var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=62068;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("62068","0","משוגע או טפש ?","10/07/19 08:50","ז תמוז","תשע"ט","08:50","עלי","בדפים הנוכחיים נתקלים במקדישים נכסיהם ואין להם, כלומר שלאחר הגביה לא נשאר להם כלום או כמעט כלום.
מה גורם לאנשים לנהוג כך ? לא ראיתי שום התיחסות של חז"ל כבי"ד, כלומר זה יפה מאד לדאוג לגביית חובות להקדש ובכלל, אבל מי שמשאיר את משפחתו חסרת כל בגלל 'שגעון' להקדיש נכסיו, האם לא ראוי היה שביה"ד יתערב קודם כל וידאג 'להוציא לו את הג'וקים שלו מהראש' ולהתיר לו את נדרי הטפשות והשגעון חסרי האחריות ?
אם אני טועה בטפשותי בהבנת העניין נא אלפוני בינה. איני בוש ללמוד.
אגב, אובדן גבולות ונדיבות מוגזמת קיצונית עד בזבזנות היא חלק מוכר מהפרעות נפשיות כמו מניה והיפומניה והפרעות נוספות. הפרעות אלו קשות לטיפול ולשליטה גם כיום וגורמות לא אחת לבעיות משפחתיות ניכרות.","209","","1755","True","True","False","","788","194.114.146.227","0","0","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62069","62068","ישנה התייחסות במקומות אחרים","10/07/19 09:09","ז תמוז","תשע"ט","09:09","אבי גרינבלט","כמו שבמסכת חולין לא עסקו בצד הממוני של מחשבת הפיגול הגורמת לנזקים ממוניים לא מבוטלים (תקנות אושא כדוגמא)","539","","1755","True","True","False","","219","81.218.144.99","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62071","62068","אתה מכיר אפשרות שב"ד יתיר נדר בלי שהנודר","10/07/19 09:42","ז תמוז","תשע"ט","09:42","Almuaddib","פונה לבית הדין?","107","","1755","True","True","False","","203","87.70.168.162","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62072","62068","[ללא נושא]","10/07/19 12:35","ז תמוז","תשע"ט","12:35","אור חדש","יש הנחיות בחזל שלא לתת יותר מחומש ולא להיות לעול על הציבור ועוד ברוח זו

זה לא פותר מלדון במקרה התיאורטי שאדם החליט בניגוד לדעת חזל להקדיש הכל וכד'

ישנה כפי שלמדנו מחל' אם נשאלים על ההקדש

ככלל חופש הבחירה שלנו לבחור מה לעשות עם נכסינו כמעט ולא מוגבל בתורה וחזל ואין בכלל לצפות מחזל להפוך לגננות של הפרטים, מאד ליבריטאני...","458","","1755","True","True","False","","187","213.151.55.26","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62074","62068","דוגמות","10/07/19 13:10","ז תמוז","תשע"ט","13:10","דוד כוכב","במסכת בבא בתרא דף קלג ע"ב: "יוסף בן יועזר היה לו בן שלא היה נוהג כשורה, הוה ליה עיליתא דדינרי, קם אקדשה".
יוסף בן יועזר מחכמי הזוגות הקדיש את הונו דוקא משום שלא רצה שבנו שאינו נוהג כשורה יירש אותם.

בענין ההפרעות הנפשיות של בזבזנות, הסוגיה העוסקת בכך היא במסכת חגיגה דף ג ע"ב: "תנו רבנן: איזהו שוטה? ...והמקרע את כסותו".
ואומרת הגמרא שם בהמשך: "והמקרע את כסותו - אימור בעל מחשבות הוא", ופירש הידיד נפש גיטין פרק ז ה"א: "קִינוֹקוֹס היינו בעל מחשבות, פילוסוף בלע"ז ובא למסקנה שהבגדים אינם חשובים לכן מקרע אותם". כלומר שאדם עשוי להגיע למסקנה שעל עושרו אמר קהלת (ה, יב) יֵשׁ רָעָה חוֹלָה רָאִיתִי תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ עֹשֶׁר שָׁמוּר לִבְעָלָיו לְרָעָתוֹ, ומשום כך הוא מחליט להקדישו.
ובשו"ת דברי חיים (אבן העזר חלק ב סימן עו) פירש: "ובעל מחשבות לדעתי היינו שמעורב במחשבות שונות ודמיונות ולאיש כזה מאד שכיח שידמה שהוא גדול הדור ובשביל זה לא נדיננו כשוטה".
ובשו"ת באר משה (ירושלימסקי) בנין ירושלים סימן יח פירש: "דלמא לא היה רק בעל מחשבות ומרה שחורה ולא הגיע החולי להראש". כלומר דיכאון.","125","","1755","True","True","False","","277","95.86.73.86","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62132","62068","הבנה חדשה לאור שאלתך","15/07/19 11:21","יב תמוז","תשע"ט","11:21","אור חדש","בדינו של שכ"מ שאם נתן לאחר כל הונו יכול לחזור בו אם נרפא ואם נתן חלק לא חוזר, מוסבר שאם נתן הכל פשוט שעשה זאת מחמת החולי ולכן אומדים דעתו שלא התכון לתת גם אם יבריא לעומת זאת אם השאיר חלק לעצמו נראה שלקח בחשבון כלל האפשרויות ומתנתו מתנה

נראה שכך יש גם להבין המגבלה שבסוגייתנו, המחרים הכל עושה זאת ללא מחשבה ומחמת חולי (כפי שהצעת) וממילא לכשיבריא וירצה לבטל החרם הריהו בטל ועומד אך אם השאיר חלק לעצמו מוכח שבדעת עשה וחלה תרומתו","458","","1750","True","True","False","","161","213.151.55.26","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62075","62074","אם כן","10/07/19 14:28","ז תמוז","תשע"ט","14:28","עלי","האם יש פיקוח כלשהו על הנודר מצד ההקדש/בית הדין, ואם נניח ידוע שהנודר לוקה בהיפומניה, האם הנדר מותר מעיקרו ( רוב הלוקים בהפרעות אלו אינם מוגדרים בד"כ כחולי נפש אין עליהם פיקוח ומגבלות שהרי אינם מסוכנים לציבור, והם יכולים לעשות כחפצם כולל בזבוז כספם בלי גבול )
הנושא הזה הוא בעייתי מאד, כי למשל מקובל לתת מתנות תודה לרופאים עקב טיפול מוצלח, אבל זה עלול לגלוש בקלות למתן ללא גבולות ע"י אנשים מהסוג הנזכר לעיל, ואין למיטב ידיעתי כללי אתיקה ברורים בעניין. ( ואינני נכנס לעניין מתנות לפוליטיקאים שמסיבות אחרות עלול לגלוש למתנות ללא גבול, עיין ערך הון שלטון )
צריך היה לשאול מדוע לא כתב רבי במשנה שהקדש ע"י חש"ו אינו הקדש וכל המקדיש כל ( או יותר מחומש מנכסיו ) נכסיו צריך בדיקה ( פסיכיאטרית !).
אני מקוה שעתה משהעלינו נושא חשוב זה לא תילמד הגמרא באופן סתמי וטכני אלא תוך התיחסות לבעיתיות הנזכרת.","209","","1755","True","True","False","","222","37.60.46.148","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62079","62074","תודה רבה","10/07/19 19:52","ז תמוז","תשע"ט","19:52","אמלתראות","מאד מעניין","267","","1755","True","True","False","","185","68.192.20.132","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62076","62075","אתה מתכוון, מדוע רבי לא היפנה לטבלה 3.8?","10/07/19 14:40","ז תמוז","תשע"ט","14:40","Almuaddib","באמת, המשנה היתה צריכה להפנות אותנו לטבלה 3.8 ב-DSM, בה מפורטים כל הקריטריונים המבחינים להיפומניה.

צודק.

או שאולי הוא העדיף להפנות לקודים של ה- ICD ?","107","","1755","True","True","False","","404","87.70.168.162","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62077","62075","הגמרא בחגיגה דנה מתי הוא נחשב לשוטה","10/07/19 19:10","ז תמוז","תשע"ט","19:10","דוד כוכב","כפי שכתבתי לעיל, ושוטה אין הקדשותיו כלום.
ההלכה שם שנחוצים כל הסימנים, לכן מי שזה השגעון היחיד שלו ובשאר הדברים הוא נראה בסדר, אין לו דין של שוטה. והתורה מושתתת על בסיס ליברלי עם מצוות סוציליסטיות, בי"ד לא קובע לשום אדם מה לעשות ברוב כספו, להוציא את המעשרות.","125","","1755","True","True","False","","242","95.86.73.86","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62097","62075","אני לא מאמין במקצוע הזה שנקרא פסיכיאטריה","12/07/19 15:55","ט תמוז","תשע"ט","15:55","סיפורים קצרים על הדף","בקובץ אנשים שיושבים כל שנה ומחליטים מי נורמלי ומי לא, המקצוע הזה לא רפואי ולא מדעי אלא מומצא מאנשים ''משכילים'' ומחברות תרופות שמשחדות אותם כהוגן
אפשר להשאיר את הויכוח מי הוא נורמלי לפילוסופים שיתעסקו בשאלה הזאת ויכתבו רומאנים.
ההגדרה של חכמינו ללא נורמלי, הוא מי שחוטא, אין אדם חוטא אלא אם כן נכנסה בו רוח שטות.
להקדיש את כל רכושו להקדש זה לא חטא, (למרות שבמקום אחר כתוב אל יבזבז יותר מחומש) בגמרא שלנו לא מצויין שזה חטא, לכן בן אדם כזה הוא נורמלי, וילכו לגיהנום כל הפסיכולוגים והפסיכיאטרים וכל הרופאים שמחלקים סוכריות פסיכו-מרדימים לאנשים תמימים וריטלין לילדים.
ותבין עלי היקר, שרק חכמינו קובעים מי נורמלי (מי שלא חוטא) ולא כל האחרים.","599","","1753","True","True","False","","135","109.65.127.209","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62078","62076","ואולי לDSM-II?","10/07/19 19:13","ז תמוז","תשע"ט","19:13","דוד כוכב","מה דעת המשנה אודות חולניות בנטיות?","125","","1755","True","True","False","","275","95.86.73.86","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62080","62078","חז"ל הגדירו את זה כעברה, לא כמחלה","10/07/19 20:30","ז תמוז","תשע"ט","20:30","Almuaddib","אתה מערב שני מיני דיון לא רלבנטיים.

אני לא מכיר הגדרה בחז"ל של נטיה הפוכה כמחלה או כסטיה. זה מוגדר כתועבה בתורה - בדיוק כפי שעבודה זרה מוגדרת, או אכילת מאכלות אסורות. מה זו עברה - אף זו עברה. תאורטית, יכול אחד לומר לך אפשי ואפשי, אך מה אעשה והתורה אסרה עלי.

יש איסור על המעשה, כמו איסור גזל.


נ.ב.
הגדרת מחלות נפש תמיד תהיה תלויית תרבות. אדם המהלך ברחובה של ירושלים ומדבר אל הוריו המתים, ייחשב לתמהוני. אדם העושה זאת ברחוב בטהיטי, יהיה נורמלי לחלוטין. אי אפשר לנתק את ההתנהגות של בני אדם מהרקע התרבותי עליו היא צומחת. ביוון העתיקה מכרו נערים צעירים למטרות שעשוע לאצילים שלא חיבבו נשים. האם הם ראו בכך סטיה? כנראה שלא.
יכול העולם לראות בכך סטיה או נורמה, זה לא משנה את העובדה שמדובר באיסור דאוריתא. יש לי שולחן ערוך, אני לא קובע הלכות לפי ה-DSM, אם כי העדכון או השינוי שלו, רלבנטי בהחלט לשינוי נורמטיבי בחברה הכללית.","107","","1755","True","True","False","","245","87.70.168.162","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62099","62097","מי שמאמין בכך שהמים זוכרים, מחלק ציונים","12/07/19 19:08","ט תמוז","תשע"ט","19:08","Almuaddib","מאד קל לקבוע, בהינף מקלדת, שיש דבר שאינו מדע אלא מומצא.

מה שמשעשע, שכותב את זה מישהו שמאמין שבאמצעות מים מדוללים מרפאים את כל המחלות שהרופאים הרשעים גרמו לנו לחלות בהן.

נתקלת פעם באדם פסיכוטי? דיברת פעם עם פרנואיד שבטוח שהשב"כ משתיל לו מחשבות מרחוק? כל המחלות האלו מומצאות על ידי אינטרסנטים?

נ.ב.
לא רק לחברות תרופות יש אינטרס כספי, גם לחברות שמוכרות שיקויי פלא הומאופתיים יש רווחים, אתה יודע.","107","","1753","True","True","False","","188","87.70.168.162","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62103","62097","אם אינך מאמין","14/07/19 13:40","יא תמוז","תשע"ט","13:40","עלי","שיש מחלות נפש, כדאי לך לקרא בספרות הרפואית לא רק מהן המחלות אלא תחילה כיצד מגדירים מהי מחלה וכן הפרעה וכן קוי אישיות וכדו' וברור שלא כל דבר מוגדר כמחלה, אבל שמצב נפשי יכול להיות מוגדר כמחלה זה ודאי ואינו קשור לאמונתך אלא למימצאים אובייקטיביים והניתנים למדידה ובדיקה. זה היסוד ה'מדעי' שברפואה המודרנית, היינו, היותה ניתנת למדידה ובדיקה תוך הסתמכות על מימצאים גופניים מתאימים הן ברמת הרקמה והן בבדיקות נלוות פיזיולוגיות ובהדמיות, כולן אובייקטיביות ולא סובייקטיביות.
העובדה שלא כל איבחון נעשה על פי כללי האיבחון המדוייקים אינה מורה אלא על כך שלצערנו חלק מהעוסקים במקצועות הרפואה אינם פועלים באופן המצופה מהם ( ופועלים באופן בלתי ראוי ושרלטני ) מבחינה מקצועית אך אין זה מוכיח שהמקצוע עצמו אינו מדעי ומבוסס.
הלשון המזלזלת אינו מכבדת אותך ומראה שאינך בקי כלל במקצוע רפואי זה וכפי שלו זלזלת ולעגת לעוסקים במדע הפיזיקה בלי שהינך פיזיקאי בר סמכא, לא היית שם ללעג אלא את עצמך, כך היזהר מלשים ללעג את העוסקים ברפואה.
אינני חפץ להתפלמס לעצם העניין, כי הפורום אינו המקום הראוי לכך.","209","","1751","True","True","False","","182","194.114.146.227","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62109","62099","[ללא נושא]","14/07/19 15:31","יא תמוז","תשע"ט","15:31","סיפורים קצרים על הדף","1 אם אתה חושב אחרת, תסביר לי מה מדעי בפסיכיאטריה
2 לפי הפסיכו, כולנו נחשבים פסיכוטיים בדרגה מסויימת
3, יש לי מטופל שהשבכ חושב שרודפים אחריו והוא מטופל בלי תרופות ובלי פסיכיאטר, 4, אתה צודק שגם לחברות התרופות ההומאופתיות יש אינטרס אבל אין מה להשוות ב0. אחוז לעומת השוק של חברות התרופות שרק רוצים שתצרוך עוד ועוד ושתישן ושתבזבז את כל החיים שלך
5 המים לא צריכים לזכור, הדילול במים מאפשר לחומר רעיל לרפא בן אדם שמראה סימפטומים זהים, מה לא פשוט בזה?
6 איזה מחלה כרונית הצליחה הרפואה לרפא? (סרטן, דמנציה, טרשת, ALS, ארטריטיס, וכו וכו וכו,) שום מחלה,
בסוף הבן אדם מת חולה, לא חראם?","599","","1751","True","True","False","","125","109.65.127.209","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62108","62103","אתה מבלבל בין רפואה לפסיכו רפואה","14/07/19 15:21","יא תמוז","תשע"ט","15:21","סיפורים קצרים על הדף","קווי אישיות של בן אדם לא יכול להיות מוגדר כמחלה,
שום מימצא אובייקטיבי אין במחלות נפש, שום דבר לא ניתן לבדיקה, תעשה סיטי ואמ אר איי על כל מי שיש לו דיכאון ולא תמצא כלום, גם לא הולכה עיצבית ואולטרא סאונד ומשאתה רוצה, אין מימצאים גופניים ואין שינויים ברקמה אצל מי שיש לו פיברומיאלגיה ולא אצל מי שרוצה להתאבד ככה שזה ברור שזה לא אובייקטיבי,
הפסיכיאטריה וכן הפסיכולוגיה הם לא יכולים להיות מוכח מדעית מיסודם, הם לא מדע ולא רפואה, לצערי הם מוליכים שולל את רוב כדור הארץ ''המודרני'', הגיע זמן להודיע לכולם שהמלך הוא עירום, ושגם אתה תהיה כנה עם עצמך ותודה שזה עורמה אחת גדולה מבלי לדבר על מקתוע הרפואה שמטפל בדרכים מאוד מאוד פרימיטיביות, כגון כריתת איברים חיתוך גולגולת ועוד ניתוחים שונים ומיותרים, וזה לכו''ע איסור לא תרצח
אם אינך חפץ להתפלמס על הנושא זכותך לא לענות

והפורום הוא כן מקום לכך, כי שאלת אם זה משוגע או טיפש, והתשובה שהם, אנשי הפסיכיאטריה הם לא מי שיקבעו מה זה שיגעון, ואם הגמרא קובעת שיכול אדם להקדיש את כל נכסיו, אדרבא, אולי הוא מבורך","599","","1751","True","True","False","","104","109.65.127.209","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62112","62108","בחיי שזה משעשע. שאתה תבקש ממצא?!","14/07/19 16:07","יא תמוז","תשע"ט","16:07","Almuaddib","אולי תספק ממצא אובייקטיבי לכך שהומאופתיה אכן מרפאת? מחקר? משהו?


על פסיכולוגיה ופסיכיאטריה התפרסמו אלפי מחקרים, כאלו שעמדו לביקורת. חלקם הפריכו תפיסות שהיו, חלקם איששו דרכי טיפול.

רוצה לספר לנו על המחקרים שאיששו את ההומאופתיה שלך?","107","","1751","True","True","False","","174","87.70.46.178","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62113","62108",""כל עוד אמונת ההבל האלילית בכל צורה שהיא","14/07/19 16:19","יא תמוז","תשע"ט","16:19","יהודי_קדום","רש"ר הירש שמות פרשת כי תשא פרק לב פסוק יט
כל עוד אמונת ההבל האלילית בכל צורה שהיא עולה על יסוד שגיון הרוח ומצטמצמת בתחום השכל בלבד, - עדיין יש תקוה שבמקום השגיון תבוא הדעת, ובמקום אמונת ההבל - האמת, ובנקל יחזרו למוטב. אולם אם אמונת ההבל האלילית עברה מתחום התעייה הרוחנית אל תחום השחתת המידות והמעשים בחיי המוסר, וההוללות החושנית מתקדשת בריש גלי על מזבח השגיון, - או אז מתדבקת החושניות אל השרשים המציעים לה את המזון הרצוי לה כל כך, וכשם שקל ללמד דעת את העם כל עוד הוא שוגה בחיי רוחו בלבד, כן קשה לתקן את מידות העם ששקע בהשחתה מוסרית, ואז קשה גם ללמד אותו דעת. כל עוד ידע משה רק על אודות העגל והאלהתו, עדיין קיווה שיוכל להקים מקום טהרה לתורה בקרב העם, והוא לקח בידו את עדות התורה ברדתו מן ההר. אולם כאשר ראה את העגל ואת המחולות שערכו מסביבו, נוכח לדעת שהשגיון האלילי - כדרך העולם - כבר הביא לידי התפרקות יצרי החושניות, ואז הבין שתחילה יש להחזיר את העם למוטב, למען התורה הזאת. ללא היסוסים, ובשתי ידיו כאחד - יָדָו ריבוי שבאחדות - השליך את הלוחות וישבר אתם. על - ידי המעשה הזה הכריז בכל תוקף, שהעם במצבו הנוכחי איננו ראוי ואיננו כשיר לקבל את התורה הזאת".

בשבעה עשר בתמוז נשתברו הלוחות, ובטל התמיד, והובקעה העיר. ושרף אפוסטמוס את התורה והעמיד צלם בהיכל (תענית דף כו עמוד ב).

וַֽיְהִ֗י כַּאֲשֶׁ֤ר קָרַב֙ אֶל־הַֽמַּחֲנֶ֔ה וַיַּ֥רְא אֶת־הָעֵ֖גֶל וּמְחֹלֹ֑ת וַיִּֽחַר־אַ֣ף מֹשֶׁ֗ה וַיַּשְׁלֵ֤ךְ מִיָּדָיו֙ אֶת־הַלֻּחֹ֔ת וַיְשַׁבֵּ֥ר אֹתָ֖ם תַּ֥חַת הָהָֽר (שמות פרק לב פסוק יט).","233","","1751","True","True","False","","165","79.183.37.56","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62111","62109","יצא המרצע מן השק! אתה שרלטן שמתפרנס מזה!","14/07/19 16:04","יא תמוז","תשע"ט","16:04","Almuaddib","די מביך, שאתה מוכר לאנשים מים מהולים, גובה מהם כסף, ואחר כך כותב כאן - בלי גילוי נאות על כך - שהכל בגלל חברות התרופות רודפות הבצע.

ואתה, אתה עובד בחינם?

צר לי לכתוב את זה כאן, אבל אתה רשע ורודף, שבגללך אנשים שהיו יכולים לקבל טיפול אמיתי, שהיה סיכוי שאולי יסיע להם, משלמים לך כדי לקבל ממך מים.

אין להם ברז בבית?



בושה וכלימה על ראשך.","107","","1751","True","True","False","","190","87.70.46.178","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62116","62109","מצורף עוד רקב מהשק המעופש:","14/07/19 16:55","יא תמוז","תשע"ט","16:55","יהודי_קדום","","233","jpg","1751","False","True","False","","216","79.183.37.56","0","62068","ערכין|כד ע"א","0-jpg"),new Message("62114","62111","כבר לפני שנה הודה שמזה פרנסתו...","14/07/19 16:35","יא תמוז","תשע"ט","16:35","יהודי_קדום","ראה כאן שגם אני השתמשתי במושג רשעות למקרה זה.","233","","1751","True","True","False","","153","79.183.37.56","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62117","62111","אגב, אני לא הומאופת,","14/07/19 17:02","יא תמוז","תשע"ט","17:02","סיפורים קצרים על הדף","","599","","1751","False","True","False","","68","109.65.127.209","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62118","62111","זה בסדר שאנחנו לא מסכימים","14/07/19 17:16","יא תמוז","תשע"ט","17:16","סיפורים קצרים על הדף","ואני מכבד את זה ואותך

אפשר להמשיך להתווכח אבל חבל לקלקל
גם אני יכול לקרוא לך בור ועם הארץ ועוד כהנה וכהנה
אבל זה לא יוסיף ולא יחכים לא אותי ולא אותך ולא את כל מי שקורא

אני מציע, להבא, תכתוב ענייני ולא אמוציונאלי וללא שמות תואר מיותרים","599","","1751","True","True","False","","108","109.65.127.209","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62211","62113","והוסרה האפלקציה של אגודת ישראל","23/07/19 08:59","כ תמוז","תשע"ט","08:59","הודו_כי_טוב","עוד משהו שניתן לשייך לי"ז בתמוז לחורבן התורה ושנאת חינם","207","","1742","True","True","False","","225","79.176.58.52","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62119","62118","רשע ושרלטן! אל תציע לי הצעות!","14/07/19 17:25","יא תמוז","תשע"ט","17:25","Almuaddib","אתה גוזל מאנשים תמימים את כספם ואת בריאותם, וכעת אתה בא לחנך אותי איך לדבר?


אתה הוצאת שם רע על רופאים ועל מפתחי תרופות מקודם, וכעת אתה פושט את טלפיך ואומר כשר אני?","107","","1751","True","True","False","","195","87.70.46.178","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62120","62119","אמרתי שאנחנו לא חייבים להסכים","14/07/19 18:16","יא תמוז","תשע"ט","18:16","סיפורים קצרים על הדף","אבל לקרוא אחד לשני רשע ושרלטן רק
גורם לעיכוב בניית ירושלים
חבל שאתה מעכב את הבניה
תחשוב רגע, מה יותר חשוב
שתהיה צודק או שבית המקדש ייבנה
אז תבלום קצת בשעת מריבה","599","","1751","True","True","False","","99","109.65.127.209","0","62068","ערכין|כד ע"א",""),new Message("62122","62120","אתה מציע לי להחשות מול מאחז עינים?","14/07/19 18:31","יא תמוז","תשע"ט","18:31","Almuaddib","לשתוק, באמתלה שהמצאת, כדי שיותן לך להמשיך ולרמות תמימים שאת תקוותם וכספם אתה גוזל?","107","","1751","True","True","False","","157","87.70.46.178","0","62068","ערכין|כד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);