var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6652;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6652","0","לוג השמן בספק מצורע","27/01/11 15:54","כב שבט","תשע"א","15:54","מתפעל",""והא איכא שיריים דבעי מילינהו ואיכא הך פורתא דלא קמיץ עילויה? דפריק ליה דפריק ליה".

ב' הערות,

א: לאחר כל קושיות הגמרא בפלונטר שיש לנו כאן, הבנתי שהתהליך הוא כזה:

בהתחלה מביאים את הלוג שמן, קומצים ממנו קומץ ומקטירים אותו על הצד שהשמן נדבה ולא למצורע.
ליתר השמן, השיריים, מוסיפים את כמות הקומץ החסרה (אגב, קוראים לזה קומץ והרי אי אפשר לקמוץ שמן, האם פשוט שופכים שמן לכף היד וזה נקרא קומץ?) כדי שלא יחסר לנו מהלוג להזאת בהונות, ומזים על הספק מצורע על הצד שהוא טמא.

עכשיו שואלת הגמרא, מי התיר לנו את המעט שמן שהוספנו ללוג בכדי להזות, הרי זה נעשה לאחר הקמיצה שהתירה את היתר.

נשאלת השאלה, הרי את המעט שמן שהוספנו כלל לא היה צריך להקדיש ולנדב לצורך נדבת שמן, צריך את זה רק לצורך הזאת המצורע. ואם כן, מה הבעיה? השמן הזה הנוסף אין לו 2 קדושת בתנאי כמו השמן ההתחלתי, ששם המצב הוא שזה או שמן אשם או שמן נדבה, השמן שהוספנו יש לו רק קדושת שמן אשם.
ושמן אשם לאחר הזאה ניתר באכילה.

ב: הגמרא מציעה שנפדה את השמן הזה שהתווסף הבעייתי ורק היתה לה בעיה איפה נעשה את זה.
אבל לכאורה, לא ניתן לפדות קדושת הגוף. ניתן לפדות רק קדושת דמים. ואם כן, הרי השמן הזה הוא קדושת הגוף, כיצד פודים אותו?","148","","4845","True","True","False","","986","94.188.248.70","0","0","זבחים|עז ע"א",""),new Message("6654","6652","[ללא נושא]","27/01/11 16:02","כב שבט","תשע"א","16:02","עציוני","א. לא ניתן להביא שמן בתנאי שהוא או לוג שמן של מצורע אן חולין, בגלל שעל הצד שאינו מצורע הוא מביא חולין לעזרה (בידיים). לכן גם התוספת היא או נדבה או השלמה ללוג.
ב. רש"י כותב: דכלי שרת אין מקדשים אלא מדעת וזה לא נתנו לתוך הלוג ע''מ שיקדשנו הלוג אם אינו מצורע לפיכך יש לו פדיון. כנראה שלפני הקידוש בכלי זו רק קדושת דמים.","159","","4845","True","True","False","","235","132.70.40.183","0","6652","זבחים|עז ע"א",""),new Message("6664","6654","יישר כח, לא שמתי לב לרש"י המעניין","27/01/11 23:01","כב שבט","תשע"א","23:01","מתפעל","אז ההבנה היא שתוספת השמן היא קדושת דמים וניתן לפדות את זה.
רק דלכאורה הוא שפך את זה לשמן נדבה (על הצד שאינו מצורע)
האם לא יהיה כאן ביטול ברוב וכל השמן כעת קדוש בקדושת הגוף?

יש כזה דיון שביטול ברוב יכול רק להוריד דינים אבל לא יכול להחיל דינים.
כלומר הביטול מבטל איסורים אבל לתת למעט השמן של קדושת דמים דין של קדושת הגוף, זה לא אמרינן.

עוד נקודה, צריך לומר שאת הפדיון הזה על תנאי עושים לפני ההזאה על הספק מצורע כך שעל הצד שאינו מצורע, לא תהיה פה בעיה של מעילה בשמן קדוש שסתם נזרק על אדם שאינו מצורע. צריך לומר שזה כבר חולין.","148","","4845","True","True","False","","173","213.151.41.187","0","6652","זבחים|עז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);