var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=64476;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("64476","0","רואה או נוגעת- מוכח שלא סותרת?","04/12/19 10:42","ו כסלו","תש"פ","10:42","אור חדש","א: רש"י
דרבנן לא קמיבעיא ליה. דכיון דלרבנן מטמיא בפנים כבחוץ אלמא רואה הויא...
תי' דלא כך משמע הדרשה של רבנן שדרשו 'דם יהיה זובה- בבשרה' שבין דם בין ש"ז בין זוב מטמאין אותה כבר בבשרה אע"פ שזו טומאת בית הסתרים כלומר למעשה יש כאן לימוד שאין הפרוזדור נחשב בית סתרים אלא מקום גלוי לעניין טומאה, ומה השייכות בין הנ"ל לרואה או נוגעת?!?

ב: לעולם לא שמיע ליה. מתני' ודקאמרינן מסברא נוגעת הויא לא היא מסברא לא מיפשט לן דאיכא למימר מדאחמיר רחמנא בבעלי קריין בסיני דכתיב (שמות יט) אל תגשו אל אשה ולא הזהיר על טמא שרץ רואה הויא:

לכאו' מוכח מכאן שאיננה כלל רואה לעניין לסתור, הרי אם נלמד מסיני נראה שהפרשה כלל לא עסקה בטומאת נדות וזבות (דא"כ לא היה די ב3 ימים אלא לא היה ניתן להטהר מזה כלל שבכל יום מישהי נדה) וא"כ מוכח שאין שום קשר בין טומאת משמשת ופולטת לדין זבות וסתירתה","458","","1612","True","True","False","","582","213.151.55.26","0","0","נידה|מב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);