var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=62609;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("62609","0","בר קפרא ורבי חייא","01/09/19 07:39","א אלול","תשע"ט","07:39","אבי גרינבלט","היכן ניתן למצוא דיונים לגבי הפגיעה בכבוד רבי חייא ?","539","","1702","True","True","False","","622","95.86.72.42","0","0","כריתות|ח ע"א",""),new Message("62614","62609","בזכות חיפוש מענה לשאלתך מצאתי אילנות","01/09/19 10:44","א אלול","תשע"ט","10:44","יהודי_קדום","להיתלות בהן - בהבנה שחשתי בה ולא העזתי לבטאה במילים.
מצאתי שפירשו שהחילוף מרבי חייא לרבי עייא - אינו לשון גנאי, אלא הגייה של האות חי''ת כאות עי''ן. "לא העזתי..." משום שרש"י כאן כותב: "עייא - ר' חייא ובלשון גנאי קאמר ליה" , וכן במסכת מועד קטן דף טז עמוד ב כתב: "עייא - כך כינה שמו של רבי חייא, לשון גנאי".

והנה בחיפוש מצאתי אילנות לא מעטים להיתלות בהן המפרשים שחילוף רבי חייא לרבי עייא אינו לשון גנאי, למשל:

תפארת ישראל - יכין מסכת סנהדרין פרק י "...קרא לו כך, משום דר' חייא היה קורא לח' כמו ע' ...".

ערוך לנר מסכת כריתות פרק א - שלושים ושש [המתחיל בדף ב עמוד א]
וכן מה שאמר בר קפרא צריכין לדברי עייא פי' רש"י לשון גנאי וגם בזה י"ל דלא לגנותו נתכוון אלא משום דר' חייא לא יכול לומר ח' כדאמר לי' ר"ש בר רבי במגילה (כד ב) כשאתה מגיע לקרא דוחכיתי לד' נמצא אתה מחרף וא"כ ר' חייא עצמו כשהי' מזכיר שמו הי' אומר עייא ועפ"ז קראו לו גם חביריו כן:


וראה עוד במאגרים.","233","","1702","True","True","False","","282","79.183.74.44","0","62609","כריתות|ח ע"א",""),new Message("62615","62609",""...כי הוו מינצו רבי חנינא ורבי חייא..."","01/09/19 11:47","א אלול","תשע"ט","11:47","יהודי_קדום","בבא מציעא דף פה עמוד ב

ריש לקיש הוה מציין מערתא דרבנן, כי מטא למערתיה דרבי חייא איעלמא מיניה. חלש דעתיה, אמר: רבונו של עולם לא פלפלתי תורה כמותו? יצתה בת קול ואמרה לו: תורה כמותו פלפלת, תורה כמותו לא ריבצת. כי הוו מינצו רבי חנינא ורבי חייא, אמר ליה רבי חנינא לרבי חייא: בהדי דידי קא מינצית? חס ושלום, אי משתכחא תורה מישראל מהדרנא לה מפילפולי! - אמר ליה רבי חייא לרבי חנינא: בהדי דידי קא מינצית? דעבדי לתורה דלא תשתכח מישראל? מאי עבידנא, אזלינא ושדינא כיתנא, וגדילנא נישבי, וציידנא טבי ומאכילנא בשרייהו ליתמי, ואריכנא מגילתא וכתבנא חמשה חומשי, וסליקנא למתא ומקרינא חמשה ינוקי בחמשה חומשי, ומתנינא שיתא ינוקי שיתא סדרי, ואמרנא להו: עד דהדרנא ואתינא - אקרו אהדדי ואתנו אהדדי, ועבדי לה לתורה דלא תשתכח מישראל. היינו דאמר רבי: כמה גדולים מעשי חייא! אמר ליה רבי ישמעאל ברבי יוסי: אפילו ממר? - אמר ליה: אין. - אפילו מאבא? - אמר ליה: חס ושלום, לא תהא כזאת בישראל. אמר רבי זירא: אמש נראה לי רבי יוסי ברבי חנינא, אמרתי לו: אצל מי אתה תקוע? - אמר לי: אצל רבי יוחנן. - ורבי יוחנן אצל מי? - אצל רבי ינאי. - ורבי ינאי אצל מי? - אצל רבי חנינא. - ורבי חנינא אצל מי? - אצל רבי חייא. - אמרתי לו: ורבי יוחנן אצל רבי חייא לא? - אמר לי: באתר דזקוקין דנורא ובעורין דאשא - מאן מעייל בר נפחא לתמן. אמר רב חביבא: אשתעי לי רב חביבא בר סורמקי: חזי ליה ההוא מרבנן דהוה שכיח אליהו גביה, דלצפרא הוו שפירן עיניה, ולאורתא דמיין כדמיקלין בנורא. אמרי ליה: מאי האי? ואמר לי: דאמר ליה לאליהו: אחוי לי רבנן כי סלקי למתיבתא דרקיע, אמר לי: בכולהו מצית אסתכולי בהו, לבר מגוהרקא דרבי חייא דלא תסתכל ביה. מאי סימנייהו? בכולהו אזלי מלאכי כי סלקי ונחתי, לבר מגוהרקא דרבי חייא דמנפשיה סליק ונחית. לא מצאי לאוקמא אנפשאי, אסתכלי בה, אתו תרי בוטיטי דנורא ומחיוהו לההוא גברא וסמינהו לעיניה. למחר אזלי אשתטחי אמערתיה, אמינא: מתנייתא דמר מתנינא, ואתסאי. אליהו הוה שכיח במתיבתא דרבי, יומא חד ריש ירחא הוה, נגה ליה ולא אתא. אמר ליה: מאי טעמא נגה ליה למר? - אמר ליה: אדאוקימנא לאברהם ומשינא ידיה ומצלי, ומגנינא ליה. וכן ליצחק, וכן ליעקב. - ולוקמינהו בהדי הדדי! - סברי: תקפי ברחמי, ומייתי ליה למשיח בלא זמניה. - אמר ליה: ויש דוגמתן בעולם הזה? - אמר ליה: איכא, רבי חייא ובניו. גזר רבי תעניתא, אחתינהו לרבי חייא ובניו. אמר משיב הרוח - ונשבה זיקא, אמר מוריד הגשם - ואתא מיטרא, כי מטא למימר מחיה המתים - רגש עלמא. אמרי ברקיעא: מאן גלי רזיא בעלמא? - אמרי: אליהו. אתיוהו לאליהו, מחיוהו שתין פולסי דנורא. אתא אידמי להו כדובא דנורא, על בינייהו וטרדינהו.","233","","1702","True","True","False","","289","79.183.74.44","0","62609","כריתות|ח ע"א",""),new Message("62616","62615","יש"כ על החרישה....","01/09/19 11:50","א אלול","תשע"ט","11:50","אבי גרינבלט","","539","","1702","False","True","False","","78","37.26.147.242","0","62609","כריתות|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);