var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=59311;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("59311","0",""מותרה לדבר חמור הוי מותרה לדבר הקל "","19/11/18 08:16","יא כסלו","תשע"ט","08:16","אסי","לא ברור לי הצורך של הגמרא בכלל "מותרה לדבר חמור הוי מותרה לדבר הקל "

האם הטענה היא שמכיון שאנו מבינים שהחובל הותרה, כלומר ידע שאם לא יהרוג את חברו עונשו יהיה מלקות, עפ"י הכלל הנ"ל (למה ? מהיכן אנו מבינים שעונשו מלקות?) ולמרות זאת התורה כתבה "וְלֹא יִהְיֶה אָסוֹן [שאם האשה לא מתה]עָנוֹשׁ יֵעָנֵשׁ" והתורה הוסיפה זאת מעבר לכלל (לכאורה "ענוש יענש" מיותר כי יש לנו את הכלל?) כדי להדגיש שהוא משלם ולא לוקה ?!

בברכה
אסי","728","","1995","True","True","False","","546","176.231.65.207","0","0","כתובות|לג ע"א",""),new Message("59329","59311","הכוונה כך","19/11/18 15:26","יא כסלו","תשע"ט","15:26","דוד כוכב","הרי לא מענישין בלי שקדמה התראה. ואם התרו בו שאם יעשה את העבירה הוא יומת, התראה זו מספיקה גם אם הוא חייב רק מלקות.","125","","1995","True","True","False","","157","213.151.51.222","0","59311","כתובות|לג ע"א",""),new Message("59333","59329","כלומר","19/11/18 22:22","יא כסלו","תשע"ט","22:22","אסי","והתורה הוסיפה "עָנוֹשׁ יֵעָנֵשׁ " מעבר לכלל (לכאורה מיותר) כדי להדגיש שהוא משלם ולא לוקה?","728","","1995","True","True","False","","80","176.231.65.207","0","59311","כתובות|לג ע"א",""),new Message("59344","59333","קודם כל מדובר על המלקות עצמן","20/11/18 10:00","יב כסלו","תשע"ט","10:00","דוד כוכב","אם הנזק הוא פחות משוה פרוטה הוא אכן נענש במלקות.

השלב הבא הוא שהתורה הוסיפה "עָנוֹשׁ יֵעָנֵשׁ וכו'" לומר שאם ניתן לשלם (שהנזק מעל שוה פרוטה) הוא משלם ולא לוקה.","125","","1994","True","True","False","","177","213.151.51.222","0","59311","כתובות|לג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);