var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6438;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6438","0","ביטול ברוב בתערובת בנ"א","20/01/11 00:44","טו שבט","תשע"א","00:44","משיב מאורות דף היומי","יל"ע יהודי שהתערב בשני גויים, אם אמרינן ביטול ברוב, ודינו כגוי, או דלמא אין ביטול באדם. וכן להיפך גוי שהתערב בשני יהודים.

וכבר נחלקו בזה האחרונים, הקובץ שיעורים ס"ל דאין ביטול באדם, והיד יהודה ס"ל שיש.

וע' תוס' זבחים עא' א' סוף ד"ה אלא, ועוד שאל הרב יצחק, בתירוץ השני של ר"ת, [א"נ, וכו' דמשום רובא לא נעביד דבר שהוא שקר ודאי].

לכא' משמע מדברי התוס' שאדם זכאי שנתערב ברוב רוצחים, אין ביטול ברוב, דמשום רובא לא נעביד דבר שהוא שקר ודאי.

ויל"ע דכל דין ביטול רוב הוא שקר ודאי, דחד בתרי בטיל מה"ת, ומותר מה"ת לאכול את ג' החתיכות ביחד, [ומדרבנן יש ראשונים האוסרים לאכול ביחד], ואדם אוכל ודאי איסור, והא גם שקר ודאי.

ואולי כוונת התוס' דכל שהספק הוא חשוב, אין לתלות אותו ברוב סיבות של כל צד, אלא יש להישאר בעצם הספק. ויש כאן שקר ודאי כלפי הספק עצמו.

ולכן אין ביטול ברוב ביהודי שהתערב בשני גויים, או להיפך, ורק בתינוק מושלח הולכים אחרי הרוב, דצדדי הספק במציאות הם מי השליך אותו, ואין דין רוב חל באופן ישיר על מהות התינוק אם הוא יהודי או גוי, משא"כ בביטול של תינוקות חד בתרי, הצדדים של הספק הם מהות התינוקות. ולכן לא בטיל ברובא.","142","","4848","True","True","False","","1080","85.130.130.141","0","0","זבחים|עא ע"א",""),new Message("6441","6438","במשנה","20/01/11 02:19","טו שבט","תשע"א","02:19","דוד כוכב","מסכת מכשירין ב משנה ז:
"מצא בה {בעיר שישראל ונכרים דרים בה} תינוק מושלך אם רוב עכו"ם עכו"ם, ואם רוב ישראל ישראל, מחצה למחצה ישראל. רבי יהודה אומר הולכין אחר רוב המשליכין".

למה שהשאלה תהיה על המשליך ולא על התינוק עצמו? הרי הספק והשאלה הם בתינוק!

וגם רבי יהודה לא אומר שהשאלה היא במשליך, אלא שרוב תינוקות המושלכים הם גויים גם אם רוב התושבים ישראל.","125","","4848","True","True","False","","174","212.76.113.84","0","6438","זבחים|עא ע"א",""),new Message("6442","6441","תשובה","20/01/11 07:22","טו שבט","תשע"א","07:22","משיב מאורות דף היומי","כי דין רוב אינון מברר מציאות אלא תלוי בצורת הופעת הספק לפנינו.

רבי יהודה הולך לפי רוב אלו שיש להם תכונת ההשלכה. ולא לפי רוב אפשרויות פרישה.","142","","4848","True","True","False","","217","85.130.130.141","0","6438","זבחים|עא ע"א",""),new Message("6450","6441","הערה","20/01/11 21:03","טו שבט","תשע"א","21:03","משיב מאורות דף היומי","אגב, לומר שאדם בטל חד בתרי זה דבר מאוד זר...

אני מבין מאוד טוב את ר' אלחנן...","142","","4848","True","True","False","","186","85.130.130.141","0","6438","זבחים|עא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);