var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=62213;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","44"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("62213","0","מה הסיבה","23/07/19 09:29","כ תמוז","תשע"ט","09:29","עלי","שהתורה אוסרת להקדים תרומה לביכורים הרי לכאורה אין הפרשת התרומה מפריעה כלל להפרשת הביכורים, זה לחוד וזה לחוד. בעצם לא הבנתי את פשט הכתוב 'מלאתך ודמעך לא תאחר'. הפשט הפשוט למי שקורא קריאה חפה מידיעה קודמת של הגמרא הוא שיש לתת את שני החיובים בזמן, כל אחד תוך פרק הזמן המוקצב לו, בלי שום קשר ביניהם, חוץ מעצם החיוב לא לאחר את שניהם.
בפסוק עצמו לא כתוב שום דבר על סדר פנימי ביניהם ( אילו היה, ראוי היה לכתוב : לא תאחר מלאתך לדמעך ).
יסבירו נא המלומדים לאדם פשוט כמוני את ההגיון שבאיסור ההקדמה.","209","","1740","True","True","False","","663","194.114.146.227","0","0","תמורה|ד ע"א",""),new Message("62215","62213",""מקדים החמור לקל".","23/07/19 09:50","כ תמוז","תשע"ט","09:50","דוד כוכב","שאלת שתי שאלות:

א. הביא רש"י מסכת תמורה דף ד ע"א:
"דרשינן במכילתא דיוקדמו ביכורים לתרומה משום דביכורים חמירי דאית להו ד' שמות ראשית ומלאה ותרומה וביכורים ותרומה אין לה אלא שלשה שמות ראשית ודמעה ותרומה ויוקדם תרומה למעשר ראשון שאין לו אלא ב' שמות כגון מעשר ותרומת מעשר ויוקדם נמי מעשר ראשון דאית ליה ב' שמות למעשר שני דאין לו אלא שם אחד כגון מעשר שני תלמוד לומר מלאתך ודמעך דאכולהו קא משתעי דחמור שבהן לא יאחר אלא מקדים החמור לקל".
כלומר שכמו שאסור להדיוט לאכול לפני ההפרשה החמורה, כך אסור להפריש לקדושה קלה לפני ההפרשה החמורה יותר.

ב. לו הפסוק היה רוצה רק לומר שכל הפְרשה תהיה בזמנה, הוא לא היה מפריד ביניהם ואומר "מלאתך ודמעך" אלא משתמש במילה הכוללת את שניהם, כגון: הפרשותיך לא תאחר. הייתור שבהפרדה בא לרמז שגם בין שניהם אסור לאחר את המוקדם.","125","","1740","True","True","False","","191","212.76.98.185","0","62213","תמורה|ד ע"א",""),new Message("62218","62213",">>>>","23/07/19 15:14","כ תמוז","תשע"ט","15:14","אבי גרינבלט","האם לא סביר שהביכורים שמהותם תודה לבורא יוקדמו לנתינה לכהן?
מעין החובה להתחיל את היום בעמידה לפני הבורא לפני אמירת שלום לב"ו .","539","","1740","True","True","False","","80","37.26.147.203","0","62213","תמורה|ד ע"א",""),new Message("62216","62215","ראוי היה","23/07/19 10:33","כ תמוז","תשע"ט","10:33","עלי","לכתוב פשוט יותר : מלאתך לא תאחר לדמעך. מה שכתב הרב כוכב כ'דיוק' אינו מוכר לנו כיום כדקדוק הכרחי והפשט הפשוט הוא כפי שכתבתי וללא כל דיוק דקדקני, בודאי לא די ברמז כפי שכתב הרב כוכב.
אבל גם שאלתי לטעם וסיבת האיסור, מדוע בכלל זה חשוב לא להקדים את האחד לשני, איזה פגם או דבר לא ראוי יש בזה ( האם רק בגלל שלאחד יש ארבעה שמות ולשני שלשה, האם זה כמו להחשיב יותר כהן לעומת לוי, וכי לפירות יש כזה דבר של חשיבות בגלל יותר שמות שבגלל זה חובת הקדמה חשובה כל כך שילקה אדם ארבעים בגלל שהקדים ? נפלנו על הראש ? ), הרי זה לא דומה למי שיש לפניו פרי העץ ופרי האדמה שאם יקדים האחד לשני עלול להפסיד ברכה וכדו'. במפריש אחד לפני חבירו לכל אחד מהם לא קרה שום הפסד. מה אם כן הפגם שבגללו אסרה זאת התורה ?
אם רק בגלל חשיבות יחסית, כמו בתרומה לעומת מעשר, די היה לקבוע שהתרומה חשובה מהביכורים, וממילא אסור היה לחרוג מהסדר כמו בתרומה לעומת מעשר, אך לאסור מדיוק אפשרי של הקדמה בפסוק למה ( תמיד אפשר לטעון שזה זלזול בציווי של הקב"ה ואז עצם הזלזול הוא הבעיה, אבל אזי נראה הדבר כאילו הקב"ה בא בטרוניא על האדם על דבר שחשיבותו אצל בני אדם מעטה מאד )?","209","","1740","True","True","False","","145","194.114.146.227","0","62213","תמורה|ד ע"א",""),new Message("62229","62216","דרשות מדרשי ההלכה אינן כדקדוק המוכר היום","23/07/19 22:29","כ תמוז","תשע"ט","22:29","דוד כוכב","כך הוא בכל דרשות שבגמרא ולא רק כאן. בדיבור שלנו לא חסים וחוסכים כל מילה ואות.","125","","1740","True","True","False","","197","212.76.98.185","0","62213","תמורה|ד ע"א",""),new Message("62219","62218","אפילו אם כן","23/07/19 17:21","כ תמוז","תשע"ט","17:21","עלי","אבל יהודי מוכן ורוצה לתת את שניהם ובעין יפה, מדוע זה משנה - ההקדמה - עד כדי כך שאם יקדים - ייענש חמורות בארבעים מלקות ? והכל נלמד מדקדוק בכתוב, שלפי לשוננו בהבנה פשוטה אין זה הפשט, כי הפשט הפשוט הוא כפי שכתבתי שאסור לאחר את נתינתם, והיהודי אינו רוצה לאחר את נתינתם רק נוח לו לתת קודם תרומה כי הכהן שכנו והביכורים צריכים הינף בביהמ"ק.
סו"ס גם הכהנים אוכלים משולחן גבוה ולא משלהם, וגם את הביכורים מקבל הכהן לבסוף ואינם אלא מונפים ליד המזבח בעוד התרומה אינה מצריכה זאת !
מה זה מפריע שקודם יתן לכהן השכן הנחמד את תרומתו ואח"כ יסע לביהמ"ק להניף את הביכורים ?","209","","1740","True","True","False","","155","194.114.146.227","0","62213","תמורה|ד ע"א",""),new Message("62226","62219","ומדוע שלא יאמר שלום "על הבוקר" לחבר","23/07/19 21:46","כ תמוז","תשע"ט","21:46","אבי גרינבלט","לפני התפילה ?","539","","1740","True","True","False","","114","95.86.72.42","0","62213","תמורה|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);