var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=66300;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("66300","0","מפני מה לא נאמר נו"ן באשרי","12/01/20 15:46","טו טבת","תש"פ","15:46","מרדכי דב זינגר","נוכל להבין ע"פ הגמרא בדף י.

כל פרשה שהיתה "חביבה" על דוד,
פתח בה באשרי. וסיים בה באשרי.
מבאר תוס' ד"ה כל
לאו דוקא פתח באשרי וסיים באשרי.
אלא חתימה... מעין פתיחה... וכן הרבה פרשיות
שמתחילות בהללויה ומסיימות בהללויה.

וצ"ב. מה כל כך "חביב" בפסוקי דזמרה אלו ?

שמעתי מהרב שטיינמן זצ"ל
שבפרקים אלו, יש רק דברים טובים !

לפ"ז נבין את מה שהיה קשה בדף ד:
ראינו שדוד הע"ה לא כתב באשרי את אות נו"ן
בגלל שהיא מבטאת/יכול להשמע "נפילה"
וצ"ע. הרי רואים בהרבה מקומות בתהילים...
שהוא כן כותב ענייני "נפילה".
אז מה הבעיה לכתוב גם "נפילה" באשרי ?

בגלל שהיא היתה חביבה עליו !
כאן......
רק דברים טובים !","807","","1574","True","True","False","","664","31.44.138.76","0","0","ברכות|ד ע"ב",""),new Message("66315","66300","נו"ן זה נפילה? זה נסיקה!","12/01/20 21:35","טו טבת","תש"פ","21:35","Almuaddib","שמונה פסוקים המתחילים בנו"ן יש במזמור קי"ט.","107","","1574","True","True","False","","147","77.125.49.252","0","66300","ברכות|ד ע"ב",""),new Message("66341","66300","בפורום אוצר החכמה יש דיון בזה","13/01/20 09:39","טז טבת","תש"פ","09:39","maruvka","וראוי לציין שפורום אוצר החכמה אוצר (בצירה מתחת לצדי) בקרבו חכמה רבה וכדאי לנסות לעיין שם.

מובאות שם גם דעות של חוקרים שלא בהכרח משלומי אמוני ישראל, אז מי שמעדיף לא לקרוא דיעות כאלו שלא יפתח. אם כי במקרה דנן הדיעות הללו נמצאות גם בתוך מקורות "שיגרתים".","93","","1573","True","True","False","","128","166.137.14.54","0","66300","ברכות|ד ע"ב",""),new Message("66321","66315","חזקה על כבודו שיש לו תשובה","12/01/20 23:40","טו טבת","תש"פ","23:40","שלמה שטרסברג","מדוע באמת לא הביא דוד המלך באשרי פסוק חיובי לאות נון?","205","","1574","True","True","False","","151","95.86.123.196","0","66300","ברכות|ד ע"ב",""),new Message("66328","66315","לענ"ד שורש נסיקה זה מארמית","13/01/20 03:50","טז טבת","תש"פ","03:50","מרדכי דב זינגר","עם זאת שיש פסוק אם אסק שמים....זה מגיע מארמית. והשתרש ללשה"ק

בלשה"ק...יש מלאכי אלוקים עולים
עלה נעלה וכו'","807","","1573","True","True","False","","107","95.86.125.75","0","66300","ברכות|ד ע"ב",""),new Message("66329","66321","שמעתי שיש בצל"ח בעניין","13/01/20 03:52","טז טבת","תש"פ","03:52","מרדכי דב זינגר","שכל אות יש לה לכאן ןלכאן.
ולענ"ד הנו"ן יותר דומיננתית לכיון שלילי - נפילה מאשר חיובי.
ומפר העדיף לדלג עליה.","807","","1573","True","True","False","","92","95.86.125.75","0","66300","ברכות|ד ע"ב",""),new Message("66339","66321","שבח הוא לנו"ן הנפילה - לצורך נסיקה","13/01/20 08:57","טז טבת","תש"פ","08:57","דוד כוכב","נָפְלָה, (ורק אז) ולא תוסיף לנפול עוד - קום בתולת ישראל!

שורש נתן:
(דברים טו, י) נָתוֹן תִּתֵּן לוֹ, וְלֹא יֵרַע לְבָבְךָ בְּתִתְּךָ לוֹ.
בפעם הראשונה נמצאות ב' הנונין: נָתוֹן
בפעם השניה נפלה אחת: תִּתֵּן
ובשלישית נפלו שתיהן: בְּתִתְּךָ - ורק אז - לא ירע לבבך!","125","","1573","True","True","False","","201","213.151.36.100","0","66300","ברכות|ד ע"ב",""),new Message("66373","66321","כבר כתבו על כך במדרש:","13/01/20 20:21","טז טבת","תש"פ","20:21","Almuaddib","הדין פיטנא כד עביד א"ב זמנין מחסל לה וזמנין דלית מחסל לה.

(קהלת רבה)

וכך, למשל, במזמור ט-י חסרות אותיות ו' ו-ק', ובמזמור כה גם כן, ובמזמור ל"ד האות ו' חסרה, ועיינו גם בספר איכה על דרך זו.","107","","1573","True","True","False","","160","77.125.49.252","0","66300","ברכות|ד ע"ב",""),new Message("66338","66329","חסר פסוקים באות נון בעיברית שחיוביים?","13/01/20 08:53","טז טבת","תש"פ","08:53","שלמה שטרסברג","למשל
תהלים פרק קיט
ה) נֵר לְרַגְלִי דְבָרֶךָ וְאוֹר לִנְתִיבָתִי:
(קו) נִשְׁבַּעְתִּי וָאֲקַיֵּמָה לִשְׁמֹר מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:
(קז) נַעֲנֵיתִי עַד מְאֹד יְקֹוָק חַיֵּנִי כִדְבָרֶךָ:
(קח) נִדְבוֹת פִּי רְצֵה נָא יְקֹוָק וּמִשְׁפָּטֶיךָ לַמְּדֵנִי:
(קט) נַפְשִׁי בְכַפִּי תָמִיד וְתוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:
(קי) נָתְנוּ רְשָׁעִים פַּח לִי וּמִפִּקּוּדֶיךָ לֹא תָעִיתִי:
(קיא) נָחַלְתִּי עֵדְוֹתֶיךָ לְעוֹלָם כִּי שְׂשׂוֹן לִבִּי הֵמָּה:
(קיב) נָטִיתִי לִבִּי לַעֲשׂוֹת חֻקֶּיךָ לְעוֹלָם עֵקֶב:

מה הבעיה שאחד מפסוקים אלה יהיה אות נון באשרי","205","","1573","True","True","False","","154","95.86.123.196","0","66300","ברכות|ד ע"ב",""),new Message("66343","66341","ובתמצית מה התשובה","13/01/20 09:50","טז טבת","תש"פ","09:50","שלמה שטרסברג","","205","","1573","False","True","False","","157","95.86.123.196","0","66300","ברכות|ד ע"ב",""),new Message("66367","66341","אין תשובה, יש דיון","13/01/20 16:13","טז טבת","תש"פ","16:13","maruvka","מועלות כמה אפשרויות.
מובאות דוגמאות נוספות בהן חסרות אותיות מסדר אלף-בית, מובאות דוגמאות בהן הסדר שונה.
בתרגום השבעים ובמגילות קומראן מובא פסוק באות נ. אבל סביר להניח מהרבה כיוונים שזה ניסיון שלהם לתקן את החסר.","93","","1573","True","True","False","","102","69.173.127.24","0","66300","ברכות|ד ע"ב",""),new Message("66349","66343","מצטרף לבקשה","13/01/20 11:43","טז טבת","תש"פ","11:43","מרדכי דב זינגר","בתודה מראש.","807","","1573","True","True","False","","77","164.138.115.223","0","66300","ברכות|ד ע"ב",""),new Message("66371","66367","תמה אני","13/01/20 20:11","טז טבת","תש"פ","20:11","עלי","הרי המקור לכך שהנון החסרה קשורה ל'נפלה לא תוכל קום' הוא בפסוק הבא 'סומך ה' לכל הנופלים' שבא להשלים ולתקן את נון החסרה , א"כ יוצא שלא חסרה הנון ואין מדובר בחסר אמיתי אלא בצורת כתיבה שכזו שבאה לומר שה' יסמוך לכל הנופלים ובודאי לציון הנופלת אך היות ולא רוצים להזכיר מפלתה ובמיוחד שהיתה זו נבואה רעה שכך יקרה כי ידעו שיחטאו בעתיד וייענשו ולא רצו לפתוח פה למקטרג לכן נקט המשורר בסגנון ובצורה כזו. ומה אם כן הקושי ?","209","","1573","True","True","False","","115","141.226.73.226","0","66300","ברכות|ד ע"ב",""),new Message("66372","66371","תמה אני עליך, שמה שנתקשו בו קדמונים","13/01/20 20:19","טז טבת","תש"פ","20:19","Almuaddib","אתה קובע בו מסמרות כאילו פשוט הוא.","107","","1573","True","True","False","","120","77.125.49.252","0","66300","ברכות|ד ע"ב",""),new Message("66374","66372","הקושי היה","13/01/20 21:04","טז טבת","תש"פ","21:04","עלי","לפענח באיזה נפילה מדובר, שהרי הפרט המרכזי הזה אינו נזכר בכתוב. אבל עצם העניין שהנון כן מופיעה בפסוק הבא ושייכת לנפילה ולכן בס"ה אינה חסרה מהמזמור - כל בר בי רב רואה זאת מיד, והוא שציינתי שהיות ונפילה היא עניין שלילי ופתיחת פה לס"א, לכן נכתבה הנון בפסוק העוקב אבל ישר כתיקון לנפילה.","209","","1573","True","True","False","","142","141.226.79.254","0","66300","ברכות|ד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);