var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6182;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6182","0","במה קידש שלמה את הרצפה.","10/01/11 00:06","ה שבט","תשע"א","00:06","המכריע","בשלמא לרבי יהודה (שמזבח שלמה היה קטן יחסית למזבח משה) היינו דכתיב קידש (את הרצפה להיותה בקדושת מזבח להקטיר עליה), - ופירש"י וקדושתה בשיירי מנחה ובשיר כדאמרינן במסכת שבועות - אלא לרבי יוסי (שמזבח שלמה גדול, ולא היה חסר מקום להקטרה) מאי קידש (דהיינו לשם מה קידש את הרצפה להקטרה), ומשני להעמיד בה מזבח - פירש"י קידשו לשם עזרה, שיהא ראוי להעמיד בו את המזבח.
לכאורה הדבר תמוה, כשאנחנו עסוקים בדעת רבי יהודה שקידש את הרצפה בקדושת מזבח, מה מפרש רש"י בשיירי מנחה ושיר, הלא זה נאמר שם במס' שבועות על קידוש העזרות. ומנין שכך מקדשים מזבח. בפרט שמסתבר שעבודתו מחנכתו.
ולולא דמיסתפינא הוא אמינא שט"ס נפלה ברש"י וקטע זה שייך בדברי ר' יוסי שקדשו לשם עזרה, על זה יפרש רש"י בשיירי מנחה וכו' כדאמרינן במס' שבועות. כי אכן עזרה אין בה עבודה שתקדשה אלא באכילת שיריים וכו'.
אשמח אם חבריי אם ימצאו לי חבר.","199","","4863","True","True","False","","977","95.86.78.131","0","0","זבחים|ס ע"א",""),new Message("6189","6182","קידוש המזבח","10/01/11 00:51","ה שבט","תשע"א","00:51","דוד כוכב","עבודה מחנכת כלים.
יומא דף יב ע"ב, סנהדרין דף טז ע"ב, שבועות דף טו ע"א:
"כל הכלים שעשה משה - משיחתן מקדשתן, מכאן ואילך - עבודתן מחנכתן".

בסוגייתנו מבואר שמזבח אבנים אינו כלי.
מסכת זבחים דף ס ע"א:
"דנין כלי מכלי ואין דנין כלי מבנין".

סביר אם כן שדין המזבח כדין העזרה ולא ככלי.

וכן משמע ממהלך הרמב"ם בהלכות בית הבחירה ו
הלכה א
המקדש כולו...
הלכה ג
ומהלך כל עזרת ישראל...
הלכה ד
ומהלך כל עזרת הכהנים והמזבח, ובין האולם ולמזבח...
הלכה יא
אין מוסיפין על העיר או על העזרות אלא
הלכה יב
וכיצד מוסיפין על העיר עושין בית דין שתי תודות...
הלכה יג
וכן אם הוסיפו על העזרה מקדשין אותה בשיירי המנחה
הלכה יד
כל מקום שלא נעשה בכל אלו וכסדר הזה אין קדוש גמור

בכל הסימן לא איירי בכלים, והמזבח חלק מהבניין והעיר.","125","","4863","True","True","False","","120","213.151.41.49","0","6182","זבחים|ס ע"א",""),new Message("6210","6189","קידוש המזבח","10/01/11 14:52","ה שבט","תשע"א","14:52","המכריע","יעויין בהלכות בית הבחירה פרק א' הלכה ו', ועושין במקדש שבעה כלים , מזבח לעולה וכו'. הרי לך שהר"מ מחשב את המזבח בין הכלים. ומה שצ"ב מהא דקראוהו בנין שערי תירוצים לא ננעלו. (יתכן שרק לגבי העדפת הגז"ש מיחזקאל או מפנימי, יחסית הוא בנין). ובודאי זכורה אזהרת הרמב"ם במקומות רבים לזכור את המונחים בתחילת דבריו כי לא יחזור עליהם, ועליהן הוא נסמך בהמשך.
ולמעשה היה מקום להסתפק בזה, אי מזבח דבנין מתקדש איידי העזרה בשיירי מנחה, או עבודתו מחנכתו. יש להעיר דהרעיון של שירי מנחה הוא שזה משקף את קדושת המקום, שבעזרה מקום אכילתן, ואם אנו באים לקדש מזבח לקדושת הקטרה מה הקשר לאכילת שיירי מנחות. איך שיהיה אם אין ט"ס ברש"י, מ"מ מצינו כאן שנתפרש קידוש מזבח להקטרה ע"י שיירי מנחה, (חיפשתי בס' המפתח בכ"מ המועדים ולא ראיתי שום ציון למי שידבר בזה).
שוב ראיתי בס' דרך חכמה להגרשי"ח קנייבסקי שליט"א שמביא שכונת הר"מ שהמזבח כלי, היינו רק במשכן ובשילה (אע"פ שזה נגד הילוך לשונו של הר"מ כאן).","199","","4863","True","True","False","","173","95.86.78.131","0","6182","זבחים|ס ע"א",""),new Message("6227","6210","ועפ"ז מבואר","10/01/11 22:47","ה שבט","תשע"א","22:47","דוד כוכב","לפי המסקנה מבואר שגדר כלי כאן אינו שונה מבשאר ענינים כגון טומאה ושבת, שהרי במשכן היה המזבח מיטלטל (מלא וריקן).

ואם אני מבין נכון, הכוונה היא שהרמב"ם השתמש בלשון 'כלי' רק בדרך השאָלה, שהרי מזבח העולה היה כלי במשכן ובשילה.","125","","4863","True","True","False","","135","213.151.41.49","0","6182","זבחים|ס ע"א",""),new Message("6244","6227","ולהדיא","11/01/11 02:15","ו שבט","תשע"א","02:15","דוד כוכב","בשו"ת שבט הלוי חלק א סימן רב ד"ה הנה בצד:
"כתב בחזון איש דלפ"ז לא מצינו שקדושת מקום המזבח ומזבח הזהב יהי' טעון חנוך מיוחד אלא דהמקום מתקדש יחד עם קדושת כל העזרה כולה בשירי מנחה כמבואר שבועות ט"ו ע"א".","125","","4862","True","True","False","","115","213.151.41.49","0","6182","זבחים|ס ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);