var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6070;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6070","0","האם יש רגע הנקרא חצות?","06/01/11 13:55","א שבט","תשע"א","13:55","המכריע","שנינו הפסח אינו נאכל אלא עד חצות. ועניינו כמובן מפני שאז נעשה הנס של מכת בכורות. והיות שזה בפרשת השבוע (פרשת בא) אביא כאן דיון מענין.
הקב"ה אמר למשה בחצות הלילה אכה כל בכור. למרות שמשה שינה ואמר כחצות, אין זה אלא לפי שהמצרים עלולים לחשוב בטעות שזה לא נעשה בחצות בדיוק ויבואו לידי הרהור כלפי אמינות דברי משה והקב"ה. אבל ה' אכן אמר שהריגת הבכורות תיעשה בחצות בדיוק.
כאן נשאלת שאלה. הלא מיסודות הגיאומטריה שנקודה אינה תופסת מקום בזמן או בחלל. נקודה היא תיאורטית. הקו תופס מקום רק לאורך ולא לרוחב. נגזר מכך כשאני חולק מקום לשנים אין אמצע שתופס מקום. גם הקו המחלק נחלק לשנים. החפץ המחולק, שני חלקיו צמודים באופן אבסולוטי ששום קרן דקיקה ככל שתהא לא תוכל לחדור לשם. וכן כשאני חולק זמן לשנים כגון לילה, שני חלקי הלילה מגיעים זה לזה ואין ביניהם שום רווח. אם כן הבכורות נהרגו בהכרח או בסוף החצי הראשון או בתחילת החצי השני, או (אם להריגה יש משך זמן) חצי הריגה בחצי הראשון וחצי בחצי השני, אבל בשום אופן לא תיתכן הריגה בדיוק בחצות.
משיב בעל "משאת המלך" שכל זה נכון לגבי פעולה אקטיבית הדורשת זמן כל שהוא לפעולתה, אבל פעולה של שלילה אינה תופסת זמן, עד רגע מסויים הדבר היה קיים וברגע הסמוך לו הדבר אינו קיים, והבן. מוות הוא שלילת החיים. הריגת הבכורות משמעותה שהחיים ניטלו מהם. היה להם חיים בחצי הראשון ואילו בחצי השני לא היה. אם כן אכן נמצא שבדיוק בחצות קרה המעבר ממוות לחיים!!","199","","4861","True","True","False","","1111","95.86.121.108","0","0","זבחים|נו ע"ב",""),new Message("6075","6070","מאחר ואינך צריך לאכול בחצות, אלא עד","06/01/11 20:05","א שבט","תשע"א","20:05","Almuaddib","אין כלל שאלה.

גם אם מדובר בנקודה שאין לה גודל, הרי הזמן עד שמגיעים אליה - ברור ומובן.

משל למה הדבר דומה - לאנשים שגובהם עד מטר ושמונים. יש הרבה מאד אנשים, גם אם אף אחד אינו בדיוק בגובה מטר ושמונים, הרי כל אלו שגבהם פחות מכך - עומדים בתנאי.","107","","4861","True","True","False","","126","84.229.107.100","0","6070","זבחים|נו ע"ב",""),new Message("6077","6075","השאלה על הריגת הבכורות","06/01/11 20:39","א שבט","תשע"א","20:39","המכריע","לא שאלתי על אכילת הפסח עד חצות. ניצלתי את ההזדמנות של המשנה הזו לשאול על הריגת הבכורות. ייפלא בעיניי מה היה שייך להסביר יותר ברור משהסברתי. לא נותר לי לדונך לכף זכות אלא שקוצר זמנך היקר גרם לך לקרוא מאד במהירות ובדרך דילוג וקפיצה. אשמח אם תשוב ותקרא את דבריי במתינות כלשהיא.","199","","4861","True","True","False","","133","95.86.121.108","0","6070","זבחים|נו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);