var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=62502;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("62502","0","אומר מותר","23/08/19 12:12","כב אב","תשע"ט","12:12","זילבר פדואל","בדף ב. רש"י אומר (5 שורות מסוף העמודה השמאלית)
שאומר מותר הינו עוקר כל הגוף ואנוס הוא ופטור.
מאידך הגמרא ג: למעלה מעמידה מציאות שוגג בע"ז- באומר מותר.

הכיצד?","504","","1714","True","True","False","","677","82.81.31.217","0","0","כריתות|ג ע"ב",""),new Message("62503","62502","באר שבע מסכת כריתות דף ג ע"ב","23/08/19 15:37","כב אב","תשע"ט","15:37","דוד כוכב","אלא באומר מותר כו'. מכאן קשה לי על מה שפירש רש"י לעיל בסוף המשנה (ב, א ד"ה ועל לא הודע) אבל אומר מותר לגמרי דעוקר כל הגוף לאו שוגג הוא אלא אנוס הוא ופטור כו', שהרי כאן מסיק הגמרא באר היטב שהוא חייב באומר מותר לגמרי, וכן מסיק הגמרא בהדיא בפרק ארבע מיתות בתרי דוכתי (סב, א וב'), וכן בפרק כלל גדול (שבת עב, ב) בדוכתי טובא. וכי תימא דטעמיה דרש"י הוא משום דבפרק כלל גדול (שבת סח, ב עי"ש תוד"ה אבל תינוק) איתמר רב ושמואל דאמרי תרוייהו אפילו תינוק שנשבה בין העבודה זרה וגר שנתגייר לבין העבודה זרה כהכיר ולבסוף שכח דמי וחייב, ורבי יוחנן וריש לקיש דאמרי תרוייהו דוקא הכיר ולבסוף שכח, אבל תינוק שנשבה בין העבודה זרה וגר שנתגייר לבין העבודה זרה פטור, ופירש רש"י התם (ד"ה פטור) וז"ל פטור דקסברי רבי יוחנן וריש לקיש אומר מותר אנוס הוא ולא שגגה היא עכ"ל, ופסק רש"י כרבי יוחנן וריש לקיש. אם כן קשה טובא היאך פסק כרבי יוחנן וריש לקיש, שהרי שם בפרק כלל גדול פריך הגמרא מברייתא על רבי יוחנן וריש לקיש, ומשני אמרי לך רבי יוחנן וריש לקיש אנן דאמרינן כמונבז, והא ודאי דלית הלכתא כמונבז אלא כרבנן דפליגי עליה, וכן פסק הרמב"ם בהדיא שהוא חייב באומר מותר לגמרי, ולא במקום אחד בלבד אלא בשני מקומות פסק כן, הן הנה בפ"ב (ה"ו) ובפ"ז מהלכות שגגות (ה"ב), וכן פסק בהדיא הסמ"ג (עשה רי"ג) ושאר פוסקים המפורסמים:
וגם על מה שפירש רש"י דטעמייהו דרבי יוחנן וריש לקיש דאמרי פטור, משום דקסברי אומר מותר אנוס הוא ולא שגגה היא, כתבו עליו התוספות (ד"ה אבל תינוק) וז"ל ואין נראה דטעמייהו כמונבז וטעמא דמונבז מפרש לקמן דיליף מקרא, והא דאמר בפ"ב דמכות (ז, ב) גבי גלות בשגגה פרט למזיד, ומפרש אביי [צ"ל רבא] פרט לאומר מותר, ופריך ליה רבא [צ"ל אביי] אומר מותר אנוס הוא, לאו דוקא קאמר אנוס, דבכל מקום מחייבין ליה, אלא לגבי גלות דוקא ממעט אביי [צ"ל רבא] אומר מותר משום דטובא בשגגה כתיב התם, דהא בפרקין מחייבי אומר מותר בעבודה זרה ובחלב אף על גב דכתיב בהם בשגגה וכו' עכ"ל. [עיין תוס' שבת עב, ב ד"ה באומר מותר ובתוס' סנהדרין סב, א ד"ה ורבא] הרי אתה רואה מפורש שגם התוספות כתבו בפשיטות דהא בפרקין מחייבי אומר מותר בעבודה זרה ובחלב כו', ואי אפשר ששום אדם יחלוק עליו. לכן לולא דמסתפינא מחבראי, הייתי אומר שלא יצאו אלו דברים מפה קדוש רש"י אלא דברי תלמיד טועה הם. כן נ"ל:","125","","1714","True","True","False","","189","213.151.42.29","0","62502","כריתות|ג ע"ב",""),new Message("62507","62503","יישר כח ! ושאלה -","24/08/19 23:48","כג אב","תשע"ט","23:48","זילבר פדואל","האם בטוח שרש"י הוא המפרש של מסכתנו?","504","","1713","True","True","False","","518","176.12.141.184","0","62502","כריתות|ג ע"ב",""),new Message("62508","62507","כן","25/08/19 00:26","כד אב","תשע"ט","00:26","דוד כוכב","ראה:
1. תוספות מסכת כריתות (עם תוספות ישנים) דף יב עמוד א ד"ה ומודים חכמים
לא מודו דפטור - רש"י פירש שתי לשונות ור"י
2. תוספות מסכת כריתות (עם תוספות ישנים) דף יג עמוד א ד"ה אמר רבא
לרצון שיטת הר"י אבל רש"י פירש מקום חלב
3. תוספות מסכת כריתות (עם תוספות ישנים) דף יד עמוד א ד"ה פקע פיגולו
ממנו - במנחות הקשה רש"י פרק הקומץ (דף יד.)
4. תוספות מסכת כריתות (עם תוספות ישנים) דף טו עמוד ב ד"ה המוחק הכרישה
המוחק הכרישה - פי' רש"י כותש משמע דבעי למימר דבמי
5. תוספות מסכת כריתות (עם תוספות ישנים) דף כב עמוד א ד"ה דם חללים
קילוח כו' - פירש רש"י דם חללים שכבר

וראה למשל אודות דוגמה 1 ברש"י מסכת כריתות דף יב עמוד א
מודים חכמים לר' יהודה - ופליגי אדר"מ בחלבין... ...
ל"א - מודים חכמים לר"י בחלבין","125","","1712","True","True","False","","186","95.86.106.140","0","62502","כריתות|ג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);