var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=58279;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","48"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("58279","0","עיון נוסף לסיפור יוסף הבבלי","28/08/18 11:09","יז אלול","תשע"ח","11:09","עלי","גם לאחר שקראתי את כל המאמרונים המצורפים באתר על סיפור יוסף הבבלי ור"א בן שמוע, התקשיתי להבין 'לשמחה מה זו עשה' בעניין פיגול על חצי מתיר למחר שנפסל, ודווקא על הדעה שנדחתה להלכה ( מפני שיסודה ברבי אליעזר ובית שמאי ).
למה התעקש כ"כ וממה סו"ס התלהב כ"כ יוסף הבבלי ? מדעה בהלכה שלא נכחדה עדיין למרות שנדחתה מפסק ההלכה המקובל ? מה יש בה בהלכה זו שגרם לו לכל זה ? האם זו הלכה עם משמעויות מרחיקות לכת, יומיומית, רעיון על ?
טרם שאנסה לענות מה שאני חושב בעניין, אבקש לקרא מה חושבים המשתתפים בפורום במענה לשאלתי.","209","","2078","True","True","False","","724","194.114.146.227","0","0","מנחות|יח ע"א",""),new Message("58303","58279","סיפור ששמעתי","29/08/18 07:32","יח אלול","תשע"ח","07:32","אור חדש","זכור לי שסופר על האגרות משה (אומנם חיפשתיו מאז בכתובים ולא מצאתי):

לעת זקנתו שאלוהו באיזו שאלה וענה כהרגלו בע"פ בציון המקורות, השואל בדק והעיר לרב שלא דייק בציון המקום והיה העניין במק"א. אז החל הגאון לבכות שאלוהו "מה זה?"
אמר "נראה שהזקנה פגעה בי, עד היום יכלתי לסמוך לגמרי על זכרוני שלא יטעה בשום פרט ועכשיו נראה שכבר אין לי כח זה ועל דא כבכינא"

הספק לגבי הזכרון של ת"ח שעיקר לימודו בע"פ הינו אסון גדול מאד עבורו וממילא היציאה מספק זה יש בה שמחה רבה (תאר לך שהיו מספרים לאג"מ שמה שאמר נמצא גם במקום שציין רק הואל מצאו במקום נוסף...)","458","","2077","True","True","False","","131","213.151.55.26","0","58279","מנחות|יח ע"א",""),new Message("58309","58279","לד"ת שכתבו ת"ח אתה קורא "מאמרונים" ???","30/08/18 06:05","יט אלול","תשע"ח","06:05","יהודי_קדום","מה גם שמילה זו לא קיימת בעברית - כמו שגם המילה מאמרון לא קיימת בעברית (ובכתיבה תורנית במיוחד).

ודאי ידעת, שהוספת הסיומת "ון" (כמו מסרון, מגבון ועוד) תפקידה להקטין - מה העזת ובאת להביע בהתנשאותך???

מאידך, שמתי לב, שבנסיונך לשדל אנשים לקרוא דברים שכתבת, אתה מקפיד על המילה "מאמר".

לשונך לא יפה ולא נאה !!!","233","","2076","True","True","False","","202","79.182.120.209","0","58279","מנחות|יח ע"א",""),new Message("58310","58309","להניח דעתו","30/08/18 07:33","יט אלול","תשע"ח","07:33","אור חדש","התוספת ון אכן באה לציין קטנות

אך לא בהכרח קטנות בערך אלא בד"כ בגודל

וכך גם יש להבין דבריו של עלי, המאמרים בנושא שהועלו כאן הינם קטני הכמות (ולא התייחס לגדלות האיכות)
וכיון שקטנים הם הרי שלא פרטו דיים בשאלה ששאל ולכן ביקש הרחבה לנושא","458","","2076","True","True","False","","142","37.26.147.238","0","58279","מנחות|יח ע"א",""),new Message("58311","58310",""חידוש" כזה של עלי על ד"ת שכתבו","30/08/18 07:48","יט אלול","תשע"ח","07:48","יהודי_קדום","ת"ח - לא פגשנו!!
מה קושי לכתוב "גם לאחר שקראתי את כל המאמרים [במקום מאמרונים] המצורפים..."?

וממתי כמות ד"ת קובעת את איכותם???

ומדוע לא פירט את המאמרים?

מחילה, אבל למרות רצונו ללמד זכות, דעתי נשארה בעינה.","233","","2076","True","True","False","","170","79.182.120.209","0","58279","מנחות|יח ע"א",""),new Message("58312","58311","תנוח דעתך יהודי קדום","30/08/18 11:57","יט אלול","תשע"ח","11:57","עלי","לא היו לי שום כוונות באופן הכתיבה שלי, בודאי לא של התנשאות, במילה מאמרון התכוונתי פשוט - מאמר קצר, בלי קשר לאיכותו, המאמרים הקצרים הללו שהועלו בפורטל בעניין יוסף הבבלי היו מצויינים כל אחד כשלעצמו ואני מאד אוהב לקרא את כל המאמרים הקצרים הללו.
אני לא חידשתי דבר חוץ משאלות...
היות ולרוב אני נאלץ ללמוד לבד ותוך כדי עבודה, עולות בדעתי שאלות ותמיהות שחוץ מהמשתתפים בפורום אין לי את מי לשאול, ואז אני ממהר - כשאני יכול - להעלות. ממילא אתה למד שאין לי גם זמן להתעכב על הסגנון ולכן נא אל תדייק ממנו דבר.
אבל שמא יש לך מה להשיב עניינית לשאלה ששאלתי ?
גם אם יש לי מחשבות שונות על כיווני תשובה אפשריים, אין הן יותר מאפשרויות המצריכות בחינה, לכן העדפתי להציע תחילה את השאלות בפניכם, שמא גם אתם התקשיתם באותו קושי ועניתם תשובה ראויה שאוכל ללמוד מכם.","209","","2076","True","True","False","","212","212.76.100.9","0","58279","מנחות|יח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);