var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=64673;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("64673","0","אין אשה מתעברת אלא סמוך לוסתה","15/12/19 14:59","יז כסלו","תש"פ","14:59","אמת הארץ","כתוב בגמרא (נידה ל''א ע''ב)
ואמר רבי יצחק אמר רבי אמי אין אשה מתעברת אלא סמוך לוסתה שנאמר הן בעון חוללתי. ורבי יוחנן אמר סמוך לטבילה שנאמר ובחטא יחמתני אמי (תהלים נז א). לכאורה קשה, אשה מתעברת בזמן ביוץ, 14 יום לפני הווסת. ולפי תורה אשה טובלת ביום שביעי לנידתה, הרבה לפני הביוץ. ובודאי לא תתעבר סמוך לוסת.
וי''ל לפי שיטת רמב''ם שמחזור אשה לעולם 7 ימי נידה ו- 11 ימי זיבה, 7 ימים נידה ו- 13 ימי זיבה ללא קשר לראית דם. ובדרך כלל היא רואה דם בימי זיבה. ומספר ימי ראיה בדרך כלל 5 ואחר כך סופרת 7 ימים נקיים. ומשמת ביום 13. וזרע מתקיים שלשה ימים עד יום 15. וזהו בדרך כלל יום ביוץ.
ולפי רבי יצחק יום וסתה זהו לא יום אשר רואה בדרך כלל את הדם אלא סוף 11 ימי זיבה או 18 יום מתחילת נידה. וסמוך ליום זה היינו שלשה ימים כמו לעיל. והוא יום 15 לתחילת הראיה. והוא יום ביוץ. על כן רבי יצחק ורבי יוחנן לא חולקים.","822","","1597","True","True","False","","713","213.151.54.246","0","0","נידה|לא ע"ב",""),new Message("64676","64673","ההבנה הפשטנית","15/12/19 17:19","יז כסלו","תש"פ","17:19","אור חדש","בשיטת הרמב"ם קשה מאד מהסוגיות של הדפים האחרונים וע"כ ניסו לקרבו לשיטת רש"י

בכ"מ כיוון שבד"כ הווסת הינה לכ29 יום ואילו לפי דבריך ברמבם זה מחזורים של 18/36 יום הרי שלאחר כמה מחזורים וודאי שתרוצך לא יעלה לכלום ונמצאו הזמנים רחוקים מכל הגיון טבעי גם המאולץ ביותר...

והפשוט הוא שהנסיון ללמוד על זמן העיבור מהפס' הנדון היה מוטעה וככל הנראה נסמך על דעה טועה של רופאי ימיהם
וכמו שפשוט שצדק ריו"ח שלא קיבל דברי ר' אמי הרי כך פשוט שצדק ר' אמי שלא למד כריו"ח ובזה וודאי צדקו שניהם","458","","1597","True","True","False","","149","37.26.148.234","0","64673","נידה|לא ע"ב",""),new Message("64686","64676","אין אשה מתעברת אלא סמוך לוסתה","16/12/19 09:58","יח כסלו","תש"פ","09:58","אמת הארץ","רמב''ם בודאי ידע את כל הגמרא וידע לתרץ אותה. וראה מאמר
http://truthofland.co.il/vayetze/tribes_birth.pdf בסוף, עמ' 10-13 שבראשונה היה נוהג אצל נשים מחזור 7,11,7, 11 וכו'. ויחס 11/7 הוא קרוב לפאי חלקי 2. ואחר כך השתנה ליחס 22/7 שהוא קרוב לפאי. ונעשה מחזור 29 יום. וראה מאמר (באנגלית)
http://www.truthofland.co.il/english/Sea%20of%20Solomon.htm על משמעות מספר פאי וים שלמה.
ויתכן שיחס השתנה בזמן לידת דוד. ונוצרה מחלוקת איך לחשב ימי טהרה וימי זיבה, כמו שהיה בעבר או לפי מציאות החדשה.

בין שתרצו לקבל רמזים אלו בין שלא תרצו,
בכל מקרה, תירוץ שלי לדברי רבי אמי תקף בין לדעת רש''י בין לדעת רמב''ם בכל המחזורים. דהיינו: סמוך לווסתה זהו סמוך ליום 18 לראיה.
ותרוץ שלי לדברי רבי יוחנן מתאים לדעת רמב''ם כי ברוב המקרים אשה רואה (במקרה של מחזור מציאותי של 29 יום) בתוך ימי זיבה וממלא יושבת שבעה נקיים. וגם לדעת רש''י לעתים קרובות אשה רואה בימי זיבה ויושבת שבעה נקיים.

כעקרון, כלפי מחלוקות חז''ל במציאות קיימות שלש גישות
א) אלו ואלו דבר א-להים חיים
ב) אחד צודק ושני לא ואין אנו יודעים מי צודק
ג) שניהם טועים

אני בוחר בגישה הראשונה.","822","","1596","True","True","False","","114","213.151.54.246","0","64673","נידה|לא ע"ב",""),new Message("64692","64686","ברוך הבא לפורום","16/12/19 14:43","יח כסלו","תש"פ","14:43","אור חדש","ברור לי שכוונתך במה שכ' לעיל הינה להגדיל תורה ולזכות דברי חכמים וכו' מהכוונות הטובות... בכ"ז מחוייב אני להתרות בך שדרך זו הפסדה רב מתועלתה:

ברור לי שכאשר מנסים לבסס תורת אמת על שקרים אין זה לכבודה של תורת האמת, אין זה לכבוד לומדיה ואף חמור מכך, הדבר מביא לידי כפירה הקשה ביותר שבדור (כזו המופצת ע"י הידען שר"י) וכמעט שאין תרופה למכה זו

כלומר אם יראו שמבחינתך האמת איננה נמדדת ברמת האמיתיות האמפירית שבה אלא במידת התאמתה למה שכתוב בספר תורני כלשהו הרי שאם אתה מייצג אצל הרואים אותך את ה'דתיים' כולם הרי שהוכחת להם שטענתנו שתורת אמת נחלנו מאבותינו הינה טענת הבל רח"ל, הרי הגדרתך את ה'אמת' הינה רק בהתאם למה שמתאים לתורתך בלבד וממילא אם יהיה סתירה בין אמת זו למציאות הרי ש או שתבחר בספרות התורנית ע"פ המציאות או תזייף בעליל דברי התורה כדי שיתאימו למציאות כדי שתוכל להמשיך לטעון שגם בספר כתוב בדיוק האמת המציאותית (למרות שכל רואה חיצוני מבין שזה שקר)
במצב כזה כל מי שיראה את מעליליך עם האמת ומידת הקלות בה אתה מסרסר בה יבין עד כמה רחוקה תורתך מהאמת ויגיע מייד לכפור בכל התורה רח"ל

דוגמא לדבר במאמר הראשון שהפנית אליו
יש מדרש מימי הבינים המאוחרות שלא מתיישב עם מקורות תורניים ולא עם המציאות אבל גשית ה'הכל בתורה אמת' מנסה להצדיק גם מקור כזה וע"כ ממציאה הנחות יסוד מופרכות במציאות כדי להצדיק המדרש (אני אישית הזדעזעתי מהבורות הרפואית שבמאמר אלא שב"ה אני יודע שזה שמאמר 'תורני' כלשהו כתב שטויות זה לא מלמד על כלל התורה חלילה אך מה יקרה אם סתם אדם יקרא את ההבלים הללו?!?)

לגופם של דבריך
איך ערבבת בעניין זה את הפאי?!? זה אפילו לא רמז...
ברור שאני לא מקבל ההמצאה הזו
לדבריך"בכל מקרה, תירוץ שלי לדברי רבי אמי תקף בין לדעת רש''י בין לדעת רמב''ם בכל המחזורים. דהיינו: סמוך לווסתה זהו סמוך ליום 18 לראיה."

זה יכול להיות נכון בפעם הראשונה שהביוץ עדיין יתקיים לאחר 18 ימים לראיה (למרות שבד"כ (99% מהמקרים?) כבר מסיימת בזמן זה לבייץ) אך מה יהיה במחזור הבא?
אם תראה כדרך הנשים ליום 30 (סתם עונה בינונית גם לרמב"ם) הרי שעונת ווסתה לרמב"ם תהיה כבר 13 מראייתה (אפשרי אך שוב בגבול הקיצוני של תחיל ביוץ) וכך על זה הדרך ינדוד יום 'סמוך לוסתה' לפי דבריך, כלומר שבעוד למציאות הביוץ הינו כשבועיים אחר הווסת לפי דבריך ברמב"ם התאריך של ההתעברות נודד על פני החודש
לרש"י אין דבר כזה שיום 18 זה עת ווסתה, אחר שנגמרו ימי זיבה כל הימים עד שתראה הם 'ימים המוחזקים בטהרה'","458","","1596","True","True","False","","134","213.151.55.26","0","64673","נידה|לא ע"ב",""),new Message("64693","64686","לסיפא של דבריך","16/12/19 15:22","יח כסלו","תש"פ","15:22","אור חדש","שכחת לצרף הגישה הנכונה:
כל דעה נבחנת היטב לפי הידוע לנו בין מהמציאות ובין מהמקורות התורניים (כדרכה של תורה בכל הדורות) מה שנמצא מוכחש מקבל ערך 'שקר' או 'איתותב' ומה שלא מוכחש נותר כאמת עד שיוכחש
כאמור, זו דרכה של תורה בכל הדורות ובכל הש"ס והפוסקים, הגישות האחרות לא מוכרות לי בפרקטיקה המעשית של לימודי התושב"ע (הראשונה שהבאת הינה משפט עלום מתוך מקור מדרשי, השימוש בו בחז"ל בבואם לדון בדברי קודמיהם יכול להיות כבסיס לתרוצי האוקימתות (שלא נחלקו באמת) אך לעולם לא במשמעות של שניהם צודקים למרות שהם בוודאי חולקים)","458","","1596","True","True","False","","112","213.151.55.26","0","64673","נידה|לא ע"ב",""),new Message("64694","64692","תורת אמת","16/12/19 15:24","יח כסלו","תש"פ","15:24","אמת הארץ","ראה אתר שלי
http://truthofland.co.il
שבינתיים כבר יותר מ- 20 שנה אני רואה רק תועלת. וגם כתבתי תשובות לכל הטענות של ידען.

אגב שים לב למשנה נידה נ''א ע''ב "כל שיש לו קשקשת יש לו סנפיר" ומסקנת הגמרא "יגדיל תורה ויאדיר". פרושו: שקב''ה הוסיף בתורה "סנפיר" כדי להאדיר את התורה, שבורא עולם יודע שאין דגים שיש להם קשקשת ואין סנפיר. ודעת אמת בקש לסתור ע''י דג monopterus cuchia ונמצא מאשר.

לגבי 18 יום אולי לא הבנת אותי? אני מתכוון למחזור מציאותי רגיל של 29 יום כאשר ביוץ ביום 15. יום 18 לפי רש''י הוא יום אחרון של 11 ימי זיבה. וסמוך לוסת זהו שלשה ימים כמו שסמוך לטבילה ביום 12 כפי כתבתי בתחילה. ורב אמי קורא ליום 18 יום וסתה שבזה נגמרים ימי זיבה.","822","","1596","True","True","False","","98","213.151.54.246","0","64673","נידה|לא ע"ב",""),new Message("64696","64693","לב מבין","16/12/19 15:42","יח כסלו","תש"פ","15:42","אמת הארץ","תלמוד בבלי מסכת חגיגה דף ג עמוד ב
בעלי אספות - אלו תלמידי חכמים שיושבין אסופות אסופות ועוסקין בתורה, הללו מטמאין והללו מטהרין, הללו אוסרין והללו מתירין, הללו פוסלין והללו מכשירין. שמא יאמר אדם: היאך אני למד תורה מעתה? תלמוד לומר: כולם נתנו מרעה אחד - אל אחד נתנן, פרנס אחד אמרן, מפי אדון כל המעשים ברוך הוא, דכתיב וידבר אלהים את כל הדברים האלה. אף אתה עשה אזניך כאפרכסת, וקנה לך לב מבין לשמוע את דברי מטמאים ואת דברי מטהרים, את דברי אוסרין ואת דברי מתירין, את דברי פוסלין ואת דברי מכשירין.

צריך לב מבין.","822","","1596","True","True","False","","100","213.151.54.246","0","64673","נידה|לא ע"ב",""),new Message("64695","64694","יש"כ","16/12/19 15:32","יח כסלו","תש"פ","15:32","אור חדש","לא אמצא זמן לעבור על אתרך ועל תשובותיך לידען אך חוששני שאם התשובות הן בסגנון 'חייבים להגיד שהמציאות פעם היתה שונה כדי להצדיק מדרש קשה' אז כנראה שנזקו רב על תועלתו

זה שבמקרה מסויים טענתו הופרכה לא פוטר את כל טענותיו

אולי אתה לא הבנת את הערתי?
מה פתאום לרש"י יום 18 נקרא יום ווסת? זה אחרון לזיבה, יום הבא זה סתם יום רגיל מימי טהרתה עד שתראה ושוב תספור 7 ו 11 ורק אז יתחיל שוב ווסתה לרש"י
ברמב"ם בכלל דבריך חסרי שחר החל מהראיה השניה","458","","1596","True","True","False","","116","213.151.55.26","0","64673","נידה|לא ע"ב",""),new Message("64697","64696","חשוב מאד","16/12/19 15:47","יח כסלו","תש"פ","15:47","אור חדש","להבין דברי חכמים לעומקם
ולא להסתפק בהם כססמאות
הדרך הבטוחה להבין המדרש הנ"ל זה לראות כיצד חז"ל למדו את דברי קודמיהם בעצמם
כפי שציינתי המסקנה ברורה
לומדים בעיון כל דעה ללא שום משוא פנים
אם יש פרכה לדעה מסויימת מסירים אותה מתורת האמת ('סמי כאן', 'בדותא היא', 'איתותב') וכל שלא מוכחש יכול לשמש כהנחה לדעה חדשה

הנסיון לטעון שרק מישהו עם 'לב מיוחד' יכול להבין דברי חכמים ובכך לפסול דבריו על סמך השערה בדבר זוך ליבו זר לחלוטין לכל התושב"ע כולה","458","","1596","True","True","False","","189","213.151.55.26","0","64673","נידה|לא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);