var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=59043;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","67"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("59043","0",""נתכפר"","30/10/18 18:24","כא חשון","תשע"ט","18:24","אבי גרינבלט","מה ענין כפרה לקרבן תודה ומדוע לא נבחר "נתרצה" ?","539","","2014","True","True","False","","598","95.86.72.42","0","0","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("59046","59043","שלא לשנות בלשון בין קרבן לקרבן","30/10/18 18:23","כא חשון","תשע"ט","18:23","דוד כוכב","במיוחד לגירסתנו שאלו דברי רבא ולא רבה, מסתבר שרבא הוא שהעתיק מלשון מדברי רבי זירא שבהמשך.","125","","2014","True","True","False","","185","95.86.126.46","0","59043","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("59069","59043","ברור שלא שייך כאן כפרה, כמו בחטאת וכדו'","01/11/18 09:23","כג חשון","תשע"ט","09:23","יהודי_קדום","שבאים על חֵטא וכו'.
הביטוי "לאחר/לפני כפרה" נפוץ בש"ס כהשלמת חובת הבאת קרבן (גם מובא בדף עט עמוד ב:) .
לכן, יש להבין את השימוש במילה "נתכפר" בתודה, כאנלוגיה לסוף המעשה של קרבנות הבאים על חטא:
כמו שבהשלמת כל חובת הקרבנות המכפרים - נסלח ונמחל למביאם,
כך בהשלמת הבאת התודה - ממלא מביאם את נדבתו.
(ר"ל: במילה "נתכפר" שבתודה באמת אין כפרה, אלא היא השאלה מהנ"ל ובאה רק ללמד שהבאת קרבן התודה הושלמה כדין).","233","","2012","True","True","False","","218","79.179.37.32","0","59043","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("59063","59046","השאלה גם ברבי זירא","31/10/18 13:04","כב חשון","תשע"ט","13:04","אבי גרינבלט","כל השלמים לא נועדו לכפרה , נדבות , כנ"ל.
מה ענין "לשמור" על אחידות ולהשתמש בנוסח כזה ?
יש מליקה ויש שחיטה
יש כפרה ויש ריצוי ונדבה","539","","2013","True","True","False","","91","81.218.144.99","0","59043","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("59066","59063","קרבן ככלל עשוי לכפרה, אפילו נדבת עולה","01/11/18 06:38","כג חשון","תשע"ט","06:38","דוד כוכב","ירושלמי מסכת שבועות פרק א הלכה ו: "א"ר לוי העולה מכפרת על רוחכם וכן איוב הוא אומר (איוב א, ה) [וְהִשְׁכִּים בַּבֹּקֶר וְהֶעֱלָה עֹלוֹת מִסְפַּר כֻּלָּם כִּי אָמַר אִיּוֹב] אוּלַי חָטְאוּ בָנַי וּבֵרֲכוּ אֱלֹהִים בִּלְבָבָם הדא אמרה שעולה מכפרת על הירהור הלב".","125","","2012","True","True","False","","181","95.86.126.46","0","59043","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("59067","59066",""ואמר רבא עולה דורון היא"","01/11/18 06:57","כג חשון","תשע"ט","06:57","אבי גרינבלט","","539","","2012","False","True","False","","92","81.218.144.99","0","59043","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("59075","59066","אצל איוב הוקרבו העולות כי אוּלַי חָטְאוּ","01/11/18 17:21","כג חשון","תשע"ט","17:21","יהודי_קדום","הפסוק במלואו אומר:
וַיְהִ֡י כִּ֣י הִקִּיפֽוּ֩ יְמֵ֨י הַמִּשְׁתֶּ֜ה וַיִּשְׁלַ֧ח אִיּ֣וֹב וַֽיְקַדְּשֵׁ֗ם וְהִשְׁכִּ֣ים בַּבֹּקֶר֘ וְהֶעֱלָ֣ה עֹלוֹת֘ מִסְפַּ֣ר כֻּלָּם֒ כִּ֚י אָמַ֣ר אִיּ֔וֹב אוּלַי֙ חָטְא֣וּ בָנַ֔י וּבֵרֲכ֥וּ אֱלֹהִ֖ים בִּלְבָבָ֑ם כָּ֛כָה יַעֲשֶׂ֥ה אִיּ֖וֹב כָּל־הַיָּמִֽים: (באיוב א, ה).

לא הצלחתי לראות איך יש בפסוק זה נדבת עולה .
האם בגלל שהעולות הוקרבו אף כי אוּלַי֙ לא היה חטא בבני איוב ולא היה בהקרבתן על מה שיכפרו? האם בשל כך ישתנה שם העולה לנדבת עולה?
קשה לי לראות כאן נדבת עולה כי בירושלמי רבי לוי מביא את הפסוק הנ"ל כדי לומר: "העולה מכפרת על רוחכם...הדא אמרה שעולה מכפרת על הירהור הלב" - ולא הזכיר נדבה.

ולא באתי לחלוק על הכותרת: "קרבן ככלל עשוי לכפרה, אפילו נדבת עולה" שהרי שני חלקיה נכונים, אלא רק להבין אם עולות איוב היו עולות נדבה.","233","","2012","True","True","False","","200","79.179.37.32","0","59043","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("59079","59067","דורון אבל לכפרה, על מצות עשה","02/11/18 12:54","כד חשון","תשע"ט","12:54","דוד כוכב","","125","","2011","False","True","False","","149","213.151.49.233","0","59043","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("59070","59069",""בעי לאיכפורי" וכו' , ברור שזו השאלה","01/11/18 09:31","כג חשון","תשע"ט","09:31","אבי גרינבלט",""כפורי זהב" , מילוי החובה.
הלשון מיוחדת","539","","2012","True","True","False","","122","81.218.144.99","0","59043","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("59071","59070","דוקא משום דוגמאות אלה מתחזקת הדעה","01/11/18 09:51","כג חשון","תשע"ט","09:51","יהודי_קדום","ששאלתך הראשית נפתרה שהרי בהשלמת הבאת התודה - ממלא מביאם את נדבתו והמילה "נתכפר" שבאה בתודה היא "לשון קנוח והעברה".
ראה המובא ברש"י על הפסוק וַאֲמַרְתֶּ֕ם גַּ֗ם הִנֵּ֛ה עַבְדְּךָ֥ יַעֲקֹ֖ב אַחֲרֵ֑ינוּ כִּֽי־אָמַ֞ר אֲכַפְּרָ֣ה פָנָ֗יו בַּמִּנְחָה֙ הַהֹלֶ֣כֶת לְפָנָ֔י וְאַחֲרֵי־כֵן֙ אֶרְאֶ֣ה פָנָ֔יו אוּלַ֖י יִשָּׂ֥א פָנָֽי: (בראשית לב, כא):

רש"י:
"...ונראה בעיני שכל כפרה שאצל עון וחטא ואצל פנים כולן לשון קנוח והעברה הן, ולשון ארמי הוא הרבה בתלמוד (ב"מ כד א) וכפר ידיה, (גיטין נו א) בעי לכפורי ידיה בההוא גברא, וגם בלשון המקרא נקראים המזרקים של קדש (עזרא א י) כפורי זהב, על שם שהכהן מקנח ידיו בהן בשפת המזרק:".","233","","2012","True","True","False","","209","79.179.37.32","0","59043","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("59072","59071","לכן הבאתי את הדוגמאות בהשראתך","01/11/18 10:01","כג חשון","תשע"ט","10:01","אבי גרינבלט","ובכך אולי "נתכפרה" שאלתי....","539","","2012","True","True","False","","79","81.218.144.99","0","59043","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("59073","59072","","01/11/18 10:53","כג חשון","תשע"ט","10:53","יהודי_קדום","","233","","2012","False","True","False","","150","79.179.37.32","0","59043","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("59074","59073","אנא ה' הסליחה נא","01/11/18 13:52","כג חשון","תשע"ט","13:52","אמלתראות","","267","","2012","True","True","False","","115","74.113.190.218","0","59043","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("59078","59075","כיון שרק "אולי" לא היתה חובה = נדבה","02/11/18 12:53","כד חשון","תשע"ט","12:53","דוד כוכב","","125","","2011","False","True","False","","132","213.151.49.233","0","59043","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("59081","59079","לא לגמרי , ראה רש"י במקום","02/11/18 13:18","כד חשון","תשע"ט","13:18","אבי גרינבלט",""אינה באה לכפר על עשה כפרה ממש אלא אחר שכפרה התשובה על העשה היא באה להקבלת פנים כאדם שסרח במלך וריצהו ע"י פרקליטין וכשבא להקביל פניו מביא דורון בידו"","539","","2011","True","True","False","","79","95.86.72.42","0","59043","מנחות|פ ע"ב",""),new Message("59089","59081","וראה לשון הרמב"ם","03/11/18 20:47","כה חשון","תשע"ט","20:47","דוד כוכב","רמב"ם הלכות מעשה הקרבנות פרק ג הלכה יד:
"וכיצד סומך, אם היה הקרבן קדש קדשים מעמידו בצפון ופניו למערב והסומך עומד במזרח ופניו למערב ומניח שתי ידיו בין שתי קרניו ומתודה על חטאת עון חטאת ועל אשם עון אשם, ועל העולה מתודה עון עשה ועון לא תעשה שניתק לעשה".

וידוי העולה הוא ממש כוידוי שאר הקרבנות לכפרה. ומזכיר את עוונו על מנת להתרצות.","125","","2010","True","True","False","","173","213.151.50.30","0","59043","מנחות|פ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);