var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=61177;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("61177","0","רש"י מפרש " יִחוּר " - נוֹף :","04/04/19 19:26","כח אדר ב","תשע"ט","19:26","יהודי_קדום","בלשון העם '' יחור'' הוא ענף, זמורה, גבעול הנחתכים בידי אדם כדי לשתול אותו על מנת שיצמח כעץ וכו'.
ו''נוף'' הנפוץ בלשון העם הוא מראה הסביבה, מראה הטבע וכו'.

האם ניתן להבין את הסוגיא כפי שפירש רש"י את המילים יחור ונוף גם בשפת ימינו?

התשובה היא כמובן שכן!

הגדרה מילונית ליִחוּר :
קטע של ענף, גבעול או שורש הנושא את תכונות הצמח המקורי והמסוגל בשל כך להתפתח לצמח חדש. אחת הדרכים לריבוי צמחים היא ריבוי על-ידי ייחורים.

הגדרה מילונית לנוֹף :
צמרת העץ, החלק העליון, שמעל גזע העץ, על ענפיו
(הפירוש הנוסף של נוף כמראה הסביבה, אינו מעניינינו)

לשון הגמרא:
"אמר רב פפא, הרי אמרו: יחור של תאנה שנפשח ומעורה בקליפתה - ר' יהודה מטהר, וחכמים אומרים: אם יכול לחיות - טהור, ואם לאו - טמא, בעי רב פפא: מהו שיעשה יד לחבירו? תיקו".

את פירוש המילה נפשח הסביר רש"י בדף קכז עמוד ב:
"שנפשח - נתלש ממנו ענף ובאותו ענף יש פירות".
אם כן:
יחור=נוף=קטע של ענף (בהגדרה המילונית: קטע של ענף, גבעול או שורש הנושא את תכונות הצמח המקורי והמסוגל בשל כך להתפתח לצמח חדש).

ולכן, אם נתעלם משפת העם, הרי שבקל גם בשפת ימינו ניתן להבין את הסוגיא ואת ספקו של רב פפא כפי שפירש רש"י את המילים יחור ונוף (הספק של רב פפא : האם שאר העץ יכול להיחשב כיד ליחור שנפשח או לא).","233","","1852","True","True","False","","811","79.182.80.185","0","0","חולין|קכח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);