var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=58407;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("58407","0","פסיקת הלכה וטעמי המקרא","07/09/18 06:29","כז אלול","תשע"ח","06:29","אבי גרינבלט","במחלוקת רבנן ורבי יהודה ,
"וטהורים שנכנסו לפנים ממחיצתן להיכל כולו בארבעים , מבית לפרכת אל פני הכפרת במיתה
רבי יהודה אומר כל היכל כולו ומבית לפרכת בארבעים , ואל פני הכפרת במיתה"

הרמב"ם כמובן פוסק כדעת רבנן וזו לשונו
"והנכנס לקדש חוץ לקדש הקדשים שלא לעבודה או להשתחוות בין הדיוט בין גדול לוקה ואינו חייב מיתה שנאמר אל פני הכפורת ולא ימות על קדש הקדשים במיתה ועל שאר הבית בלאו ולוקה".

בטעמי המקרא , צריך להבין את הפסיקה
"וְאַל־יָבֹ֤א בְכׇל־עֵת֙ אֶל־הַקֹּ֔דֶשׁ מִבֵּ֖ית לַפָּרֹ֑כֶת אֶל־פְּנֵ֨י הַכַּפֹּ֜רֶת אֲשֶׁ֤ר עַל־הָאָרֹן֙ וְלֹ֣א יָמ֔וּת"

"אל הקודש" ביחד עם "מבית לפרוכת" לכאורה זו דעת רבי יהודה בניגוד לפסיקה ומדוע סודרו כך הטעמים שהרי האתנחתא מפסיקה בין ההיכל עם קה"ק לבין הארון הנמצא בקה"ק ? אלא שהטעמים על "מבית לפרוכת" למעשה יוצרים פיסקה בתוך פיסקה אולי ללמד
"מ"ט דרבנן אי ס"ד כדקאמר ר' יהודה לכתוב רחמנא אל הקודש ואל פני הכפרת ולא בעי מבית לפרכת ואנא אמינא היכל מיחייב מבית לפרכת מבעיא מבית הפרכת דכתב רחמנא למה לי ש"מ במיתה".

מתי וע"י מי נקבעו טעמי המקרא ?","539","","2068","True","True","False","","765","95.86.72.42","0","0","מנחות|כז ע"ב",""),new Message("58411","58407","על טעמי המקרא בקובץ המצורף","07/09/18 07:12","כז אלול","תשע"ח","07:12","יהודי_קדום","","233","pdf","2068","False","True","False","","183","79.182.30.14","0","58407","מנחות|כז ע"ב","0-pdf"),new Message("58413","58407","כתבת "הרמב"ם כמובן פוסק כדעת רבנן...","07/09/18 07:38","כז אלול","תשע"ח","07:38","יהודי_קדום","מדוע 'כמובן'? וכי לא מצינו אחרת?","233","","2068","True","True","False","","111","79.182.30.14","0","58407","מנחות|כז ע"ב",""),new Message("58415","58413","עפי"ר פוסק כרבים , הלא כן ?","07/09/18 07:39","כז אלול","תשע"ח","07:39","אבי גרינבלט","","539","","2068","False","True","False","","115","95.86.72.42","0","58407","מנחות|כז ע"ב",""),new Message("58416","58415","גם לפי הספרי, הירושלמי, נגד כללי פסיקה","07/09/18 07:56","כז אלול","תשע"ח","07:56","יהודי_קדום","של חכם מול חכם וכו'. בכל מקרה אין גריעותא בדבריך.","233","","2068","True","True","False","","136","79.182.30.14","0","58407","מנחות|כז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);