var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6639;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6639","0","גירסת הרמב"ם בסוגיא דהכשיר שנים שנים","27/01/11 02:58","כב שבט","תשע"א","02:58","המכריע","למדנו לא הכשיר רבי אליעזר אלא שנים שנים, ופירש"י זוג זוג יקריבם דאיכא למימר מיגו. היינו יש כאן צירוף של שתי סיבות להקל. האחת היא שבין השנים שמקטיר עכשיו ישנו אחד כשר, ומעשה הקטרה זה יש בו גם הקטרה כשירה (מש"כ רש"י מיגו הוא כמובן צ"ב גדול כמו שכבר העירו, ובפרט שמבחינה הסתברותית הרי זה רק מקלקל, שהרי נניח מתוך עשרה שבהן אחד פסול, כשמעלה ראש אחד זה 10 אחוז שמקטיר פסול, ובהקטרת שנים זה 20 אחוז), והסיבה השניה שמא הראשון היה הפסול. ומקשינן מחוץ מאחד מהן אחרון דאף ר"א יודה בזה שאסור, ומשנינן זוג אחד.

וכבר הובאה שיטת הרמב"ם דלא קאי כלל על ההקטרה אלא הכשיר ר"א רק באופן שמתחילה קרבו שני ראשין, ועכשיו יכול להקטיר אחד. ומובא בש"ך יו"ד לגבי טבעת של ע"ז. ותמוה הלשון שנים שנים, אחד אחד, אם קאי על הנפילה הראשונה. והקושיא של ר' ירמיה (או ר' יעקב) אין לה מילים, ודאי ר"א יתיר להקטיר את היחיד האחרון אם נתקיים התנאי שהיתה נפילה ניכרת של שנים בתחילה.

וברור שהרמב"ם גירסה אחרת לו בכל הסוגיא. ניתן לשער שגרס לא הכשיר אלא שנים אבל אחד לא. מתיב ר' ירמיה אם קרב ראש אחד תנן, (הקושיא מלשונו של ר"א לא מחכמים), וההמשך כמו לפנינו. ודוק. ייתכן שהדברים כבר נתפרשו אצל מפרשי הרמב"ם ולא עיינתי עדיין.","199","","4847","True","True","False","","878","95.86.97.189","0","0","זבחים|עז ע"ב",""),new Message("6640","6639","שוב ראיתי שקדמני העציוני","27/01/11 03:02","כב שבט","תשע"א","03:02","המכריע","שוב ראיתי שדבריי כלולין בסגנון אחר בדברי עציוני, ולא נצרכא אלא לפרטים קטנים שנוספו, ולהחזרת הדיון ביום שבו מגיעים המאחרים לדף.","199","","4847","True","True","False","","116","95.86.97.189","0","6639","זבחים|עז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);