדם יעסוק בזמן קריאת שמע בפעולה אחרת ולכן די לו שיעמוד מהילוכו (במדה וזו הפעולה) באמירת פסוק ראשון מה שלא יועיל בקריבה גופנית כמובא.","539","","1554","True","True","False","","89","80.178.202.72","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67847","67845","הרהור כזה אינו אסור","27/01/20 11:21","א שבט","תש"פ","11:21","דוד כוכב","ראה בקישור זה, או בקישור הזה ובקישור שם למאמר.","125","","1554","True","True","False","","207","95.86.121.242","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67851","67846","הרב גרינבלט","27/01/20 12:08","א שבט","תש"פ","12:08","נתנאל","אני אבהיר: לא טענתי שיש לאסור ק''ש במצבים שיתכן שיש בם הרהור, טענתי שיש להתיר מצבים שיש בהם הרהור מההיתר לשכב בקרבה שיש בה הרהור המונע ק''ש.
ולרב כוכב, יישר כח, אכן נראה מהמקורות שהבאת כמו מהמקורות שהבאתי, שהרהורים מותרים (ללא קישוי וכו')","747","","1554","True","True","False","","71","188.64.206.51","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67887","67847","אין שום היתר בעולם להרהר בדבר עבירה","28/01/20 16:06","ב שבט","תש"פ","16:06","חותר אל האמת","בלי ספק. בגמרא מדובר רק במקרה שאין זה מביא להרהור,

דוגמאות:
אדם קדוש מאוד, שדבר זה לא מביא לו הרהור (ראה ברכות כ א, כתובות יז א)
בשעת מלחמה וכד' באופן שהאדם לא יבא להרהורי עבירה.

כל המקלים והמסתפקים, חדלו, אל תקחו סיכונים
ההרהור קשה וחמור יותר מהעבירה","818","","1553","True","True","False","","62","213.8.208.92","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67852","67851","אינני רב !","27/01/20 13:19","א שבט","תש"פ","13:19","אבי גרינבלט","","539","","1554","False","True","False","","69","80.178.202.72","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67855","67852","מה חסר לך?","27/01/20 14:12","א שבט","תש"פ","14:12","אור חדש","ת"ח שלמד את הש" ס ברמת העיון שלך וודאי ראוי לתואר הזה לפחות כרוב המקבלים אותו בטקסים ההמוניים של הרבנות","458","","1554","True","True","False","","107","37.26.147.247","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67858","67855","יש לי דוגמא בבית...","27/01/20 14:33","א שבט","תש"פ","14:33","אבי גרינבלט","בני למד וחזר והשקיע ונבחן עד שהגיע לתארים רשמיים.
זה לא שחלילה אני צנוע , יש לזה משמעות ויש לכך סיבה.
האמת חייבת להיאמר , הא ותו לא.
נ.ב , כדבריך בטקס האחרון של בננו הוא "ביקש" שלא נגיע בגלל המעמד המבזה (800 מסיימים קיבלו תעודה ביחד ואפשר לדמיין את הכאוס ששרר שם).

פשוט שמילותיך החמות , נוגעות ברגש.","539","","1554","True","True","False","","84","80.178.202.72","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67859","67858","וכך נפסק בשו"ע יו"ד רמב, יד","27/01/20 17:47","א שבט","תש"פ","17:47","דוד כוכב","בהגה, ובאריכות בתשובת הריב"ש שהביא.","125","","1554","True","True","False","","171","95.86.116.221","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67889","67887","אם אין הרהור אז למה יש בעיה","28/01/20 17:04","ב שבט","תש"פ","17:04","נתנאל","לקרוא קריאת שמע וצריך בחלק מהמקרים הסבת פנים ובחלק חציצה?
כל מקור לבעיה בהרהור אפשר להעמיד במצב שיש קישוי, ופה הרהור בלי קישוי ( לא טוען שזה מצווה להרהר, אלא פשוט שצריך לעבוד על עצמו ולא לברוח במקרה הזה)","747","","1553","True","True","False","","53","46.19.85.104","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67893","67887","להרהר לעשות דבר עבירה, אסור","28/01/20 18:31","ב שבט","תש"פ","18:31","דוד כוכב","אבל לא כל הרגשה שהוא נמשך לאשה נקראת הרהור האסור.
דעת חכמים במסכת סנהדרין דף מה ע"א שמגלים את לב הסוטה אפילו אם הוא נאה, כי אין חשש שהעומדים שם יחטאו עימה. שואלת הגמרא: "וכי תימא אתי לאיתגרויי באחרנייתא - אמר רבה: גמירי, אין יצר הרע שולט אלא במי שעיניו רואות".
ומה עם בעיית ההרהור של העומדים שם? - לדברי הגמרא עצם ההרהור אינו בעיה אלא אם קיים חשש שיבואו משום כך לחטוא עימה דוקא, כגון שתצא זכאית מבית דין.

אבל במסכת נדה דף יג ע"ב אמר רב: "המקשה עצמו לדעת יהא בנדוי... איכא דאמרי, אמר רבי אמי: כל המביא עצמו לידי הרהור אין מכניסין אותו במחיצתו של הקדוש ברוך הוא".
כאן עצם ההרהור אסור גם בלא חשש של חטא נוסף, כי מוזכר שבכך הוא "מקשה עצמו" וזה עלול להביאו לידי הוצאת שז"ל.","125","","1553","True","True","False","","211","95.86.116.221","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67890","67889","לא משחקים באש","28/01/20 17:24","ב שבט","תש"פ","17:24","חותר אל האמת","מה שחייבים וזה דרך העולם, יעזור ה'
אבל מה שאפשר להימנע מהרהור, צריך לברוח מהחטא יותר מבורח מפני האש","818","","1553","True","True","False","","52","213.8.208.92","0","67838","ברכות|כד ע"א",""),new Message("67892","67890","מי אמר שחייבים לישון באופן זה?","28/01/20 17:57","ב שבט","תש"פ","17:57","נתנאל","ואין רמז בסוגיה פה שאי איכא דרכא אחרינא אסור, חושב שההגדרה במקרה הזה היא לא היתר כי חייבים או דרך העולם שאז גם מציינים שיש להמנע כשאפשר אלא כהרהור שלא צריך להתרגש ממנו,או מקסימום שאדם יעבוד על עצמו.
ועיין עוד במשנה קידושין ד יד שר' יהודה אוסר לשני רווקים לישון כך, ובשני נשואים משמע שמתיר ובכל אופן חכמים מתירים לגמרי.
(אגב מסכים במאה אחוז שיש לברוח מהחטא,ומתפלל ל-ה' שארגיש שחטא הוא חמור מאש, רק דן על הגדרת החטא, וחשוב מאוד שאדם לא יברח מאש דמיונית לעיתים הוא עלול ליפול כתוצאה מכך לתוך אש אמתית)","747","","1553","True","True","False","","74","141.226.169.104","0","67838","ברכות|כד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);