var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6686;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6686","0","יתן למעלה ואחר כך למטה","29/01/11 19:42","כד שבט","תשע"א","19:42","המכריע","במשנתינו אומר ר' אליעזר שדמים הניתנין למעלה שנתערבו בניתנין למטה, יתן את הלמעלה ואח"כ הלמטה. וברש"י שטעם קדימה זו מפני שכל החטאות קודמות לעולות. ולכ' צ"ב שכאן יש טעם נוסף, דאם יתן למעלה, שפיר כשנותן למטה יש כאן נתינת העולה ושיירי החטאת, ואילו יתחיל למטה, מצד החטאת תהא זו נתינה ריקנית (אין שיריים קודם המתנות במקומן) ויצטרך אחר הלמעלה שוב ליתן למטה.
אגב. לכאורה בדם עופות שנתערבו, מצד טעמו דרש"י יצטרך להתחיל למטה. ויל"ע.","199","","4847","True","True","False","","860","213.151.41.88","0","0","זבחים|עט ע"ב",""),new Message("6687","6686","דם עופות","29/01/11 20:02","כד שבט","תשע"א","20:02","עציוני","דם עופות לא יכול להתערב כיוון שלא נותנים אותו בכלי אלא מזים (או ממצים) ישירות מגוף העוף. יכול להיות שיתערבו העופות בחייהם, אבל אז כבר יש שאלה על המליקה וכו'. תערובת דמים יש רק בבהמה.","159","","4847","True","True","False","","256","46.116.179.25","0","6686","זבחים|עט ע"ב",""),new Message("6693","6686","נראה שהטעם הבסיסי הוא","29/01/11 23:02","כד שבט","תשע"א","23:02","עמדן","שלר"א כל נתינה שאיננה במקומה הרי היא כ'מים' ואינה נחשבת כלל, ולכן גם בעופות שנתערבו אין צורך להתחיל למטה.","116","","4847","True","True","False","","101","84.111.73.245","0","6686","זבחים|עט ע"ב",""),new Message("6690","6687","צודק","29/01/11 20:54","כד שבט","תשע"א","20:54","המכריע","","199","","4847","False","True","False","","109","213.151.41.88","0","6686","זבחים|עט ע"ב",""),new Message("6696","6693","אולי אפשר ליישב","30/01/11 01:39","כה שבט","תשע"א","01:39","המכריע","קודם כל לעמדן היקר. לא הבנתי את דבריך. הרי רש"י נותן טעם לפי שחטאות קודמות לעולות, וגם חטאת העוף קודמת לעולת העוף ולפ"ז בעופות לו היה משכחת לה תערובת דמים היה צריך להתחיל למטה בשביל החטאת להקדימה לעולה. אלא שכבר כתב עציוני שטעות היתה בידי.

ולגוף השאלה לאחר שלמדתי בס"ד עוד דף, עלה בדעתי שהרי רב אשי אומר בדף הבא שלר"א אין בילה, והגמ' דוחקת הרבה ליישב בדעתו שלר"א רק החטאת כשירה ולא העולה, וא"כ קשה טובא שאז נפל ענין חטאת קודמת לעולה, שהרי אין כאן עולה, והוי לרש"י לפרש כדי שתהיה מתנה קודמת ונוכל להחשיב למטה לשיריים.

וכמו שכתבו התוס' בדף פ: בהא דת"ש נתן למטה ולא נמלך, שאמרו שם נתן למטה לר"א יחזור ויתן למעלה (שיעור תחתונים ועוד) ויעלה לו לשם חטאת, ותחתונים שנתן יעלו לו לשם שיריים. ותמוה מאד וכי יש שיריים קודם המתנות עצמן? ולכן כתבו התוס' דצריך לגרוס ויחזור ויתן למטה.

אגב. עוד הערה בנושא זה. במשנתינו אמרו דאם לא נמלך ונתן למעלה כשר אף לרבנן. ופירש"י כשר העליון. בא הש"מ ומגיה ומוסיף (באות יז) ויחזור ויתן למטה. ולכ' דבריו תמוהין דהרי קי"ל שלא במקומו כמקומו דמי, וכשנתן מהעולה למעלה, הקרבן מרצה אלא שהבשר אסור כדלעיל (כו:), ולהכשיר בשר לא יועיל נתינתו למטה, כדאי' שם דאחרי שהזריקה כשרה ומרצה אלא שיש בה פסול לא ייתכן שתועיל זריקה שניה שלא באה לרצות ורק תכשיר בשר. ובפרט כאן דאיירינן בעולה אין מה להכשיר בשר לאכילה, וודאי אין שום תועלת בנתינה למטה. וא"כ רש"י מדוקדק, אלא א"כ כוונת הש"מ להצריך למטה בשביל לקיים דין שיריים דחטאת. וצ"ב לע"ע.","199","","4846","True","True","False","","148","213.151.41.88","0","6686","זבחים|עט ע"ב",""),new Message("6700","6696","בענין ההערה על זריקה שלא במקומו","30/01/11 10:04","כה שבט","תשע"א","10:04","לומד","יש לדון שמא כל מה שמועיל זריקה שלא במקומו לריצוי הקרבן, הוא דווקא כשנותן מהדם שלא במקומו על מנת שירצה הקרבן, אבל יתכן וכאשר נותן שלא במקומו ושלא על מנת שירצה, אלא בשביל דמי החטאת המעורבים בו. אף אם נאמר שאין רואים אותם כאילו הם מים, אבל גם זריקה שלא במקומו הם לא יחשבו, כשאין כוונתו שיעלו לכפרת העולה.
אלא שלע"ע אין לי ראיות לזה.","193","","4846","True","True","False","","93","95.86.114.200","0","6686","זבחים|עט ע"ב",""),new Message("6702","6700","אמרו לעיל","30/01/11 11:03","כה שבט","תשע"א","11:03","דוד כוכב","במסכת זבחים דף ב ע"ב:
"סתמא - עלו נמי לבעלים לשם חובה... זבחים בסתם לשמן עומדין".
הוי אומר שכדי לפסול את מעשי הקרבנות נחוצה כוונה נגדית. אם נתכוין רק לדמי החטאת, ולא נתכוין כלום לעניין העולה, מהני גם לעולה.","125","","4846","True","True","False","","113","213.151.38.218","0","6686","זבחים|עט ע"ב",""),new Message("6703","6702","[ללא נושא]","30/01/11 11:06","כה שבט","תשע"א","11:06","לומד","זה נכון מאד, אבל מסופקני שמא אפשר לומר שכל זה בזריקה במקומו הראוי לו. אבל זריקה שלא במקומו שהכשרה נלמד מדרשה ואני נתתין לכם על המזבח לכפר, שכיון שהגיע דם למזבח נתכפרו בעלים. אפשר שבזה אין סתמא לשמן הן עומדים, אלא צריך כוונה לכפרה, ועדיין הספק במקומו עומד.","193","","4846","True","True","False","","80","95.86.114.200","0","6686","זבחים|עט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);