var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=66427;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("66427","0","ההוא צדוקי - אינו אלא מין נוצרי","15/01/20 22:07","יח טבת","תש"פ","22:07","איתיאל","ויכוחי ברוריה עם ורבי אבהו עם הצדוקים:

א. מבחינה היסטורית, הצדוקים היו בעיקר כהנים (מבית צדוק) שהתרכזו במחלוקות סביב סדרי המקדש. בדורות לאחר החורבן - הם התפזרו ואבדו.

לפיכך לא יתכן שרבי אבהו התווכח עם צדוקי.

בנוסף, הויכוחים לא אופיינים לויכוחים עם צדוקים.
הצדוקים מאמינים בתורה שבכתב.
הצדוקים כאן מקשים על פסוקי התורה.

מה גם שהם זוכים לתשובה חריפה וקטלנית, בעוד השאלה יחסית "פרווה", שאלה שיכולה להישאל גם בתוך בית המדרש.

לכן מסתבר לענ"ד שהגירסה המקורית הייתה "מין" (נוצרי). הויכוחים כאן הם:

א. ניסיון לשייך את פסוקי הנבואה לאותו האיש. לומר ש"רבים בני שוממה מבני בעולה" הכוונה לאימו של אותו האיש, שלטענתם לא היתה בעולה.

ב. ניסיון להעדיף את נוסח הנוצרים שמסודר אחרת ע"פ תרגום השבעים.

יש להוסיף:
הגירסה "מינאה" מצויה בשטיינזלץ בפשטות.
כמו כן רבי אבהו נודע בהרבה מקורות בויכוחים עם המינים הנוצרים (עיין ע"ז ד., ע"ז כח.
דרשתו בשמות רבה כ"ט, ה': "אני ראשון - שאין לי אב, ואני אחרון - שאין לי אח, מבלעדי אין אלוהים - שאין לי בן".
בירושלמי תענית ב, א: אם יאמר לך אדם "אל אני" - מכזב הוא "בן אדם אני" - סופו לתהות בו, "שאני עולה לשמים" - ההוא אמר ולא יקימנה.","842","","1569","True","True","False","","672","213.151.52.16","0","0","ברכות|י ע"א",""),new Message("66446","66427","יישר כוח מסתבר מאוד","16/01/20 14:58","יט טבת","תש"פ","14:58","שלמה שטרסברג","","205","","1568","False","True","False","","143","95.86.114.150","0","66427","ברכות|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);