var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6207;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6207","0","דין פתח היכל נעול","10/01/11 13:11","ה שבט","תשע"א","13:11","מתפעל",""דאמר רב יהודה אמר שמואל: שלמים ששחטן קודם שיפתחו דלתות ההיכל פסולין שנאמר (ויקרא ג) 'ושחטו פתח אהל מועד' בזמן שהוא פתוח ולא בזמן שהוא נעול".

א: מה יהיה הדין אם השערים סגורים ברובם אבל פתוחים מעט. האם אמרינן רובו ככולו ונחשב סגור או שמספיק שפתוח מעט בכדי לא להחשב כנעול.


ב: האם נלמד משחיטה לשאר עבודות כמו קבלת הדם הולכה וזריקה או שהפתח מעכב רק בשחיטה?

ג: האם נלמדים כל הקרבנות משלמים? האם הלימוד הוא במה מצינו? האם לא ניתן לפרוך את הלימוד?

יישר כח למשיבים ועונים
וברוכים הנמצאים","148","","4859","True","True","False","","946","80.74.114.58","0","0","זבחים|נה ע"ב",""),new Message("6209","6207","ויש להסתפק עוד","10/01/11 14:31","ה שבט","תשע"א","14:31","מתפעל","מה יהיה הדין אם התחיל לשחוט והפתח היה נעול, ותוך כדי שחיטתו פתחו את ההיכל, כך שבסופו של דבר יוצא שרוב סימן ראשון וכל סימן שני שחט בעוד הפתח פתוח, האם זה בסדר או דילמא, מכיוון שהתחיל לשחוט בפתח נעול, שחיטתו פסולה.

ודכוותיה ניתן להסתפק אם היה הפתח פתוח בתחילת שחיטתו וננעל באמצע ונפתח בסוף אי אמרינן דשפיר דמי או לא.","148","","4859","True","True","False","","165","80.74.114.58","0","6207","זבחים|נה ע"ב",""),new Message("6215","6207","תשובות (בקצרה)","10/01/11 15:17","ה שבט","תשע"א","15:17","עציוני","א. מסברא, אין שיעור לפתח וכל מה שנחשב פתח (כלומר: אינו לבוד) מספיק כדי להיחשב פתוח, והחלק הסגור הוא כמו המשך של הקיר.

ב. תוס' כאן (לגבי וילון) מעיר שלאחר השחיטה ניתן לסגור את הדלתות - משמע שהקפידא הוא רק בשחיטה, וכך מסתבר שהרי הפס' הוא "ושחטו פתח אהל מועד"

ג. תוס' במנחות מט: (ד"ה אחד המפרש על פני 3 עמודים!) מעיר: "עולת העוף שנמלקה ומנחה שנקמצה .... משום קודם פתיחת דלתות ההיכל לא מיפסלי דלא כתיב בהו פתח", משמע שלא לומדים משלמים לדברים אחרים ורק איפה שנאמר במפורש "פתח" חל הדין. גם הרמב"ם מביא את הדין ביחס לשלמים בלבד. לעומת זאת תוס' ביומא כט סובר שכל שחיטה נלמדת משלמים.","159","","4859","True","True","False","","219","132.70.40.183","0","6207","זבחים|נה ע"ב",""),new Message("6211","6209","עי' ספר המפתח","10/01/11 14:56","ה שבט","תשע"א","14:56","המכריע","עי ס' המפתח פרק ה' הלכה ה' ממעשה הקרבנות. האם דוקא בשלמים עי' כבר במשנ"ל, וכמעט בכל השאר בהמצויין שם.","199","","4859","True","True","False","","113","95.86.78.131","0","6207","זבחים|נה ע"ב",""),new Message("6216","6209","אולי תלוי","10/01/11 15:18","ה שבט","תשע"א","15:18","עציוני","אולי תלוי בשאלה האם ישנה לשחיטה מתחילה ועד סוף או אינה לשחיטה אלא לבסוף.","159","","4859","True","True","False","","203","132.70.40.183","0","6207","זבחים|נה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);