var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6071;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","47"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6071","0",""קפץ ר''ע ונסתלק ר''ט" - הפוך?","06/01/11 13:56","א שבט","תשע"א","13:56","שאינו יודע לשאול","גמרא: וזו שאלה נשאלה לפני חכמים בכרם ביבנה בכור לכמה נאכל נענה ר''ט ואמר ... היה שם תלמיד אחד שבא לבית המדרש לפני חכמים תחלה ור' יוסי הגלילי שמו אמר לו רבי ... אמר לו בני ... אמר לו רבי ... אמר לו ... אמר לו רבי ... קפץ ר''ע ונסתלק ר''ט...

רש"י: ונסתלק. נשתתק:

האם הסדר לא היה אמור להיות הפוך?
זאת אומרת - קודם שתק רבי טרפון שלא ידע מה להשיב, ואז קפץ רבי עקיבא לענות!","48","","4864","True","True","False","","1103","77.126.240.235","0","0","זבחים|נז ע"א",""),new Message("6085","6071","מה פירוש "נסתלק"","06/01/11 23:22","א שבט","תשע"א","23:22","המכריע","אני מנצל את הקטע הזה להערה נוספת. רש"י פירש נסתלק, נשתתק. ויש להעיר שבהמשך מבואר שהסתלק גם פיזית שהרי נאמר "כשנאמרו הדברים לפני רבי ישמעאל אמר צאו ואמרו לרבי עקיבא", ומה דחק ברש"י לפרש נשתתק. אולי בא לומר שנסתלק לא במקרה, אלא נסתלק מכיון שנסתתמו טענותיו. וכדמוכח להלן שהסכים שאין הלימוד מבנין אב אלא מהיקש.
אגב מצינו לר"ע דקפץ גם במסכת ברכות כשכיבדו ר"ג לברך, ואז נאמר לו עד מתי אתה מכניס ראשך בין ההרים.","199","","4864","True","True","False","","161","95.86.121.108","0","6071","זבחים|נז ע"א",""),new Message("6096","6085","במחשבה שניה","07/01/11 09:05","ב שבט","תשע"א","09:05","המכריע","והנה אע"פ שבתחילה הוספתי את ההערה הקודמת ללא קשר לשאלת "שאינו יודע לשאול" שדוקא יודע מאד.. אלא רק בגלל הקשר לאותו קטע בגמרא, שוב חשבתי שאולי זה גם מיישב את קושייתו. ייתכן שר"ע שהיה עוד אז (בשלב כה מוקדם של ריה"ג) גם הוא בבחינת תלמיד לר"ט, לא היה מדבר בפניו ומציע מהלך שונה מרבו, למרות שכנראה זה מהדברים שאדם דן מעצמו (כדעת תוס' בסוכה שמלבד גז"ש אדם דן מעצמו הכל, ולדעת רש"י שם אפשר שר"ע שמע מהלך מחודש זה מאחד משאר רבותיו), ואילו ר"ע לא היה קופץ ומראה בכך שיש לו מה לומר, היה רי"ש ממשיך מפני הדחק בקו שלו, ועונה ששתי נקודות הדמיון שלו שוקלות יותר משתי הנקודות שהעלה ריה"ג, או מחפש נקודה שלישית, אבל כשנעמד ר"ע על רגליו בלהיטות (של פרה הרוצה להניק) ורמז בכך שיש לו מה לומר בענין אלא שהוא מנוע מלדבר מפני כבוד רבו, פינה לו רי"ש את ביהמ"ד כדי שיהא חופשי לדבר ככל אשר על ליבו ללא אימת רבו וכבודו, ואתי שפיר שאכן קפץ ר"ע וזה אשר השתיק וסילק את רי"ש. ויל"ע בזה.","199","","4863","True","True","False","","132","95.86.121.108","0","6071","זבחים|נז ע"א",""),new Message("6097","6096","ובמחשבה שלישית","07/01/11 09:11","ב שבט","תשע"א","09:11","המכריע","ובמחשבה שלישית, תוהה אני שמא ע"י שקפצתי אני הקטן בימים האחרונים והרביתי לרשום כאן מהגיגי, נסתלק ונשתתק לו רד"כ ושאר רבני הפורום, ואפשר ראוי הדבר שאכבוש מעט את נבואתי - נביעתי, ויחזור הפורום להתנהל כהרגלו משכבר הימים ?","199","","4863","True","True","False","","150","95.86.121.108","0","6071","זבחים|נז ע"א",""),new Message("6100","6097","סור ממחשבתך זו","07/01/11 09:26","ב שבט","תשע"א","09:26","שאינו יודע לשאול","ותודה על תשובותיך והודעותיך המצויינות","48","","4863","True","True","False","","221","77.127.220.121","0","6071","זבחים|נז ע"א",""),new Message("6107","6100","מצטרף!","07/01/11 15:16","ב שבט","תשע"א","15:16","דוד כוכב","ואם החרשתי בעת הזאת, אין זאת אלא שהעת דחוקה, ושלא היה לי מה לומר (וכדלקמן).

והגיג משלי:
מהו לשון "ונסתלק רבי טרפון"? לשון סליק הוא הרי לשון התעלות! ומדוע שייך העניין דוקא כתגובה לויכוחי התלמיד, וקפיצת רבי עקיבא?

אלא שאכן מעלה גדולה יש באותה שתיקה,
וכמו שאמרו במסכת חולין דף פט ע"א:
"אמר רבי אילעא: אין העולם מתקיים אלא בשביל מי שבולם את עצמו בשעת מריבה, שנאמר תולה ארץ על בלימה.
רבי אבהו אמר: מי שמשים עצמו כמי שאינו, שנאמר (דברים ל"ג) ומתחת זרועות עולם.
אמר רבי יצחק: מאי דכתיב (תהלים נ"ח) האמנם אלם צדק תדברון מישרים תשפטו בני אדם? - מה אומנותו של אדם בעולם הזה - ישים עצמו כאלם. יכול אף לדברי תורה - תלמוד לומר: צדק תדברון. יכול יגיס דעתו - ת"ל: מישרים תשפטו בני אדם".","125","","4863","True","True","False","","160","212.76.105.143","0","6071","זבחים|נז ע"א",""),new Message("6113","6107",""סילוק" בזיכין"","08/01/11 20:48","ג שבט","תשע"א","20:48","המכריע","כהמשך לדברי רד"כ בדרך דרוש, י"ל מדוע נקטו לשון סילוק על הבזיכין, אולי שאף על פי שהם לכ' יורדין בקדש מההיכל החוצה, מ"מ עילוי הוא להם לפי שהן ניטלין להקטרה. (ויישר כח על העידוד).","199","","4862","True","True","False","","164","95.86.78.131","0","6071","זבחים|נז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);