var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=59626;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("59626","0","מה עם כשרות הכלים של אותן נשים?","05/12/18 18:24","כז כסלו","תשע"ט","18:24","אליצפן","בתלמוד הבבלי (חולין דף ו עמוד א): נאמר: "והתניא: הנותן לשכנתו עיסה לאפות וקדירה לבשל - אינו חושש לשאור ותבלין שבה לא משום שביעית ולא משום מעשר, ואם אמר לה עשי לי משליכי - חושש לשאור ותבלין שבה משום שביעית ומשום מעשר!

והתנן: הנותן לחמותו - מעשר את שהוא נותן לה ואת שהוא נוטל ממנה, מפני שחשודה מחלפת המתקלקל!

ומה עם כשרות הכלים של אותן נשים?. שהרי הן אופות ומבשלת באותם כלים שהן מבשלות את האוכל של בני ביתן.","502","","1975","True","True","False","","702","77.126.46.122","0","0","חולין|ו ע"א",""),new Message("59628","59626","הוא נותן יחד עם קדרתו","05/12/18 18:55","כז כסלו","תשע"ט","18:55","דוד כוכב","","125","","1975","False","True","False","","181","95.86.115.30","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59631","59626","הדיון נסוב על ע"ה","06/12/18 06:58","כח כסלו","תשע"ט","06:58","אבי גרינבלט","לעניין הפרשת תרו"מ ושביעית.
גם החמות או האכסנאית הרוצה בטובה חתנה/ת"ח אינה מתכוונת להכשיל בטריפות .
מן הסתם , אם היו חשודים בטריפות , היה נאסר.","539","","1974","True","True","False","","148","37.26.148.165","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59647","59626","איזה סוג של חשש יש לך לגבי כליהן?","06/12/18 13:04","כח כסלו","תשע"ט","13:04","Almuaddib","מדובר בשכנתו שהיא אשת עם הארץ ולא אשת חבר.


לאיזו כשרות כלים אתה חושש?


יש הגדרות מאד ברורות במה נחשדו עמי הארץ, ובמה הם נאמנים.","107","","1974","True","True","False","","145","82.81.160.69","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59630","59628","אתה מכניס לתלמוד מילים שלא נאמרו","05/12/18 23:06","כז כסלו","תשע"ט","23:06","אליצפן","מה עוד שהמשך הסוגיא בדף ח, עוסק ששוחט צריך 3 סכינים (1 לשיחטה, 1 לחיתוך הבשר ו-1 לחלבים) ושני כלים לשטיפת הבשר(1 לבשר ו-1 לחלב).

יתר על כן גם בסכין השחיטה, מדברים על סכין ששחט טריפה, ועל סכין של ע"ז וסכין של גוי, ואילו במקרה שלנו מדברים על רק המאכל ומילה לא הכלים.","502","","1975","True","True","False","","139","77.126.46.122","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59643","59628","זה דוקא יותר חמור...","06/12/18 10:15","כח כסלו","תשע"ט","10:15","Almuaddib","כלי עם הארץ, החשש בהם הוא של טומאה, לא של הדמאי. דמאי לא פוסל את הכלים בהם הוא בושל.

משנה מפורשת במסכת טהרות:

"המפקיד כלים אצל עם הארץ, טמאים טמא מת וטמאין מדרס"","107","","1974","True","True","False","","155","82.81.160.69","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59644","59630","ואתה מוציא! היש לך פירוש אחר למילה קדרה?","06/12/18 12:00","כח כסלו","תשע"ט","12:00","יהודי_קדום","הגמרא אומרת בפירוש:"...הנותן לשכנתו עיסה לאפות וקדירה לבשל - אינו חושש לשאור ותבלין שבה לא משום שביעית ולא משום מעשר..."
ואולי אתה מבלבל בין 'תבשיל קדרה' לבין 'קדרה' שהיא הכלי בו נתון התבשיל?

כך אני רואה את ציור הסוגיא:
ראובן מביא לשכנתו בידו האחת שקית של שאור ושקית של תבלין, בידו השניה הוא מחזיק קדרה לתוכה הכניס, עוד בביתו, את החומרים עפ"י מתכון של סבתא שלו, ועל ראשו נשא תבנית אפיה ובה עיסה לאפיה.

על פי הבנתי הנ"ל, מסקנתך: "...ואילו במקרה שלנו מדברים על רק המאכל ומילה לא הכלים" - אינה נראית לי, ולכן תשובת הרב כוכב "הוא נותן יחד עם קדרתו" נראית ביותר.","233","","1974","True","True","False","","157","79.177.59.82","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59632","59631","מי מדבר על טריפות מדברים על דמאי ושביעית","06/12/18 07:25","כח כסלו","תשע"ט","07:25","אליצפן","מדברים על ע"ה שלא נזהרת בתו"מ ולא בשביעית.

בכלים שלה היא מבשלת הן לבני ביתה והן ללקוחותיה מאכלים אסורים (דמאי או שביעית).

והתלמוד בכלל לא דן בכלים, אלא רק במאכלים. וכל כך למה? האם מותר להשתמש בכלים אלו ע"י חבר?","502","","1974","True","True","False","","154","77.126.46.122","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59633","59632","מה הבעיה בכלים אלו ?","06/12/18 07:51","כח כסלו","תשע"ט","07:51","אבי גרינבלט","דמאי כידוע נגזר בגלל מיעוט ע"ה ומדרבנן.
מדוע שיאסרו הכלים ?
בטבל גמור , יש כמובן התייחסות בהלכה
הרמב"ם (הל' תרומות פט"ו הי"ט) כתב:

"קדרה שבישל בה תרומה לא יבשל בה חולין, ואם בישל בנותן טעם, ואם שטף הקדרה במים או ביין ה"ז מותר לבשל בה, בישל במקצת הכלי אין צריך לשטף את כולו אלא שוטף מקום הבישול בלבד".

מדברי הרמב"ם עולה שקדרה שבישלו בה תרומה אין צריך להגעילה אלא מספיק לשוטפה במים או ביין וזה כמובן נידון אחר ואולי לזה התכוונת בשאלה.","539","","1974","True","True","False","","86","95.86.72.42","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59635","59633","הרב אלישיב: התר מכירה דינו כעוף בחלב","06/12/18 08:16","כח כסלו","תשע"ט","08:16","אליצפן","אני מתייחס לכתבה הבאה הרב אלישיב: התר מכירה דינו כעוף בחלב

בו הרב אליישיב מטריף כלים שבושלו בהם מאכלי שביעית.

הנה ציטוט: ".... אם בטעות התבשל ירק העומד תחת התר המכירה ואסור באיסור "ספיחין" - יש להגעיל את הכלי ולהכשירו, בדיוק כשם שהתבשל בסיר מאכל טריפה אחר."

מהסוגיא שלנו בחולין יוצא ההפך הגמור. גם אם אין תוקף להיתר המכירה והמאכל הוא "שביעית" אזי אין פגם בכלים שבושל בהם.","502","","1974","True","True","False","","225","77.126.46.122","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59636","59635","אצלנו מדובר בספק שביעית","06/12/18 08:19","כח כסלו","תשע"ט","08:19","אבי גרינבלט","לגבי היתר מכירה , הדעות כבר ידועות וחלוקות החל מהראי"ה זצ"ל ועד לרב אלישיב זצ"ל","539","","1974","True","True","False","","106","95.86.72.42","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59637","59636","הסוגיא שלנו מדברת על "שביעית" וודאית","06/12/18 09:11","כח כסלו","תשע"ט","09:11","אליצפן","הסוגיא שלנו מדברת על "שביעית" וודאית לא על ספק שביעית.

עם הארץ ואשתו לא שומרים על "שביעית" ולמרות זאת החבר נותן לחמותו מאכלים לבשל לו וכן לפונדקאית, שגם אצלה המטבח איננו שומר שביעית.

ובכל זאת הסוגיא לא דנה כלל בכלים שהמאכלים מבושלים, ואוסר את התבשיל בגלל שבושלו בסירים של עם הארץ.","502","","1974","True","True","False","","186","77.126.46.122","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59638","59637","תיובתא דרב אלישיב","06/12/18 09:42","כח כסלו","תשע"ט","09:42","אור חדש","תיובתא!
ייש"כ","458","","1974","True","True","False","","86","77.139.108.3","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59645","59644","בבריתא השניה לא מוזכרת קדרה.","06/12/18 12:12","כח כסלו","תשע"ט","12:12","אליצפן","","502","","1974","False","True","False","","141","77.126.46.122","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59646","59645","אל תברח לחמות! נא הישאר עם השכנה !!","06/12/18 12:22","כח כסלו","תשע"ט","12:22","יהודי_קדום","הרי התחלת את האשכול עם השכנה וגם לשם כוונו תגובות חברינו!
אם עתה, אתה מבין שלא דייקת, ואתה מעוניין להסב שאלתך רק על הברייתא השניה (...מתאים דוקא, כי כאן החמות חשודה כמחלפת...) ולשנות את שאלתך, הרי שאני מציע לך שתבור דרך מכובדת לעשות זאת (במיוחד שים לב לאופן הלא נעים שבו הגבת לדברי הרב כוכב).","233","","1974","True","True","False","","147","79.177.59.82","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59649","59646","הכוונה בקדרה לתבשיל לא לכלי","06/12/18 13:34","כח כסלו","תשע"ט","13:34","אליצפן","הנה הנוסח ברמב"ם (הלכות מעשר פרק יא הלכה יב):

הַנּוֹתֵן לַפֻּנְדָּקִית לְבַשֵּׁל לוֹ וְלֶאֱפוֹת - מְעַשֵּׂר אֶת שֶׁהוּא נוֹתֵן לָהּ, כְּדֵי שֶׁלֹּא יְהֵא תַּקָּלָה לַאֲחֵרִים, וּמְעַשֵּׂר אֶת שֶׁהוּא נוֹטֵל מִמֶּנָּה, מִפְּנֵי שֶׁהִיא חֲשׁוּדָה לְהַחֲלִיף שֶׁלָּזֶה בָּזֶה. אֲבָל הַנּוֹתֵן לַחֲמוֹתוֹ, בֵּין שֶׁנָּשָׂא בִּתָּהּ בֵּין שֶׁאֵרְסָהּ, אוֹ לִשְׁכֶנְתּוֹ, פַּת לֶאֱפוֹת וְתַבְשִׁיל לְבַשֵּׁל - אֵינוֹ חוֹשֵׁשׁ לֹא מִשּׁוּם מַעֲשֵׂר וְלֹא מִשּׁוּם שְׁבִיעִית, מִפְּנֵי שֶׁאֵינָהּ חֲשׁוּדָה לְהַחֲלִיף.
בַּמֶּה דְּבָרִים אֲמוּרִים? בִּזְמַן שֶׁנָּתַן לָהּ שְׂאוֹר לָעִסָּה וּתְבָלִין לַקְּדֵרָה. אֲבָל אִם לֹא נָתַן - חוֹשֵׁשׁ מִשּׁוּם מַעַשְׂרוֹת, וּלְפִיכָךְ מְעַשֵּׂר מַה שֶּׁיִּטֹּל מִמֶּנָּה, וְחוֹשֵׁשׁ מִשּׁוּם שְׁבִיעִית, וּלְפִיכָךְ אִם הָיְתָה שְׁנַת שְׁמִטָּה - הַפַּת אֲסוּרָה, שֶׁמָּא הַשְּׂאוֹר מִסְּפִיחֵי שְׁבִיעִית הוּא.

אין שום התייחסות לכלי רק לתבשיל.","502","","1974","True","True","False","","146","77.126.46.122","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59648","59647","עמי הארץ חשודים על שביעית ודמאי","06/12/18 13:26","כח כסלו","תשע"ט","13:26","אליצפן","בכלים של עם הארץ מבשלים "שביעית" ודמאי. לזה חוששין כי מבשלים בהם איסורים.","502","","1974","True","True","False","","128","77.126.46.122","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59650","59648","אתה פוסל כלי שבושל בו דמאי או שביעית?","06/12/18 13:38","כח כסלו","תשע"ט","13:38","Almuaddib","על סמך מה?","107","","1974","True","True","False","","150","82.81.160.69","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59651","59649","אולי תסיק מכאן מסקנה שאין בעיה עם הכלי","06/12/18 13:42","כח כסלו","תשע"ט","13:42","Almuaddib","","107","","1974","False","True","False","","140","209.88.198.77","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59652","59650","לא אני פוסל אני דווקא מראה שהכלים כשרים","06/12/18 14:55","כח כסלו","תשע"ט","14:55","אליצפן","מי שפוסל זה הרב אלישיב.","502","","1974","True","True","False","","163","77.126.46.122","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59653","59651","הבא סוגיא אחת בחז"ל שהכלים טעונים הכשרה","06/12/18 14:56","כח כסלו","תשע"ט","14:56","אליצפן","","502","","1974","False","True","False","","156","77.126.46.122","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59654","59653",""בישנה שליבנה באור" חולין דף ח ע"ב","06/12/18 15:32","כח כסלו","תשע"ט","15:32","דוד כוכב","","125","","1974","False","True","False","","138","95.86.115.30","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59655","59653","כבר נשתכח ממך הדף שלמדנו אך אתמול?","06/12/18 15:45","כח כסלו","תשע"ט","15:45","Almuaddib",""...איבעית אימא דפסק ביה גווזא לעבודת כוכבים ואיבעית אימא בישנה שליבנה באור."


הרי לך, שהלוקח סכין מן הגוי, צריך ללבנה באור, כדי להכשירה.","107","","1974","True","True","False","","157","82.81.160.69","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59656","59655","זה מה שמוכיח שלגבי ע"ה אין בעיית כלי","06/12/18 15:53","כח כסלו","תשע"ט","15:53","אליצפן","בסכין מגוי צריך הכשרה לכלי, ואילו בתבשיל שנתבשל בכלי של עם הארץ, יש רק להקפיד על המאכלים ולא על הכלים שבהם משתמש ה"עם הארץ" במטבח שלו.

לגבי הסכין של הגוי התלמוד דן, אולם הכלי של החמות או הפונדקאית "עם הארץ" לא מוזכר כלל, אלא רק החשש לערבוב מאכלים.","502","","1974","True","True","False","","172","77.126.46.122","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59657","59656","אז מה בכלל רצית לשאול כשפתחת את הדיון?","06/12/18 16:20","כח כסלו","תשע"ט","16:20","Almuaddib","אם ברור לך שאין בעיה בכלי עם הארץ בהם נתבשל, אולי, דמאי, מה רצית לשאול?","107","","1974","True","True","False","","166","82.81.160.69","0","59626","חולין|ו ע"א",""),new Message("59658","59657","רציתי לברר מאיפה צמחה "ההלכה"","06/12/18 17:12","כח כסלו","תשע"ט","17:12","אליצפן","מאיפה צצה החומרא שכלים שבשלו בהם "שביעית" זה כמו כלים שבישלו בהם בשר עוף בחלב.","502","","1974","True","True","False","","134","77.126.46.122","0","59626","חולין|ו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);