var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=66744;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","74"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("66744","0","הרב רוזן-התחשבות בשבת בצרכי מוגבלים","23/01/20 10:17","כו טבת","תש"פ","10:17","זילבר פדואל","ראו מאמר הרב ישראל רוזן זצ"ל
מייסד מכון צומת
שכבוד הנכים דוחה איסור דרבנן ומתיר קלנועית בשבת (גרמא , שינוי זרם ולא הולדה).

מרתקת במיוחד
תשובת הרמ"א (שו"ת קכ"ה), המובאת במאמר הנ"ל,
המסבירה את הרקע לפסיקתו (או"ח שלט-ד) לדחות איסור דרבנן לקדש אשה בשבת (שמא יכתוב/קנין) בשעת הדחק מפאת כבוד הכלה היתומה

אגב
חיפשתי אם יש מי מהאחרונים על השו"ע בסימן שלט
שמפנה לרמ"א בתשובה
עד כה מצאתי רק בערוך השולחן

אשמח למקורות נוספים","504","","1564","True","True","False","","831","213.151.37.222","0","0","ברכות|יט ע"ב",""),new Message("66782","66744","קשה לי","23/01/20 15:06","כו טבת","תש"פ","15:06","דוד כוכב","ר"ן על הרי"ף מסכת שבת ל ע"א:
"מתני' הקיטע יוצא בקב שלו... דקסבר רבי מאיר דמנעל דידיה הוי ולא חיישינן דילמא משתליף ואתי לאיתויי: ור' יוסי אוסר. דנהי דרבי יוסי נמי מודה דמנעל הוא אפילו הכי גזרו דלמא משתליף ואתי לאיתויי ארבע אמות ברשות הרבים".
ולמה לא הותר החשש דרבנן משום כבוד הבריות של הנכה?

וברמב"ם הלכות שבת יט הלכה ח:
"כל שאסרו חכמים לצאת בו לרה"ר אסור לצאת בו אפילו בחצר שאינה מעורבת, חוץ מכבול ופאה של שיער שמותר לצאת בהן לחצר שאינה מעורבת כדי שלא תתגנה על בעלה".
כלומר שקיטע האמור בהמשך בכלל האיסור.
ושם ברמב"ם הלכות שבת יט הלכה טו:
"ואין הקיטע יוצא בקב שלו, אנקטמין של עץ אין יוצאין בהן בשבת מפני שאינן מדרכי המלבוש ואם יצאו פטורין".
מרכבת המשנה: (חעלמא) "פטורין משום דהו"ל הוצאה כלאחר יד".
ולמה לא הותר משום כבוד הבריות של הנכה האיסור דרבנן של לאחר יד, ואפילו לא ברשות דרבנן?","125","","1564","True","True","False","","190","212.76.120.179","0","66744","ברכות|יט ע"ב",""),new Message("66801","66782","זאת לא הקב שלו זו הרגל שלו","24/01/20 13:14","כז טבת","תש"פ","13:14","הודו_כי_טוב","המקל הזה הוא הרגל שלו
חלק מגופו
כמו שרשרת של אשה זה קישוט שלה שיכולה בלי ומותר בשבת
קב שהוא לא יכול בלעדיו לא כל שכן ?
ויש גם קשישים שזה קישוט להם שיבחינו בהם
ויתנו זכות קדימה בטור כי הם "סבאלה","סבתאלה"","207","","1563","True","True","False","","156","79.180.37.119","0","66744","ברכות|יט ע"ב",""),new Message("66807","66801","נכון, וזה נקרא בלשון חכמים קב","24/01/20 15:17","כז טבת","תש"פ","15:17","דוד כוכב","ויש הבדל אם הוא מחובר לגוף או לא.","125","","1563","True","True","False","","144","212.76.101.94","0","66744","ברכות|יט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);