var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=60045;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("60045","0","קנה וושט - שאלה קלינית","25/12/18 09:26","יז טבת","תשע"ט","09:26","אבי גרינבלט","רש"י
"וושט - מיוחד שבסימנים הוא שחיות הבהמה תלוי בו דהא בנקב במשהו מיטרפא ואילו קנה עד דמיפסק רובא".
וושט קריטי יותר לענין החיות מקנה הנשימה ?","539","","1951","True","True","False","","613","81.218.144.99","0","0","חולין|כח ע"א",""),new Message("60047","60045","לא בבע"ח החיים","25/12/18 10:08","יז טבת","תשע"ט","10:08","אור חדש","ביננו, במאות השנים האחרונות עכ"פ (ניתן כמובן לטעון שנשתנו הטבעים של כל החי כדי להצדיק דברי הראשונים בזה אך זה תרוץ גרוע ביותר כמובן)
קנה נשימה חתוך יתקשה לשמור על עצמו פתוח בעת הנשימה של האויר פנימה, הנשימה פשוט תקפל הצד החתוך ותסתום (לפחות חלקית) את הקנה, אומנם ניתן לשרוד כך זמן מה אך ללא התערבות של הכנסת AIRWAY, או אף סתם קנה של עט לקנה, המאבק של הגוף במחנק יכריע אותו די מהר (לעומת זאת כאמור הטיפול הינו פשוט למדי אם יש בנמצא קנה חלול שניתן לדחוף בנקב ובי"ח קרוב מספיק לבצע את הסגירה של החתך(תפירת חתכים בגוף היתה ידועה גם לקדמונים(בכור הנולד אחר יוצא דופן לראיה להצלחת התפירות)))

נקבים בוושט באזור שמעל הקיבה (שם זה מוציא חומצות לחלל הבטן ועלול לפגוע קשות בשאר האיברים הפנימיים) כמובן מסוכנים הרבה פחות מהנ"ל
(אני לא רופא אומנם די בטוח בהנ"ל)

כמובן שכאן המקום לציין שמי שינסה ללמוד רפואה מדברי הגמ' שלנו והראשונים עליה יגלה שלמד הרבה דברים שאינם תואמים למציאות(וכמובן ישנה מחל' האם יש לפסוק בענייני טרפה לפי דעת רופאים מומחים או פסקי גמ'-ראשונים ואכמ"ל)","458","","1951","True","True","False","","233","213.151.55.26","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60051","60045","מה גורם למוות בשחיטה?","25/12/18 10:37","יז טבת","תשע"ט","10:37","אור חדש","כפי שניתן לקרוא כאן המוות נגרם בכלל כתוצאה מחיתוך כלי הדם המובילים למח ולא מחנק או פגיעה בוושט (אומנם אציין שסרטוני שחיטה מראים שהמוות בבהמות לוקח יותר זמן...)","458","","1951","True","True","False","","224","213.151.55.26","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60048","60047","השאלה כמובן מתייחסת להבנה שהיתה בזמנם","25/12/18 10:16","יז טבת","תשע"ט","10:16","אבי גרינבלט","","539","","1951","False","True","False","","81","81.218.144.99","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60054","60047","AIRWAY לא יעזור כשהקנה חתוך.....","25/12/18 10:51","יז טבת","תשע"ט","10:51","יהודי_קדום","עדיף טובוס","233","","1951","True","True","False","","131","79.177.59.82","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60050","60048","לא הבנתי מה השאלה א"כ","25/12/18 10:28","יז טבת","תשע"ט","10:28","אור חדש","","458","","1951","False","True","False","","85","213.151.55.26","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60074","60048",""..ריאה שואבת כל מיני משקין, כבד כועס.."","25/12/18 12:47","יז טבת","תשע"ט","12:47","יהודי_קדום","ברכות דף סא עמוד ב
תנו רבנן: שתי כליות יש בו באדם, אחת יועצתו לטובה ואחת יועצתו לרעה. ומסתברא דטובה לימינו ורעה לשמאלו, דכתיב לב חכם לימינו ולב כסיל לשמאלו. תנו רבנן: כליות יועצות, לב מבין, לשון מחתך, פה גומר, ושט מכניס ומוציא כל מיני מאכל, קנה מוציא קול ריאה שואבת כל מיני משקין, כבד כועס, מרה זורקת בו טפה ומניחתו, טחול שוחק, קרקבן טוחן, קיבה ישנה, אף נעור. נעור הישן, ישן הנעור - נמוק והולך לו. תנא: אם שניהם ישנים או שניהם נעורים - מיד מת.","233","","1951","True","True","False","","203","79.177.59.82","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60053","60051","הכוונה להבין את דברי הגמרא ורש"י","25/12/18 10:43","יז טבת","תשע"ט","10:43","אבי גרינבלט","חיתוך קנה הוושט מהותי יותר מחיתוך קנה הנשימה כך רש"י מבאר את הגמרא","539","","1951","True","True","False","","110","81.218.144.99","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60069","60051","הבעיה בדברי הרב זמיר","25/12/18 12:11","יז טבת","תשע"ט","12:11","אור חדש","במאמר שהפנתי אליו לעיל מנסים אנשי הדברות להוכיח ש'השחיטה הכשרה' לא גורמת כלל לצעב"ח וזאת כתוצאה מאיבוד הדם הרב הגורם למוות מיידי כמעט של המח

כמובן שטענה זו נכונה רק כאשר שוחטים כשיטת ר"י, כולל וורידי הדם המוליכים למח

אולם ברור לכל מי שלומד הסוגיה ששיטת ר"י איננה כלל 'השחיטה הכשרה' אלא רק באה לפתור בעיה צדדית של הוצאת הדם
לעומת זאת השחיטה הכשרה הינה בעוף(בבהמה צריך שניהם), בשחיטת וושט ו(או) קנה בלבד בלא התייחסות לוורידים, במקרה כזה בהחלט יש צעב"ח גדול לבע"ח הנשחט, הגם שנשחט שחיטה כשרה מדאו'!

כלומר
מצוות שחיטה אינה כלל מותאמת עם צעב"ח מעיקר הדין
אומנם יש סיבה צדדית לבצע השחיטה בצורה שתפחית הצער למינימום וכך אף צריך לעשות לכתחילה מצד דיני דם ובפועל נראה שכך גם עושים השוחטים בפועל","458","","1951","True","True","False","","128","213.151.55.26","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60055","60053","ברור שזו כונתם","25/12/18 10:51","יז טבת","תשע"ט","10:51","אור חדש","עדין לא מובן מה השאלה שלך
אולי איך הגיעו לטענה מוזרה זו?
כבר דננו בזה רבות בעבר עם א.מ.ש... בפשטות למדו זאת מחכמי יוון שהרבה מדבריהם היו השערות רעועות למדי וזו בכללם (כמובן אם ה'מדענים' אומרים משהו לת"ח ואינו יודע להפריך דבריהם אין מניעה שיקבל הדברים ואף יפסוק כך ההלכה, האם ראוי לשנות ההלכה כעת לאחר שנודעו לנו פרטים שנעלמו מהקדמונים זה כאמור פולמוס גדול באחרונים ואכמ"ל)","458","","1951","True","True","False","","120","213.151.55.26","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60056","60054","אם תכניס אותו","25/12/18 10:52","יז טבת","תשע"ט","10:52","אור חדש","למקום החיתוך יועיל מאד וכמעשה שהיה בחייל שניצל ע"י שהחובש דחף לו שם את הקנה של העט שלו
כמובן שטובוס יכול להועיל גם

הAW בא לציין שחסימת קנה הנשימה הינה בעיה מרכזית שאיתה מתמודדים אנשי מד"א בעת טיפול ראשוני בפצועים למינהם וזאת מכיוון שכאמור פגיעה בהולכת החמצן דרך הקנה היא הסכנה המיידית העומדת בפניהם
לעומת זאת לא מוכר לי שום הכשרה ופרקטיקה של טיפול ב'פגיעה בוושט', פשוט מפנים לבי"ח ושם תופרים כנראה","458","","1951","True","True","False","","136","213.151.55.26","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60057","60055","ניסוח אחר","25/12/18 10:53","יז טבת","תשע"ט","10:53","אבי גרינבלט","מדוע הובן שנקב בוושט קטלני יותר מנקב בקנה הנשימה ?","539","","1951","True","True","False","","90","81.218.144.99","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60059","60056","מאיר הר-ציון אכן ניצל בזכות עט...","25/12/18 11:01","יז טבת","תשע"ט","11:01","יהודי_קדום","AIRWAY רחב יותר מהקנה. כחובש בצה"ל איני רוצה לדמיין הכנסת AIRWAY לקנה שלא דרך הפה....","233","","1951","True","True","False","","145","79.177.59.82","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60058","60057","שתי אפשרויות","25/12/18 10:59","יז טבת","תשע"ט","10:59","אור חדש","א- כך קיבלו הלל"מ ואין לזה נימוק ארצי
ב- כך למדו חכמי יוון ע"ס תצפית כלשהי או ע"ס השערה כלשהי של אחד מהם, מי שמכיר דרכי הלימוד של אותם חכמים מבין שהסיכוי שלהם להגיע למסקנה מוטעה היה גדול בהרבה מלהגיע למסקנה נכונה","458","","1951","True","True","False","","109","213.151.55.26","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60060","60058","רש"י","25/12/18 11:02","יז טבת","תשע"ט","11:02","אבי גרינבלט","לא בטוח שמפרש מה שמוגדר כהלמ'מ.
לא נראה מרש"י שהיה כאן ספק בהבנה זו.
דווקא ההסבר שהצעת לגבי הנזק ממיצי הקיבה נשמע הגיוני אלא שכאן מדובר על חיתוך באיזור הצוואר ןלא באיזור הקיבה.","539","","1951","True","True","False","","93","37.26.146.221","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60061","60059","בטוח שגם הקטן?","25/12/18 11:02","יז טבת","תשע"ט","11:02","אור חדש","","458","","1951","False","True","False","","86","213.151.55.26","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60064","60060","עדיין לא מבין כ"כ","25/12/18 11:46","יז טבת","תשע"ט","11:46","אור חדש","מה שאלתך
רש"י ביאר מה מקור הסברו, הדין שבוושט זה כ"ש בניגוד לקנה שברוב מסביר למה נקרא הושט 'עיקר חיות'
הערתך שכ"ש בושט המטריף זה דווקא בחלל הבטן וזה מקורו של דין זה גם נכונה ואף מסתדרת למדי עם הידוע לנו (אולי לא בכ"ש אך א"צ ברוב)
אלא שרש"י לא ראה חילוק בין חלקי הוושט וממילא פירש גמרתנו(דברי ראב"א) כפשוטה והביא מקור לדבר מדין כ"ש","458","","1951","True","True","False","","111","213.151.55.26","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60296","60060","כל הטריפות הם הלכה למשה מסיני","07/01/19 18:23","א שבט","תשע"ט","18:23","אליעזר מ ש","מפורש בהתחלת פרק : "אלו טריפות". ורש''י שם, מביא טריפה של: 'נפלה', ומדגיש שם שזה הלמ''מ, כי לא מובן לנו שם הטעם.","610","","1938","True","True","False","","154","213.151.52.130","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60062","60061","כן. עדיף באמצעים לפיום קנה.","25/12/18 11:07","יז טבת","תשע"ט","11:07","יהודי_קדום","","233","","1951","False","True","False","","140","79.177.59.82","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60070","60061","השתמשתי בקטן והצלתי תינוקת ערביה","25/12/18 12:13","יז טבת","תשע"ט","12:13","יהודי_קדום","בקלקיליה. יחסי הגודל לא מאפשרים החדרה מאמצע הקנה.","233","","1951","True","True","False","","154","79.177.59.82","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60065","60064","האם זו ההבנה ?","25/12/18 11:50","יז טבת","תשע"ט","11:50","אבי גרינבלט","רש"י מבין כי בגלל עיקר החיות בנמצא בושט (ונוסיף את הסברך לגבי מיצי הקיבה) , משמע שחייבים בחיתוך רוב הושט ולא רוב הקנה ?","539","","1951","True","True","False","","86","81.218.144.99","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60066","60065","מה רש"י?","25/12/18 12:03","יז טבת","תשע"ט","12:03","אור חדש","זו שאלת הגמ', האם כשאמרנו 'רוב אחד' הכונה בין וושט ובין קנה כי אין הבדל בינהם או דוקא רוב וושט אך שחיטת קנה לבד אין די בה

רש"י רק 'הסביר' למה שיהיה הבדל בין קנה לוושט ו'הסברו' הוא שיש לנו מקור לכך שוושט בכ"ש מטריף בעוד שקנה רק ברוב
כלומר זה לא הסבר אלא מקור להו"א לחלק בין קנה לושט וממילא בכך תובן שאלת הגמ'","458","","1951","True","True","False","","106","213.151.55.26","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60068","60066","לזה התכוונתי","25/12/18 12:07","יז טבת","תשע"ט","12:07","אבי גרינבלט","","539","","1951","False","True","False","","60","81.218.144.99","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60186","60069","הערה: ''ורידין'' כאן כולל ''עורקים''.","01/01/19 11:07","כד טבת","תשע"ט","11:07","אליעזר מ ש","מה שקוראים בימינו:"עורקים" .","610","","1944","True","True","False","","150","213.151.52.130","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60188","60069","יש צעב''ח, אבל מי אמר''גדול'' . אכן ..","01/01/19 11:16","כד טבת","תשע"ט","11:16","אליעזר מ ש","*בשו''ע הרב[הלכות עוברי דרכים וצער בעלי חיים] ובשו''ת שבט הלוי, ראיתי, שממה שהתירה התורה שחיטת חולין לצורך אכילת בשר תאוה, לומדים שמותר צער בעלי חיים לצורך האדם .
**אבל מסתבר, וכך גם מסייג את זה בשו''ת :"/שבט הלוי'', שלא בכל מקרה הותר צעב''ח לצורך האדם. כי השחיטה היא צער גדול לזמן מועט ולא לומדים מכך שיותר צער גדול לזמן ממושך, גם לא לצורך האדם.(כמובן שלא מדובר כאן על פקוח נפש או ספק פקוח נפש שדוחה כמעט את כל התורה, חוץ מג' העבירות החמורות - כידוע) ולכן הוא אסר את ה''נשירה'' בתרנגולות מטילות. [ובכלל מסתבר לאסור גדול תרנגולות ב'לולי סוללה' .]","610","","1944","True","True","False","","146","213.151.52.130","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60076","60074","אין איזכור למוח....","25/12/18 13:10","יז טבת","תשע"ט","13:10","יהודי_קדום","","233","","1951","False","True","False","","137","79.177.59.82","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60077","60076","למה הבאת כאן בר' זו?","25/12/18 13:13","יז טבת","תשע"ט","13:13","אור חדש","","458","","1951","False","True","False","","94","213.151.55.26","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60078","60077","להראות דעת חז"ל כהבנתם אז את","25/12/18 13:52","יז טבת","תשע"ט","13:52","יהודי_קדום","תפקידי האיברים.","233","","1951","True","True","False","","151","79.177.59.82","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60187","60186","כמובן","01/01/19 11:15","כד טבת","תשע"ט","11:15","אור חדש","נקטתי בלש' הגמ' בה המושג 'עורקים' לא התקיים","458","","1944","True","True","False","","81","37.26.146.202","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60191","60188","כמובן שהכל יחסי","01/01/19 11:24","כד טבת","תשע"ט","11:24","אור חדש","אומנם כאשר השחיטה הינה בדרך של הולכת סכין לא ממש חדה במטרה לחתוך רוב של וושט בעוף(שזו שחיטה כשרה אף מדרבנן) ואף רוב קנה...
זה סוג של עינוי שהשב"כ לא היה מעלה בדעתו לעשות אפי' לנער גבעות...

המוות יגיע לאחר זמן מרובה למדי כאשר בינתים הגוף סובל מתופעות קשות של התיבשות, מחנק כאבים ושאר מרעין בישין (כמובן כל הנ"ל נכון בשחיטה הכשרה בה לא מבוצע חיתוך העורקים המוליכים למח כאמור לעיל..)","458","","1944","True","True","False","","140","37.26.146.202","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60203","60188","רבי סבל מייסורין 13 שנה בגלל שלא ריחם","01/01/19 14:42","כד טבת","תשע"ט","14:42","יהודי_קדום","על עגלה שהובלה לשחיטה!

בבא מציעא דף פה עמוד א
"דההוא עגלא דהוו קא ממטו ליה לשחיטה, אזל תליא לרישיה בכנפיה דרבי, וקא בכי. אמר ליה: זיל, לכך נוצרת. אמרי: הואיל ולא קא מרחם - ליתו עליה יסורין. ועל ידי מעשה הלכו - יומא חד הוה קא כנשא אמתיה דרבי ביתא, הוה שדיא בני כרכושתא וקא כנשא להו, אמר לה: שבקינהו, כתיב ורחמיו על כל מעשיו. אמרו: הואיל ומרחם - נרחם עליה".","233","","1944","True","True","False","","156","109.65.67.251","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60192","60191","אכן, חיתוך העורקים והוורידים גורם","01/01/19 11:28","כד טבת","תשע"ט","11:28","יהודי_קדום","לאיבוד הכרה מיידי !","233","","1944","True","True","False","","139","109.65.67.251","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60198","60191","בכל שחיטה כשרה ,הצער הוא לזמן מועט כנראה","01/01/19 12:04","כד טבת","תשע"ט","12:04","אליעזר מ ש","*כך כתב בשו''ת :'שבט הלוי',כך משמע .
**כל הלכות שחיטה, של :(לא לעשות)שהיה דרסה חלדה הגרמה ועיקור, מובן לנו שבאו למעט בצער בעלי חיים.","610","","1944","True","True","False","","164","213.151.52.130","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60226","60192","ה' רחמן, ולכן פשוט שהשחיטה הכשרה היא","02/01/19 18:51","כה טבת","תשע"ט","18:51","אליעזר מ ש","בדרך הרחמנות ..
** לפני יותר מ80 שנה, היה פולמוס בפולין ובאירופה על השחיטה היהודית. שרשעי הגויים אמרו שזה צער בעלי חיים,וגם אסרו אותה. והרבנים ענו להם. יש כנראה חומר כתוב בנושא ,אפשר לחפש ולראות .","610","","1943","True","True","False","","149","213.151.52.130","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60199","60198","הכנראה שלך סותר מציאות","01/01/19 12:18","כד טבת","תשע"ט","12:18","אור חדש","אבל זו בעיה וותיקה אצלך, אתה לומד על המציאות ע"ס השערותיך במקום להסיק מסקנות ע"ס המציאות עצמה

ישנם סרטונים רבים המראים שהבהמות סובלות מאד לאחר שחיטה (במקרים שלא נשחטו העורקים כאמור..) וממשיכות להשתולל ולפרכס זמן רב אחריה
גם פיזיולוגית פשוט לכל מי שמבין טיפה ברפואה שחיתוך של רוב קנה ובטח גם של רוב וושט לא מביא למוות מהיר כלל אלא המוות מגיע רק לאחר זמן רב ולאחר סבל קשים.
זה שהשבט הלוי כ' משהו בטעם דינים שמקורם כנראה בהלל"מ זה נחמד ואף יש בזה גם מיעוט מסויים של הצער יחסית לסבל שניתן לגרום ללא התייחסות לדינים אלו (כלומר הסבל הגדול הקיים בשחיטה הכשרה היה עוד יותר חמור עם שהיה ואולי עם חלדה מצד שני דריסת הסימנים ופיסוק הראש במכת חרב וודאי פחות מצערים מכל שחיטה אחרת)
אולם דבר פשוט וברור הוא כך:
שחיטה ללא צער כמעט, אפשרית ע"י חיתוך עורקי המוח (כפי שהביאו בהדברות) ומצד שני זו לא השחיטה להלכה אלא השחיטה מצד ההלכה הינה בדרך שכשלעצמה גוררת סבל רב לנשחטים","458","","1944","True","True","False","","145","213.151.55.26","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60204","60198","כדי ש"הצער הוא לזמן מועט" הייתי מוסיף","01/01/19 17:09","כד טבת","תשע"ט","17:09","יהודי_קדום","שעל פי דין ׁ[1] השוחט חייב להיות מומחה, וכך, יחד עם חמשת האיסורים "עשה חד" וחיתוך העורקים והוורידין "הצער הוא לזמן מועט" .

[1]
דף ט עמוד א
ואמר רב יהודה אמר שמואל: כל טבח שאינו יודע הלכות שחיטה - אסור לאכול משחיטתו, ואלו הן הלכות שחיטה: שהייה, דרסה, חלדה, הגרמה, ועיקור.","233","","1944","True","True","False","","137","109.65.67.251","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60207","60199","ב''הדברות'' הסבר שיש כלי דם שנחתכים לפני","01/01/19 18:34","כד טבת","תשע"ט","18:34","אליעזר מ ש","שמגיע לקנה ולושט .(או אולי תוך כדי שחותך אותם) ומהם כבר יוצא דם רב, שמונע מהדם להמשיך להגיע לאיזור העצבים במח .[יש נפילה גדולה של לחץ הדם במח] ואילו הורידים שאמר רבי יהודה לחתוך, אלו כלי דם נוספים שאחרי הקנה והושט.
**אם רואים בהמה מפרכסת ,דקה או יותר לאחר שחיטה, זה יכול אולי להיות רפלקס, ולא מצער של כאב החיתוך . אמנם ,הצער שמובא שיש בשחיטה, יכול להיות רב לעומת רכיבה על חמור וכדומה, אבל מועט לעומת שחיטה לא כשרה . הצער יתכן ממה שהבהמה חשה שנפשה יוצאת, ולאו דווקא מכאב מקום החיתוך [או שיתכן שהכאב במקום החיתוך הוא לזמן מועט ביותר ,ואחר כך זה לא]. זה נושא שיש ללמוד ממומחים תלמידי חכמים ויראי .
***ה'שבט הלוי' כתב כלל שאומר שמותר לצער בעל חיים לצורך האדם ,בצער שדומה לשחיטה, לזמן מועט בלבד, ולא לזמן מרובה .ואילו בצער שדומה למשא ורכיבה, מותר לזמן מרובה. דבריו ברורים ומסתברים. הוא כתב שם עוד שכשיש אכזריות -אסור.
****להרוג בעל חיים שלא לצורך, זה איסור צער בעלי חיים מן התורה. כך מובא בשם הר''י מיגאש ,וכך ראיתי בתשובות: ''נודע ביהודה''. אמנם, השאלה, על ידי הרדמה אם מותר, כגון שמרדימים כלב זקן וכך הורגים אותו. [גם כנראה שלא לכל'צורך' של האדם יותר לצער בעל חיים. ]
***** ''הזהרו בורידין כרבי יהודה'' זה מוסבר מטעם שלא ייכשל באיסור אכילת דם ,. האם יש לזה עוד טעם?","610","","1944","True","True","False","","145","213.151.52.130","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60209","60207","מה העניין בדבריך?","01/01/19 18:56","כד טבת","תשע"ט","18:56","אור חדש","האם ברור לך שההגדרה של ההלכה לשחיטה זה 'שחיטת סימנים' בלא תלות כלל בשאלה אם נחתכו כלי הדם (עד שהמשנה האחרונה דנה במציאות שלא יצא דם כלל בשחיטה)?
האם ברור לך שרק ניתוק של כלי הדם של המח יכול להביא ש'שחיטה כואבת במינימום'?
האם צרוף שתי העובדות לא מכריח להבין שההלכה כפי שנמסרה לנו במס' חולין כלל לא מחייבת שחיטה עם צער מינמלי לנשחט אלא מעניין אותה חיתוך של קנה וושט בלבד שכלל לא מועילים להקלת הצער ואף אדרבה יש בחיתוכם בלבד (כדרישת ההלכה) צער גדול לנשחט?

כל נסיון לטעון אחרת זה או לזייף דברי חז"ל במסכתנו או לטעון שיש קשר הכרחי בין שחיטה למיעוט צער הבהמה וזה שקר כפי שהוכח לעיל","458","","1944","True","True","False","","112","213.151.55.26","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60293","60209","אי אפשר לחתוך הקנה והושט בלי לחתוך קודם","07/01/19 18:18","א שבט","תשע"ט","18:18","אליעזר מ ש","את כלי הדם שבדרך אליהם ולידם. ולכן ,בדרך כלל ,יורד דם רב בשחיטה, שנקרא 'דם הנפש'. כלומר, שבשחיטה כשרה, כבר יצאה הנפש, או עיקר הנפש .
**ולכן, הטעם להמשיך לחתוך או לנקב, את הורידים, את כלי הדם הנוספים, ניתן בטעם שלא יבוא לאכול דם . ואם המציאות ,שאם לא ממשיך לחתוך, יש צער בעלי חיים, היו אומרים, שהטעם הוא ,כדי למנוע צער בעלי חיים .שהרי בכלל הציווי הזה , למנוע צער מבעל חיים [גם של הפקר]. ולכן , כשהשחיטה נעשית במהירות, [ וכך זה בדרך כלל או כמעט תמיד] אז תוך זמן מועט ביותר ,נפשה יוצאת, של הבהמה ,וכבר אינה מרגישה.","610","","1938","True","True","False","","137","213.151.52.130","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60228","60226","האם באת לעשות מדותיו של הקב''ה רחמים?","02/01/19 21:17","כה טבת","תשע"ט","21:17","יהודי_קדום","האומר על קן צפור יגיעו רחמיך משתקים אותו

שום שחיטה אינה "בדרך של רחמנות" !!!!!
שחיטה היא שחיטה היא שחיטה !","233","","1943","True","True","False","","165","79.177.84.178","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60292","60228","תגובה","07/01/19 18:08","א שבט","תשע"ט","18:08","אליעזר מ ש","* במסכת ברכות: 'האומר על קן ציפור יגיעו רחמיך משתקין אותו' - פליגו בה תרי אמוראי במערבא.. חד אמר לפי שמטיל קנאה במעשה בראשית, לומר על אלו מרחם ועל אלו לא..
**ולפי כל הדעות, הרי ה' רחמן, כמו שכתוב בתהילים: ''טוב ה' לכל ורחמיו על כל מעשיו'.' והתכוונתי, שכיון שיש בתורה ציווי על שחיטה כשרה,, וה' רחמן ,לכן פשוט, שזוהי הדרך הראויה, שבה יש צער מועט, או פחות צער, יחסית לדרכים אחרות. ויש דעה, שאם השחיטה במהירות וכהלכה, אין, או כמעט ואין, צער בעלי חיים .
*** ולגבי העניין להרוג לאכול בעלי חיים על ידי האדם, כתוב בספר של רבי משה קורדובירו, שזה: ''לחוב על מנת לזכות''. שהמהות שבבהמה עולה מדרגת: ''חי'' לדרגת: ''מדבר''.","610","","1938","True","True","False","","148","213.151.52.130","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60302","60293","דבריך מוכחשים ע"י המציאות","07/01/19 22:47","א שבט","תשע"ט","22:47","אור חדש","זה שהם מתאימים לתרוץ שאתה מנסה לדבוק בו זה לא ראיה לכלום כמובן.
המציאות הינה שאין בעיה לחתוך הקנה בעוף ללא פגיעה בכלי דם משמעותיים (וזו וודאי שחיטה כשרה)
וכן במציאות ניתן לראות בהמות שמשתוללות עוד זמן מה אחר חיתוך הקנה (שהוא החיצוני) גם אם נחתך רוב הוושט אח"כ שהרי תלוי הדבר בזוית החיתוך וניתן לצמצם הפגיעה בעורקים גם בחיתוך שני הסימנים","458","","1938","True","True","False","","82","93.172.201.159","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60303","60293","במצות ה' תתכן אכזריות","08/01/19 00:47","ב שבט","תשע"ט","00:47","דוד כוכב","כך אמר הגר"א, ראה בקישור זה.","125","","1937","True","True","False","","173","95.86.65.107","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60392","60302","בהלכות מאכלות אסורות ברמב''ם","15/01/19 10:04","ט שבט","תשע"ט","10:04","אליעזר מ ש","כשמדבר על אסור אכילת אבר מן החי, הניסוח מדבר בברור על כך, שהאיסור הזה לאכול מבשר ואבר הבהמה בעודה חיה , בעוד נפשה בבשרה, ושלאחר שחיטה היא מתה . הפרכוס של הבהמה שלאחר שחיטה ,שמעתי, שהוא לא שהחיה מרגישה, אלא שזה דומה ל'זנב הלטאה' שנחתך ממנה ועדיין יכול לטייל.
**ועוד , שאם זה היה ,שלאחר שחיטת רוב סימן בעוף או רוב שני סימנים בבהמה, היא עדיין חיה ומרגישה, וצריך להמשיך לחתוך מיד,גם מטעם שלא יהיה צער בעלי חיים, מדוע לא אמרו את זה?[אני חוזר על טיעון שכתבתי, מה תענה על זה?] (שאמרו בטעם הזהרו בורידים כרבי יהודה, שלא יבוא אחר כך להכשל באסור אכילת דם, ולא אמרו עוד טעם)
***יש את המצוי והכלל ויש את הלא מצוי ואת היוצא מן הכלל , אפשר לומר אולי, שבמקרה שהייתה שחיטה של רוב סימן אחד בעוף ולא יצאה נפשו לגמרי, אז מטעם איסור צער בעלי חיים, ימשיך מיד לשחוט ולחתוך במהירות. [שהרי בהלכות:"צער בעלי חיים" כתוב שיש למנוע צער מבעלי חיים גם אם הם של הפקר]","610","","1930","True","True","False","","196","213.151.52.130","0","60045","חולין|כח ע"א",""),new Message("60393","60392","שים לב","15/01/19 10:15","ט שבט","תשע"ט","10:15","אור חדש","אני מסכים לחלוטין שמצד צער בע"ח יש לעשות השחיטה בצורה שונה מהמתחייב מצד הלכ' שחיטה כשלעצמם
וזאת בגלל שמצוות שחיטה כשלעצמה לגמרי לא מותאמת להתחשבות בצעב"ח
ומ.ש.ל.","458","","1930","True","True","False","","97","213.151.55.26","0","60045","חולין|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);