var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6120;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6120","0","אדם דן גז"ש מעצמו במקצת","08/01/11 21:54","ג שבט","תשע"א","21:54","המכריע","הנה ידוע שלכו"ע אין אדם דן גז"ש מעצמו. ובכל אופן אנו מוצאים "ורבי יוסי כי גמר רבוע רבוע לגובהה הוא דגמר", כלומר ר' יהודה ור' יוסי קיבלו מרבם את הגז"ש רבוע רבוע, ועם זאת ר' יהודה למד לגבי רחבו ור' יוסי לגבי גבהו, ר' יהודה מהאריאל ור' יוסי ממזבח הקטורת. ומכאן שלמרות שאין לדון מעצמו, אבל הגז"ש נמסרת בצורה גלמית, והרשות נתונה להחליט מהיכן ומה בדיוק. ומצינו פעמים רבות שהגמרא שואלת לגבי גז"ש ואימא ממקום פלוני (בעל אותה התיבה), הרי כדברינו. ודומני שהדברים מפורשים ברמב"ן פ' השוכר את הפועלים בסוגיא של פועל אוכל.","199","","4864","True","True","False","","1009","95.86.78.131","0","0","זבחים|נט ע"ב",""),new Message("6121","6120","השגות הרמב"ן לספר המצוות (שורש ב):","08/01/11 22:21","ג שבט","תשע"א","22:21","לינקוש",""והוי יודע שזה שאמרו חכמים שאין אדם דן גזירה שוה מעצמו, אין כונתם לומר שכל גזירה שוה מבוארת להם מסיני ונמסרת להם מפי משה רבינו תלמדו מלה פלונית שבפסוק פלוני ממלה פלונית שבפסוק פלוני ותשוו דין שניהם לענין פלוני, אין הדבר כן שהרי מצינו אותם חולקין תמיד בהרבה מקומות בענין הזה (...)
אבל הכוונה בגזירה שוה שהיא מסיני לומר שהיא קבלה שדין שחיטה שאינה ראויה נלמד מגזירה שוה דשחיטה שחיטה, והיתה סברתו של רבי מאיר שהנכון ללמוד אותן משחוטי חוץ ויהיה שמה שחיטה, ורבי שמעון ראה בדעתו שיותר נכון ללמוד אותה מן וטבוח טבח והכן ולא תהיה שחיטה שאינה ראויה נדונית כשחיטה, וכן כלם".

אלא שקשה על דבריו - לא מובן מדוע בכלל היה צריך הקב"ה לעשות זאת במקום לומר את הדין כמו שהוא?!","58","","4864","True","True","False","","191","84.228.135.96","0","6120","זבחים|נט ע"ב",""),new Message("6175","6121","כתיבת התורה באופן של דרשות","09/01/11 23:02","ד שבט","תשע"א","23:02","ברוך","א. "אמר רב יהודה אמר רב בשעה שעלה משה למרום מצאו להקב"ה שיושב וקושר כתרים לאותיות אמר לפניו רבש"ע מי מעכב על ידך אמר לו אדם אחד יש שעתיד להיות בסוף כמה דורות ועקיבא בן יוסף שמו שעתיד לדרוש על כל קוץ וקוץ תילין תילין של הלכות" (מנחות כט ע"ב) - שותפות ישראל בלימוד התורה.


ב. כבר הובא בדיון אחר, שהאופן בו נכתב הדין מלמד על אופיו.","86","","4863","True","True","False","","228","87.68.250.245","0","6120","זבחים|נט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);