var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=66698;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","57"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","55"),new MostViewed("107103","פסחים - מקום שנהגו","מרדכי דב זינגר","03/05/24 10:53","807","53")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("66698","0","האם הראשונים מסרו עצמם על קדושת ה' ?","22/01/20 19:30","כה טבת","תש"פ","19:30","מרדכי דב זינגר","פעם חשבתי. שלמסור נפש על קדושת ה' זה לקפוץ למדורת אש
מהסוגיא שלנו (שר' אדא תלש לה את הכרבולת ושילם ארבע מאות זוז) רציתי להסיק . שלמסור נפש הכוונה ....
"לעשות פעולה למען כבוד ה' אפילו שיתכן שתצטרך לשלם קנס גדול"
אבל...
מסקנת הסוגיא ע"פ לשון שני רש"י
מתון מתון - לשון המתנה.
אם "המתנתי" הייתי משתכר ארבע מאות זוז.
ז"א...פעם אחרת אני... לא מתכוון לעשות כזה דבר...

אז הוא לא באמת מתכוון להמשיך למסור נפש.","807","","1569","True","True","False","","639","164.138.113.235","0","0","ברכות|כ ע"א",""),new Message("66699","66698","לא","22/01/20 19:35","כה טבת","תש"פ","19:35","אור חדש","אם היה ממתין היה מגלה שאיננה יהודיה ולא עליו מוטל לחנכה לצניעות
אם היה מגלה שהיא יהודיה היה קורע הגם שידע שישלם על כך בדמים רבים וזו המס"נ","458","","1569","True","True","False","","108","93.173.106.57","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("66704","66699","זאת מסירות הנפש המצופה מאיתנו:?","22/01/20 20:54","כה טבת","תש"פ","20:54","שלמה שטרסברג","לפשוט בגדי בנות ישראל שלובשות כלאיים
אולי שלא הולכות צנוע להלביש אותם ברחוב
האם זה מה שהקב"ה מצפה מאיתנו?","205","","1569","True","True","False","","203","213.151.37.89","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("66708","66704","ח"ו","22/01/20 21:09","כה טבת","תש"פ","21:09","אור חדש","רק להיות מוכן להוציא הון רב על כבוד שמים
מי שיעשה כיום המעשה הנל ירבה חילול שם ה ברמה שלא תתואר","458","","1569","True","True","False","","115","93.173.106.57","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("66715","66708","איך ניתן להבין את הגמרא???","22/01/20 22:11","כה טבת","תש"פ","22:11","שלמה שטרסברג","אז איך אתה מסביר את הגמרא שמעלה על נס מעשה שכזה וכי פעם זה לא היה חילול השם.","205","","1569","True","True","False","","323","213.151.37.89","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("66723","66715","כנראה שלא","22/01/20 23:55","כה טבת","תש"פ","23:55","אור חדש","קשה מאד עד בלתי אפשרי להעריך את המעשה, הקשרו ותוצאותיו ע"ס השורות הקצרות בגמ'
ניתן לסמוך על הראשון שידע מה עושה בהקשר של מציאות חייו ושהדבר יביא תועלת ולא נזק
ללא שום ספק כלל ניסיון לחקות המעשה בימנו יביא נזק רב וממילא אסור בתכלית להעשות
מה שכן ניתן ללמוד זה הצורך במס"נ וממון על חינוך לצניעות ויר"ש","458","","1569","True","True","False","","131","93.173.106.57","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("66742","66723","לא ברור למה רב אדא קרע","23/01/20 09:46","כו טבת","תש"פ","09:46","חייםק","לא ברור למה רב אדא קרע את הבגד .
לכאורה מדובר על איסור דרבנן שנדחה מפני כבוד הבריות .","868","","1568","True","True","False","","75","192.117.155.117","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("66747","66742","לעצור את הסחף","23/01/20 10:43","כו טבת","תש"פ","10:43","אור חדש","ראשית ברור שקרע רק בגד עליון כלשהו שתחתיו היו עוד בגדים ולא נשארה ערומה, וכן ברור שעליונית כזו לא היתה נהוגה בין בנות ישראל משום שנתפסה כמנהג פריצות

שנית לשאלתך:
יש חשיבות רבה לעצור תהליכים חברתיים שליליים בתחילת דרכם שהרי ברגע שהסכר נפרץ לשוב ולסותמו הופך למשימה כמעט בלתי אפשרית
לכן ראה ראב"א צורך בהול להגיב על מעשה שהיה נראה לו כנסיון של בת ישראל להדמות להנהגת פריצות של נכריות ועשה זאת על אף שידע שיאלץ לשלם על הנזק הכספי
מימד הבושה והתקיפה האלימה שהיה במעשה שלו (שהיום היה מזכה אותו בצדק במאסר ממושך והוקעה של מעשיו ע"י כל גדולי הדור) היה נצרך ומועיל אז כדי להרתיע את שאר בנות ישראל מלעשות כמעשה החמור של אותה נערה","458","","1568","True","True","False","","113","213.151.55.26","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("66783","66742","יש מפרשים משום שהיה לבוש כלאים מהתורה","23/01/20 16:07","כו טבת","תש"פ","16:07","דוד כוכב","","125","","1568","False","True","False","","160","95.86.127.252","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("66781","66747","האם","23/01/20 14:57","כו טבת","תש"פ","14:57","עלי","אין זה מוזר שראב"א נהג כפי שנהג בהתחשב בעובדה שיש להניח שלא רק אותה אשה שאותה תקף התלבשה כפי שהתלבשה אלא ודאי נשים אחרות שאינן מבנות עמנו נהגו כך בשוק העיר,והרי אם היה זה מאורע שכיח לא היה נוהג כך ?
יש להסיק אפוא שהנשים שאינן מבנות עמנו נהגו ללבוש בגדים לפי האופנה של הנשים היהודיות שהן שקבעו את האופנה - ואופנה זו אופנת צניעות היתה כולל הימנעות מכלאים.
עתה ברור שאם מישהי ניסתה לנהוג שלא על פי הנוהג המקובל היתה סכנתה מרובה גם אם לא היתה יהודיה ומה הפלא שנאלץ ראב"א לנהוג כפי שנהג - וזו היא מסירות הנפש שלו !","209","","1568","True","True","False","","140","194.114.146.227","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("66786","66783","[ללא נושא]","23/01/20 16:49","כו טבת","תש"פ","16:49","חייםק","ראיתי את הפרוש הזה . ראשית זה ממש לא מוסכם.
שנית אפילו אם כן, מבחינתו של רב אדא זה לא איסור תורה ,מקסימום צריך מהתורה להוכיח . ואחרי שלמדנו עד כמה גדול כבוד הבריות שבדר״כ נדחים איסורים אפילו של תורה השב ואל תעשה . זה תמוה לדעתי.","868","","1568","True","True","False","","87","109.253.177.151","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("66789","66786","לדעה זו ידוע היה בודאות שהכלאים דאורייתא","23/01/20 19:12","כו טבת","תש"פ","19:12","דוד כוכב","רב אדא בר אהבה רק לא ידע שהלובשת אינה חייבת במצוות.

ומעשה זה הוא המשך ענין הסוגיה הקודמת: "המוצא כלאים בבגדו פושטן אפילו בשוק, מאי טעמא - אין חכמה ואין תבונה ואין עצה לנגד ה' - כל מקום שיש חלול השם אין חולקין כבוד לרב".","125","","1568","True","True","False","","176","95.86.127.252","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("66791","66789","[ללא נושא]","23/01/20 19:48","כו טבת","תש"פ","19:48","חייםק","לא ברור בכלל שאין עצה כולל הפשטה של משהו אחר.
אתה חייב לפשוט לא בטוח בכלל שגם להפשיט , למיטב ידיעתי זה מחלוקת ראשונים.

פה לא ברור שזה כלאיים וגם אם כן לא בטוח שזה כלול באין עצה...","868","","1568","True","True","False","","63","109.186.9.102","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("66797","66791","ראה את דברי הרא"ש","24/01/20 00:08","כז טבת","תש"פ","00:08","דוד כוכב","רא"ש מסכת כלאים ט משנה ד:
"לי נראה כשהוא עצמו מוצא כלאים בבגדו אין חכמה ואין תבונה נגד השם וצריך לפושטו ואפי' בשוק אבל אדם שראה כלאים בבגדי חבירו והלבוש כלאים אינו יודע אין לומר לו בשוק עד שיגיע לביתו דמשום כבוד הבריות אין להפרישו משוגג".
רק אם חבירו שוגג אין להפרישו, אך אם החבר מזיד מפשיטו.","125","","1567","True","True","False","","200","95.86.127.252","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("67809","66797","[ללא נושא]","25/01/20 18:20","כח טבת","תש"פ","18:20","חייםק","לכאורה גם הראש קשה , הרי הגמרא אמרה בעמוד הקודם
שגם בדאוריתא בשב ואל תעשה כבוד הבריות דוחה .","868","","1566","True","True","False","","82","109.186.9.102","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("67817","67809","ללבוש כלאים זה לאו בקום עשה","25/01/20 23:05","כח טבת","תש"פ","23:05","דוד כוכב","","125","","1566","False","True","False","","179","95.86.121.242","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("67821","67817","[ללא נושא]","26/01/20 06:41","כט טבת","תש"פ","06:41","חייםק","במקרה שלנו לא מדובר על ללבוש.
מדובר על להפשיט .
האשה אולי הייתה צריכה לפשוט היא בקום ועשה .
מבחינת רב אדא זה שב ואל תעשה .
אל תפשיט.","868","","1565","True","True","False","","70","109.253.169.173","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("67827","67821","זה תלוי בעובר העבירה","26/01/20 12:10","כט טבת","תש"פ","12:10","דוד כוכב","ראה להדיא לשון השיטה מקובצת מסכת ברכות דף יט ע"ב
"ומשני שב ואל תעשה שאני. פירוש כשאינו עושה פסחו או כשאינו מל את בנו אינו עושה שום דבר אלא שיושב ובטל מן המצוה והמצוה מתבטלת מאליה. אבל הכא לגבי כלאים כל זמן שלובש אותו הוא עוקר הלאו בידים, ואין עוברין על לא תעשה משום כבוד הבריות".
לובש כלאים נחשב לקום עשה כי יש פעולה בלבישה. לכן כבוד הבריות אינו מתיר לאו זה. לכן צריך להסירו.","125","","1565","True","True","False","","163","95.86.121.242","0","66698","ברכות|כ ע"א",""),new Message("67830","67827","[ללא נושא]","26/01/20 14:15","כט טבת","תש"פ","14:15","חייםק","שוב אני מסביר.
כשמדובר על עובר העברה לובש הכלאיים אכן מדובר בקום ועשה.
אבל כשמדובר על אדם אחר שלא עובר עברה , אלא רק רואה עובר עברה ,
לכאורה מדובר בשב ואל תעשה .
השיטה מקובצת מדבר על עובר העברה , הוא אכן צריך לפשוט למרות כבוד הבריות.
רב אדא רק ראה את העובר עברה , אצלו מדובר בלהפשיט אחר.
אצלו לכאורה זה שב ואל תעשה .

למיטב ידעתי יש מחלוקת ראשונים אם צריך להפשיט אחר מכלאיים.
בכל מקרה פה מדובר בשב ואל תעשה , אם בכלל מדובר בכלאיים לפי הרבה ראשונים בכלל לא מדובר על כלאיים אלא בגד שלא נהוג ללבשו , מנהג בלבד.","868","","1565","True","True","False","","76","109.253.214.81","0","66698","ברכות|כ ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82692);