var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=58327;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("58327","0","מראה הדם","02/09/18 20:22","כב אלול","תשע"ח","20:22","אבי גרינבלט","מתי הנוזל המורכב מדם ומים, חדל להיראות כדם ?
כאשר הדם נמצא במזרק (המוגבל בתכולתו) , כמה מים צריכים להתערב בו כדי שלא יראה כדם ?","539","","2071","True","True","False","","702","37.26.149.245","0","0","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58330","58327","כי לעולם לא יחדל גוון הדם המעורב בבזיך..","03/09/18 05:39","כג אלול","תשע"ח","05:39","יהודי_קדום","הרי נתון לנו ש"הדם הנמצא במזרק - מוגבל בתכולתו" ...
לכן, נ"ל שלעולם הנוזל המורכב מדם ומים לא יחדל להיראות כדם, ר"ל: המים שבבזיך לעולם לא יהיו צלולים ותמיד גּוֹנָם יהא של דם - אפילו אם כמות הדם בבזיך מועטה.

והיה אם בכ"ז לא יראה גון הדם בתערובת - הרי זה כאילו אין דם בבזיך.","233","","2070","True","True","False","","113","79.182.120.209","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58339","58327","ראה תוד"ה אם יש בו","03/09/18 08:23","כג אלול","תשע"ח","08:23","אור חדש","","458","","2070","False","True","False","","74","213.151.55.26","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58331","58330","ולכן עולה השאלה...","03/09/18 06:16","כג אלול","תשע"ח","06:16","אבי גרינבלט","אם כן , מתי דם הנפש הנמצא במזרק שנתערב בו מים יכול להיפסל אם תמיד הוא יהיה בעל מראה דם ?","539","","2070","True","True","False","","131","37.26.149.139","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58332","58331","לדעה שהמראה קובע אכן נלענ"ד","03/09/18 06:18","כג אלול","תשע"ח","06:18","יהודי_קדום","שלא נפסל לזריקה.","233","","2070","True","True","False","","109","79.182.120.209","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58333","58332","היתה שאלה נוספת","03/09/18 06:27","כג אלול","תשע"ח","06:27","אבי גרינבלט","בתוך הדברים למעשה טמנתי גם שאלה (אולי פיזיקלית), מתי למעשה הדם מאבד אם שמו גם לשיטת מי שהולך אחר המראה ?
אולי במילים אחרות כמה צלול צריך להיות הנוזל המכיל דם ומים (לדוגמא) כדי שיתבטל ממנו שם "דם" ?","539","","2070","True","True","False","","115","37.26.149.139","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58334","58333","אומנם צ"ע, אבל נראה לענ"ד עד שלא","03/09/18 06:35","כג אלול","תשע"ח","06:35","יהודי_קדום","יראה גוון אדום כלל. ואולי יש להשוות לדם ציפור הדרור המעורב במים ששם הכמות היא רביעית.","233","","2070","True","True","False","","122","79.182.120.209","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58336","58334","לא נ"ל","03/09/18 07:31","כג אלול","תשע"ח","07:31","אור חדש","הדם זה לא רק צבע זה גם מרקם וריח
ייתכן שדי בשנים מהנל
ויותר מסתבר לי שכ"ע יש קיום לשלשתם","458","","2070","True","True","False","","87","213.151.55.26","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58337","58336","אני לא זוכר שיש דיון על מראה תערובת מים","03/09/18 07:48","כג אלול","תשע"ח","07:48","יהודי_קדום","ודם הכולל את מרקם הדם או/ו ריחו - כמשפיע על מראה הדם - בשאלה אם פסולה התערובת לזריקה. ולכן אם נכונים דבריי הייתי נשאר רק בדיון השינוי במראה תערובת המים והדם.","233","","2070","True","True","False","","134","79.182.120.209","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58338","58337","המראה זה כינוי","03/09/18 07:53","כג אלול","תשע"ח","07:53","אור חדש","לתפיסת השכל את מה שמשדרים לו חושיו בכללם

כשאני מסתכל על גביע פלסטיק בצבע כסף שעומד ליד גביע כסף מתכתי אני 'רואה' שזה חומרים שונים למרות שמבחינת הצבע הם דומים
השכל לא עובד בצורה 'נקיה' עם חוש אחד בלבד, הוא משקלל עוד נתונים כשיוצר את התמונה בתוכו, לעיתים זה יוצר אצלנו הטיות כמפורסם

וכן בסוגייה המקבילה ביחס שבין יין לחומץ דנים גם בריח וגם בטעם ולא רק במראה (ששווה בהם)","458","","2070","True","True","False","","94","213.151.55.26","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58340","58338","לדבר כאן על ריח החומץ והיין נראה הרחקה","03/09/18 08:25","כג אלול","תשע"ח","08:25","יהודי_קדום","גדולה מאוד מכדי לדבר על "הקבלה" למראה תערובת מים ודם הנראה לעינינו. 'מראה' הוא מראה עיניים בלבד, ובמיוחד כשיש לו השלכות הלכתיות מרחיקות לכת כזריקת הדם על המזבח.
עוד נ"ל להוסיף שיש תערובת דם ומים שאדם לא יצליח להריח בה את הדם אלא רק בע"ח טורפים או זבובים שלא זה ולא זה היו במקדש, ועדיין תערובת זו כשרה לזריקה כדם.","233","","2070","True","True","False","","170","79.182.120.209","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58341","58339",""דדיהה מראיתו" , במשהו ?","03/09/18 08:37","כג אלול","תשע"ח","08:37","אבי גרינבלט","","539","","2070","False","True","False","","75","81.218.144.99","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58360","58340","כמוכח בב"ב צו. "ריחיה חלא וטעמיה חמרא"","03/09/18 22:11","כג אלול","תשע"ח","22:11","דוד כוכב","","125","","2070","False","True","False","","175","213.151.58.174","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58343","58341","לא הבנתי הערתך","03/09/18 08:43","כג אלול","תשע"ח","08:43","אור חדש","","458","","2070","False","True","False","","78","213.151.55.26","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58344","58343","האם יש שיעור לדיהוי ?","03/09/18 09:05","כג אלול","תשע"ח","09:05","אבי גרינבלט","לומר שאחרי דברי התוספות , עדיין צריך להבין מהו דיהוי והאם יש בזה שיעור","539","","2070","True","True","False","","95","81.218.144.99","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58345","58344","לימוד התוס'","03/09/18 09:19","כג אלול","תשע"ח","09:19","אור חדש","הבין שהפער שבין שיעור דם הפר לשיעור דם השעיר יש בו כדי לבטל דם השעיר אילולא היה כאן לימוד מיוחד (והסברא לביטול מצד הדיהוי שנוצר)

אפשר לבדוק מציאותית כמה דם נפש יוצא בשחיטת פר ושעיר ולפ"ז נגלה שיחס זה כבר מהווה ביטול למראה הדם","458","","2070","True","True","False","","95","213.151.55.26","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58346","58345","זו הגמרא","03/09/18 09:28","כג אלול","תשע"ח","09:28","אבי גרינבלט","'הדבר ידוע שדמו של דם מרובה מדמו של שעיר" ורש"י מוסיף את ענין אי ביטול השם.
מה"ת חד בתרי בטיל .
לא מסתבר שכך הענין גם בדיהוי.","539","","2070","True","True","False","","75","37.26.147.236","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58355","58345","מעיקרא אנו דנים רק בתערובת מים ודם:","03/09/18 14:09","כג אלול","תשע"ח","14:09","יהודי_קדום","עד כמה ירבו המים על הדם עד שהתערובת תחדל להיראות כדם.
תערובת דם הפר ודם השעיר היא סוגיא בפני עצמה כי תמיד תמיד התערובת תיראה כדם - זאת משום שהיא מתקבלת על ידי עֵרוּי הדם ממזרק הפר למזרק שבו דם השעיר והחזרת התערובת שנוצרה במזרק השעיר חזרה למזרק הפר - כשבכל התהליך לא מעורבים מים, אלא אם.... נוסיף לתערובת מים ונתחיל מכאן את שאלת ר' אבי....","233","","2070","True","True","False","","142","79.182.120.209","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58347","58346","שוב לא מבין","03/09/18 09:33","כג אלול","תשע"ח","09:33","אור חדש","אתה חלוק על התוס' בטעם הביטול, שלהבנתם זה מצד דיהוי ולהבנתך זה פשוט בגלל רוב?
עכ"פ כך התוס' הבינו בעצמם","458","","2070","True","True","False","","105","213.151.55.26","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58349","58347","חלילה","03/09/18 09:56","כג אלול","תשע"ח","09:56","אבי גרינבלט","מהיכן תיתי שאחלוק על תוס' ?
מנסה רק להבין את המושג "דיהוי".
ציינת את התוס אלא שהבנתי את הסברך לתוס במה שכבר הובא בגמרא וברש"י.
הסיבה שהתורה ממשיכה לציין את דם השעיר למרות שפשוט שכמותו נמוכה מכמותו של דם הפר , לענ"ד לא בהכרח קשורה לנושא הדיהוי מה שהבנתי בדבריך.
בהחלט יש בדבריך היגיון וסברה יפה ומעניין האם הם מתאימים גם לנושא המקוואות "המשיק" לנושא שלנו.","539","","2070","True","True","False","","137","81.218.144.99","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58350","58349","עדיין לא מבין","03/09/18 10:00","כג אלול","תשע"ח","10:00","אור חדש","מה בדיוק הסברא שלי וכיצד זה משיק למקואות?","458","","2070","True","True","False","","102","213.151.55.26","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58351","58350","כך הבנתי בדבריך","03/09/18 10:16","כג אלול","תשע"ח","10:16","אבי גרינבלט","שיעור הביטול כיחס שבין דם השעיר לדם הפר או שמא לא הבנתי נכון ואשמח להבנה נכונה.","539","","2070","True","True","False","","86","37.26.148.243","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58356","58355","לא הבנתי את הקשר לשרשור","03/09/18 14:40","כג אלול","תשע"ח","14:40","אור חדש","בכלל או שאני היום במוחין דקטנות או שהתגובות שכאן נכתבות בלי הקשר לשרשור","458","","2070","True","True","False","","82","37.26.148.166","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58361","58360","מה בדיוק מוכח שם?","04/09/18 07:24","כד אלול","תשע"ח","07:24","אור חדש","אני לא מצליח למצוא הגיון בתגובות שבאשכול זה, מישהו יכול לסדר העניינים מה בדיוק הטענות של כולם?
תודה","458","","2069","True","True","False","","114","213.151.55.26","0","58327","מנחות|כג ע"א",""),new Message("58363","58361","דל מהכא חומץ ויין וחזור לשאלת ר' אבי","04/09/18 09:33","כד אלול","תשע"ח","09:33","יהודי_קדום","כפי עניינה בלבד.","233","","2069","True","True","False","","162","37.26.146.222","0","58327","מנחות|כג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);