var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=64294;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("64294","0","מקורות לעידוד לימוד דף יומי","20/11/19 23:02","כב חשון","תש"פ","23:02","נתנאל","לקראת תחילת הסבב, מציע לפתוח שרשור (אם אין כבר) על מקורות שמדגישים את מעלת לימוד דף יומי (אולי כדאי לרכז את זה היכן שהוא)
דוגמאות להתחלה:
ראיתי בשם הרב אלחנן סורוצקין, שישנה מעלה של "אינו דומה רבים המקיימים את התורה למועטים"
או בברכ"י על שו"ע יו"ד הלכות ת"ת מביא מר' שפעטיל בן השל"ה בצוואתו שכותב שלימוד דף גפ"ת ביום הוא חיוב כהנחת תפילין
הקדמת הרב משאש נדמה לי לשמש ומגן שכותב שקביעת עיתים לתורה היא דווקא באופן של קביעת כמות חומר מסוים ולא קביעת זמן מסוים
או באגרת של הראי"ה קוק לבנו (כרגע לא זכור לי היכן) כותב שבישיבתו היו מתחילים בלימוד דף גמרא כל בוקר
וזה כמואֿ","747","","1625","True","True","False","","1383","31.210.180.147","0","0","נידה|כח ע"א",""),new Message("64295","64294","על מעלת לימוד הדף היומי","21/11/19 09:03","כג חשון","תש"פ","09:03","מנהל האתר","הבאנו בחוברת "הדרן עלך הדף היומי"
(פרטים על החוברת - בקרוב)

נשמח בהחלט למקורות נוספים (למהדורה הבאה בעוד 7 שנים...) ","1","jpg","1624","True","True","False","","397","95.86.84.28","0","64294","נידה|כח ע"א","0-jpg"),new Message("66266","64294","על מעלת לימוד הדף היומי","10/01/20 11:22","יג טבת","תש"פ","11:22","לינקוש","","58","jpg","1574","False","True","False","","321","95.86.84.25","0","64294","נידה|כח ע"א","0-jpg"),new Message("66235","64295","לאחר שראיתי את חוברת ההדרן","08/01/20 22:55","יא טבת","תש"פ","22:55","נתנאל","הצעות למקורות נוספים
מהרב קוק רואים שלמד דף יומי (גם אם עדין לא בטוח שבסבב הרגיל):
אנו למדים בכל יום בישיבה דף גמרא פשוט אחר התפילה (אגרות ב רצז)
ואל יקטן בעיניך שיעור גפ"ת מסודר בכל יום ויום לימוד הגמרא ובירור ההלכה ונטיית המשא ומתן של הפלפול והערה הישרה המתחדדת המשמחת את הלב וממשכת את הנפש לחיבת התורה שיעור קבוע של דף גמרא צריך שיהיה התפקיד היומי שלך לפני הצעירים (אגרות ד מ)
כך גם הרב צבי הירש וואלק מפינסק, בעל הכתר כהונה על הספרי: להאציל קביעות שעה בשעור מיוחד בכל יום לכל הפנים ללימוד דף גמ׳ משפט דבר יום ביומו, אשר תעלה לריח ניחוח לפני ה׳ כעולת התמיד.״ ...מי יתן ויחזיק כי בלמוד דף גמ׳ בשיעור קבוע כצור חזק בכל יום ויום לבל ירף ממנו כי אז אשרי חלקו."
ועוד מקורות שאפשר ללמוד מהם:
"למוד הגמ' ורש"י תוספות חיוב כמו הנחת תפילין. הגאון מהר"ר שפעטל בצואה, הובא הבסוף ספר יש נוחלין. (ברכי יוסף יורה דעה סימן רמו ס"ק ד)
אמנם יש מאמר אחר שסותר את כל זה. שאמרו ז״ל כל הקובע עתים לתורה מיפר תורה, שנא׳ עת לעשות ה׳ הפרו תורתך. אבל הרה״ג מו״ר זצ״ל, תי׳ גם לזה, באופן אחר. ואמר שכאשר אדם רוצה לקבו״ע לתורה, אל יקבע שעה, למשל כל יום אחר התפלה, אשב עוד שעה בבהכ״נ ללמוד בהתורה. זה לא טוב,שיש חשש שיבא אחד שהוא צריך לו הרבה, לחפש אותו בבהכ״נ, ויוציא אותו לחוץ לדבר עמו. וכשגומר כבר נגמרה השעה, ועבר זמנו בטל קרבנו, עד למחר באותה שעה. לכן במקום לקבוע עת, יקבע דף היומי לקרותו בכל יום. ואז אם נבצר ממנו בבקר, אזי ילמוד בחצות. ואם נבצר ממנו בחצות, ישלים בערב או בלילה. וזהו כל הקובע עתים לתורה, ואינו קובע דף, הוא מיפר תורה, דלא כל העתים שוות, ויבא להפר תורה. ואני הצעיר, מצאתי עזר למו״ר זצ״ל, ממ״ש במס׳ אבות, עשה תורתך קבע. ר״ל אם תרצה לקבו״ע. עשה התורה קבע. ללמוד דף ליום, ואל תקבע עתים. ה׳ יזכנו ללמוד תורה לשמה. (שמש ומגן ג)
הלומד את הדף היומי ירגיש עצמו כאחד מן החבורה-כללישראל-הלומדים תורת ה',וידאג לה ויעשה כל מה שביכולתו לקיומה ולחיזוקה ולהרחבתה, שתקיף כל מי שבשם ישראל יכונה, בכוחו ובכח המרובים העושים את המצוות (למען אחי ורעי לרב אלחנן סורוצקין)
וגם הובא בספר על הלכות תפילה של דגל ירושלים מהר"ש מבעלז בשם החוזה מלובלין שלימוד דף גמרא לפני התפילה מזמר את הקליפות","747","","1576","True","True","False","","113","5.102.239.20","0","64294","נידה|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);