var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6658;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6658","0","מדוע הגמרא הקשתה מרבי יהודה?","27/01/11 18:31","כב שבט","תשע"א","18:31","שאינו יודע לשאול","הגמרא (המצוטטת להלן) הקשתה מדברי רבי יהודה ותירצה שזהו מחלוקת תנאים וריש לקיש כרבנן.
וקשה, שהרי הגמרא שהקשתה מרבי יהודה - משמע שהכירה את הברייתא - והרי לפני דברי רבי יהודה מפורשים הם דברי ת"ק באותה הברייתא (שריש לקיש כמותו)!
אדמותיב ליה מרבי יהודה לסייע ליה מדרבנן!

ונשער מין במינו כמין בשאינו מינו...
ועוד תניא ר' יהודה אומר רואין אותו כאילו הוא יין אדום אם דיהה מראהו כשר ואם לאו פסול
תנאי היא דתניא
דלי שיש בו יין לבן או חלב והטבילו הולכין אחר הרוב
ר' יהודה אומר רואין אותו כאילו הוא יין אדום אם דיהה מראהו כשר ואם לאו פסול
","48","","4844","True","True","False","","1014","77.127.23.195","0","0","זבחים|עח ע"ב",""),new Message("6665","6658","כמו במקומות רבים","27/01/11 23:24","כב שבט","תשע"א","23:24","דוד כוכב","הקושיה היא רק הכנה עבור אמירת את התירוץ. 'הרמה להנחתה'.","125","","4844","True","True","False","","126","212.76.114.46","0","6658","זבחים|עח ע"ב",""),new Message("6678","6665","האמנם?","28/01/11 11:17","כג שבט","תשע"א","11:17","שיננא","אני מסכים שהרבה פעמים - כך דרך הגמרא, להציג נושא, כשאלה כביכול, כדי להביא את התירוץ.
אך כאן קצת קשה לטעון זאת, מכיוון שהקשו מרבי יהודה והביאו מיד את הברייתא עם מחלוקת התנאים - כך שלא מובן כל כך מה התועלת בהצגת הדברים באופן זה של קושיה ותירוץ - במקרה הנוכחי.

ועוד:
בכמה מקומות התוס' כותב שהגמרא מעדיפה לדקדק מהרישא כל מה שיכולה, למרות שהדברים מפורשים בסיפא של אותו המקור [תוכל להביא ציטוטים שכאלו בבקשה?],
אך כאן המצב בדיוק הפוך - הגמרא הקשתה מהסיפא ותירצה אח"כ מהרישא.

שורה תחתונה - אני מזדהה עם קושייתו של "שאינו יודע לשאול", ופשפשתי מעט ולא מצאתי לע"ע התייחסויות לכך בדברי האחרונים הקלאסיים.","146","","4843","True","True","False","","208","77.126.255.178","0","6658","זבחים|עח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);