var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=62336;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("62336","0","ולד ולדן עד סוף כל העולם","05/08/19 08:31","ד אב","תשע"ט","08:31","דוד כוכב","האם יש הבדל בין הנכד לבין הנין?

על כך כאן.","125","","1728","True","True","False","","731","95.86.64.155","0","0","תמורה|יז ע"ב",""),new Message("62338","62336","קושי שלי על המאמר:","05/08/19 11:08","ד אב","תשע"ט","11:08","יהודי_קדום","במאמרו ולד ולדן עד סוף כל העולם, בהסתמכו על הגמרא בכתובות דף פג ע"ב, כתב:

"...ובכלל "פירי פירות" האלו כלולים גם ולד ולדן של בהמות, כמו בסוגייתנו".

הקושי בהבנתי את המאמר מתחיל בשאלה:
מהו המקור/ההבנה בהכללה ש "ולד ולדן של בהמות כמו בסוגייתנו" נחשב "פירי פירות" כפי הגמרא בכתובות דף פג ע"ב שהביא במאמר??
לענ''ד התוס' בעמוד זה ד''ה לא מיבעיא בוולדות דלא מודינא
לא עוסק בכך אף שהוא מזכיר ''ותימה דבריש הכותב (כתובות פג:) בעי פירי פירות דווקא או עד סוף העולם דווקא ...'''
אולי אם ייאמר שהבעל אוכל את ולד הולד, הרי אפשר לכנותו פרי ושפיר נאמר.
אך מה במקרה שאינו אוכלו? לענ"ד צריך לומר שולד הולד הוא של האשה.

אני מציע לעיין בדף עט עמוד ב שהוא ''עשיר' יותר בנד''ד, כי לפי הגמרא בכתובות פג עמוד ב, להבנתי, אין קשר מפורש לבהמה כפי שהביא:
"ואלו הן פירי פירות? הכניסה לו קרקע ועשתה פירות - הרי הן פירות, מכר פירות ולקח מהן קרקע ועשתה פירות - הרי הן פירי פירות..." (כתובות פג עמוד ב).
כך אני מבין:
ולד-ולד - שייך לאשה, וכמו שקרקע השייכת לאשה תישאר שלה אף שהבעל אוכל פירותיה - הרי הוא גם יכול לאכול את ולד-הולד שהוא פרי המילוג.

ראה חידושי הרי"מ מסכת כתובות דף פג עמוד ב
...מפורש ברי"ף ז"ל דבלא סילק א"ע הדין כן ג"כ דרשאי לאכול הפירות או כשמכרן ולוקח קרקע יש לו פירות השניים והגוף דאשה...וכשמגדל הולד שיהיה מהן ולדות שוב בזמן הגידול הולד שלה וממילא ולד ולד שלה שאותן פירי פירות שמחמת שאינו אוכל פירות הראשונים הם באין משלה דלענין זה לא היה לו פירות כלל. ....","233","","1728","True","True","False","","195","79.176.23.216","0","62336","תמורה|יז ע"ב",""),new Message("62339","62338","הבעל אוכל פירות נכסי מילוג קרקע וגם בהמה","05/08/19 15:54","ד אב","תשע"ט","15:54","דוד כוכב","יש אמנם דעות שכאשר הגוף כלה, הפירות ממלאים את מקום הגוף והם נעשים גוף, כגון בהמה שמתה שנעשה אז הולד תמורתה.
אך התוספות לא סובר כך, וגם אני לא כתבתי באופן של שיטה זו.","125","","1728","True","True","False","","227","95.86.64.155","0","62336","תמורה|יז ע"ב",""),new Message("62340","62339","שהבעל אוכל פירות אינו חידוש, ודף עט שם","05/08/19 16:17","ד אב","תשע"ט","16:17","יהודי_קדום","ומפרשיו עשירים בנד''ד יותר מדף פג: ,
ומה שהביא עכשיו אינו מרומז במאמר ואולי בגלל זה כוונתו והבנתי מקבילות.","233","","1728","True","True","False","","164","79.176.23.216","0","62336","תמורה|יז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);